Home Informatii Utile Membrii Publicitate Business Online
Abonamente

Despre noi / Contacte

Evenimente Culturale

 

Românii de pretutindeni
Puncte de vedere
Pagina crestină
Note de carieră
Condeie din diasporă
Poezia
Aniversari si Personalitati
Interviuri
Lumea nouă
Eternal Pearls - Perle Eterne
Istoria noastră
Traditii
Limba noastră
Lumea în care trăim
Pagini despre stiintă si tehnică
Gânduri pentru România
Canada Press
Stiri primite din tara
Scrisorile cititorilor
Articole Arhivă 2021
Articole Arhivă 2020
Articole Arhivă 2019
Articole Arhivă 2018
Articole Arhivă 2017
Articole Arhivă 2016
Articole Arhivă 2015
Articole Arhivă 2014
Articole Arhivă 2013
Articole Arhivă 2012
Articole Arhivă 2011
Articole Arhivă 2010
Articole Arhivă 2009
Articole Arhivă 2008
Articole Arhivă 2007
Articole Arhivă 2006
Articole Arhivă 2005
Articole Arhivă 2004
Articole Arhivă 2003
Articole Arhivă 2002








 
Informatii Utile despre Canada si emigrare.
Inregistrati-va ca sa puteti beneficia de noile servicii oferite Online.
Business-ul dvs. poate fi postat Online la Observatorul!
Anunturi! Anunturi! Anunturi! la Publicitate Online

 
Premieră de excepție la Teatrul Național de Operetă și Musical "Ion Dacian"

