Home Informatii Utile Membrii Publicitate Business Online
Abonamente

Despre noi / Contacte

Evenimente Culturale

 

Românii de pretutindeni
Puncte de vedere
Pagina crestină
Note de carieră
Condeie din diasporă
Poezia
Aniversari si Personalitati
Interviuri
Lumea nouă
Eternal Pearls - Perle Eterne
Istoria noastră
Traditii
Limba noastră
Lumea în care trăim
Pagini despre stiintă si tehnică
Gânduri pentru România
Canada Press
Stiri primite din tara
Scrisorile cititorilor
Articole Arhivă 2017
Articole Arhivă 2016
Articole Arhivă 2015
Articole Arhivă 2014
Articole Arhivă 2013
Articole Arhivă 2012
Articole Arhivă 2011
Articole Arhivă 2010
Articole Arhivă 2009
Articole Arhivă 2008
Articole Arhivă 2007
Articole Arhivă 2006
Articole Arhivă 2005
Articole Arhivă 2004
Articole Arhivă 2003
Articole Arhivă 2002








 
Informatii Utile despre Canada si emigrare.
Inregistrati-va ca sa puteti beneficia de noile servicii oferite Online.
Business-ul dvs. poate fi postat Online la Observatorul!
Anunturi! Anunturi! Anunturi! la Publicitate Online

 
De vorbă cu Vera Mijojlić, Andrei Zincă şi Adrian Barbu (Mare succes al filmului românesc la Festivalul SEEfest, Los Angeles )

Anul acesta filmul românesc a avut un mare success. Filmul artistic de lung metraj, La Drum cu Tata / The Trip We Took With Dad (o coproducţie România-Germania-Suedia-Ungaria care a avut premieră în ţară pe 3 februarie 2017), a primit patru premii la Festivalul SEEfest (http://seefilmla.org): premiul pentru cel mai bun film artistic de lung metraj – regia Anca Miruna Lăzărescu, imaginea Christian Stangassinger; premiul pentru cea mai bună fotografie de film artistic (ex aequo/împărţit cu filmul grecesc Roza de Smyrna); premiul special al juriului pentru cea mai bună distribuţie (cel mai bun grup de actori: Alex Mărgineanu, Răzvan Enciu, Ovidiu Schumacher, Susanne Bormann, Manuel Klein, Doru Ana, Marcela Nistor); şi premiul publicului (înmânat de către directoarea şi fondatoarea festivalului, Vera Mijojlić, bazat pe rezultatele votului completat de spectatori, la ieşirea din sala de proiecţie). Toate premiile au fost primite de către regizoarea şi scenarista filmului, Anca Miruna Lăzărescu.

„A fost pentru prima dată când un film a câstigat patru premii si conducerea SEEfest este cu adevărat fericită pentru regizoarea Anca Miruna Lăzărescu şi pentru debutul ei de lung metraj artistic, The Trip We Took With Dad. Audienţa s-a conectat cu filmul si filmul a încântat membrii Juriului, iar scriitorea / regizoarea Lăzărescu merită toată lauda și aprecierea pe care a primit-o în cadrul festivalui SEEfest 2017.” (Vera Mijojlić – VM)

Am auzit (Ileana Costea) păreri foarte bune de la diverşi spectatori despre filmul La drum cu Tata: “un film bine închegat”; “nici nu se poate compara cu filmele cu violenţă, dezlânate care se fac acum”; “un film cu subiect care ne-a făcut pe noi, cei din Romania, să retrăim evenimentele din 1