Adaptat după Candide sau l’Optimisme textul e o satiră franceză publicată prima dată în 1759 de Voltaire, un filosof al epocii iluminismului. Romanul a fost tradus pe larg, cu versiuni în limba engleză intitulate Candide: sau, All for the Best; Candide: sau, Optimistul; și Candide: Optimism. Lumina cunoașterii ce se naște tocmai ca urmare a infinitelor eforturi ale individului pentru cultivarea Frumosului, Adevărului și Dreptății.
Drumul inițiatic spre cunoașterea esențială reprezintă o cale de transformare și o modalidate de accesa necunoscutul.
Ideea Binelui și Perfecțiunea nu au fost create, ci rămân două concepte pe care fiecare individ urmează să le autocreeze, iar ca paradox al Perfecțiunii, imperfecțiunea este perfectă.
Textul adaptat aduce în lumină epoca întunecată a inchiziției spaniole cu tot cortegiul de crime, abuzuri, torturarea nevinovaților pentru supremația și în numele bisericii de atunci. Dar punerea în scenă a atrocităților e realizată cu blîndețe, cu eleganța necesară unui spectacol pe muzica lui Bernstein.
Premiera spectacolului “Candid”, a avut loc în cadrul Festivalului Internațional George Enescu 2021, sub bagheta dirijorului Alexandru Ilie
“Candid” , operetă compusă de Leonard Bernstein, bazată pe nuvela cu același nume din 1759 scrisă de Voltaire. Leonard Bernstein reușește, fără a fi ancorat în rigorile secolului al XVIII-lea să creeze niște personaje cu substrat, care nu atrag neapărat prin virtuozitate, ci cuceresc prin faptul că sunt umane. Ironia și anostitatea se împletesc cu rigurozitatea și cu vigoarea.
O operetă bună vine cu o poveste, iar o operetă veridică conține povestea fiecăruia dintre noi.
În orice moment ne-am afla, totul pornește de la o dragoste mare, iar dragostea oferă momente de umor sănătos, de sarcasm, de ironie a momentelor ridicole, oferă speranță, inocență și candoare, iar când ne propunem ca un flux de evenimente și situații să rămână neatinse de critici, satiră, umor sau dispreț, libertatea gândirii devine inexistentă.
Candid este tânărul inocent și visător, pregătit de către dascălul său pentru lumea perfectă în care împlinirea idealurilor este un deziderat realizabil și o opțiune a fiecăruia dintre noi. Lumea și viața sunt minunate și oferă doar bucurie și mângâiere. Dar, după cum spunea Shakespeare „așteptările sunt rădăcina tuturor durerilor sufletești”..........
Lumea perfectă a lui Candid este zbuciumată în momentul în care se așteaptă ca mărturisirea dragostei pe care i-o purta Cunegondei să fie împărtășită de cei din jurul său.
Acesta este momentul în care impresiile lui Candid de până atunci despre lume și viață capătă noi accente. Așteptarea și speranța devin pentru Candid dezamăgitoare și fără sens, căci toate întâmplările pline de violență la care ajunge să fie și martor și actor îl transformă, iar în final devine dezgustat de femeia iubită, pentru că aceasta supraviețuise prin prostituție violențelor la care fusese supusă. Candid devine un individ cinic care a reușit să supraviețuiască idealistului dezamăgit.
„Candid” este, datorită impresionantului număr de întâmplări, încercări și situații prin care trece personajul principal, o veritabilă reinterpretare a simbolisticii platoniene:
Lumea sensibilă a realității aparente, lumea pe care o oferă senzațiile noastre........ Era singura lume pe care Candid o cunoscuse și la care credea că are acces. Ea este schimbătoare, trecătoare și contradictorie, numai pe jumătate reală, intermediară între ființă si neființă.
Ignoranța omului incult, limitat și lacom este întruchipată de baronul Thunder-den-Tronck.
Prejudecățile, simțurile care ne limitează și amenințarea stereotipurilor care fac parte din registrul consecințelor dăunătoare subtile ale stereotipurilor negative nefondate. Întrega dramă a lui Candid se naște din prejudecata că nu este demn să mărturisească dragostea ce i-o poartă Cunegondei, datorită faptului că este un bastard.
“Lumea-ntreagă e o scenă și toți oamenii-s actorii”, spunea Shakespeare, iar opereta „Candid” ne oferă spectacolul întregii lumi, reconstituind versiunea originală din 1953, într-o variantă reinventată a clasicului Candid, care implică și o importantă contribuție feminină.
Regia este semnată de Andrei Munteanu
. Studiile de master la Academia Italiană pentru Operă din Verona, colaborarea cu regizorul Franco Zeffirelli, la teatrul Arena di Verona, colaborarea cu Teatrul Evreiesc de Stat din București, unde a montat peste 12 spectacole printre care și musicalurile: “Stele Rătăcitoare” (spectacol prezentat la New York în 2014), “Marienbad” și “Scripcarul pe acoperiș”, spectacolele montate la teatrul E. R. Kaminska din Varșovia, precum musicalul “Povestiri Biblice”, (spectacol prezentat la New York în 2018) sunt doar câteva crâmpeie din activitatea prodigioasă a regizorului.
Echipa artistică este completată armonios de nume precum Constantin Adrian Grigore, respectiv Alexandru Ilie (conducerea muzicală), Cătălin Ionescu Arbore (decor), Unda Popp (costume), Bogdan Boanta și Andra Gheorghe (coregrafie), precum și Aurel Muraru (dirijor cor).
Conducerea muzicală: Constantin Adrian Grigore/Alexandru Ilie
VOLTAIRE – Valentino Tiron
PANGLOSS – Marius Mitrofan/Anton Zidaru
CANDID – George Varban/Dumitru Filip
CUNEGONDA – Daniela Bucșan/Miruna Dascălu
MAXIMILIAN – Teodor Vădana
PAQUETTE – Tina Munteanu/Mihaela Alexa
BĂTRÂNA DOAMNĂ – Cristina Trandafir/Gladiola Nițulescu-Lamatic
CACAMBO – Andrei Pleșca
MARTIN – Stefan Popov
GUVERNATORUL – Florin Budnaru
VANDERDENDUR – Mihai Urzicana/Daniel Madia
BARONUL THUNDER-DEN-TRONCK – Arnold Mack
BARONEASA THUNDER-DEN-TRONCK – Ioana Băiașu/Ileana Lenghel
CAPORALUL – Mihăiță Radu
CĂPITANUL – Alin Țintea
SERGENTUL – Alexandru Vasile
PASTORUL OLANDEZ – Alexandru Onea
SOȚIA PASTORULUI – Irina Onea
IACOB ANABAPTISTUL – Victor Bucur
OFIȚERUL FRANCEZ – Marian Chirazi
AMBASADORUL VIENZ – Relu Dobrin
DON ISSACAR – Marius Meragiu
MARELE INCHIZITOR – Daniel Andrei Găină
MARINARUL PORTUGHEZ – Alois Doboș
INCHIZITORII – Răzvan Rusu, Mihăiță Radu, Bogdan Ardeleanu
AGENȚII INCHIZIȚIEI – Lorendi Rădulescu, Octavian Ștefănescu, Cătălin Cocheș
AGHIOTANT – Mircea Crăciun
REGELE DIN ELDORADO – Cătălin Petrescu
REGINA DIN ELDORADO – Raluca Ciocă
SCLAVUL DIN SURINAM – Daniel Andrei Găină
REGELE STANISLAUS – Marius Mitrofan/Anton Zidaru
ȚARUL IVAN – Florin Ganea
CHARLES EDWARD STEWART – Andrei Pleșca
MARELE SULTAN AHMET – Alexandru Vasile
REGELE HERMANN AUGUSTUS – Stefan Popov
REGELE THEODOR – Mihai Urzicana/Daniel Madia
În alte roluri: Carmen Anghel, Carmen Angheloiu, Cristina Georgescu, Ileana Lenghel, Monica Marin, Alina Mihăilescu, Corina Plopeanu, Aurelia Tudor, Adina-Mihaela Ciocoveanu, Cristina Popa, Alexandra Țurcan, Maria Baciu, Ioana Băiașiu, Claudia Deleanu, Meri Ferariu, Gabriela Popescu, Ana-Maria Racu, Georgeta Grigore, Andreea Teodorescu, Victor Bunea, George Matei, Mihai Andriescu, Lucian Luca, Bogdan Pelearcă, Radu Mihalache, Septimiu Urzică.
Distribuție balet: Eugenia Stoian, Andreea Bârzescu, Denisa Anastasiu, Sabina Ioniță, Camelia Ghiță, Oana Vâlceanu, Luminița Florescu, Alexandra Borîia, Relu Dobrin, Mircea Crăciun, Marian Chirazi, Ștefan Băloi, Andrei Ciobanu, Cosmin Vasile, Vlad Tențu, Vladimir Palamarciuc
Orchestra, Corul și Baletul Teatrului Național de Operetă și Musical ”Ion Dacian”.

24 septembrie 2021
Liliana Popa





Liliana Popa    9/25/2021


Contact:

Home / Articles  |   Despre noi / Contacte  |   Romanian Business  |   Evenimente  |   Publicitate  |   Informatii Utile  |  

created by Iulia Stoian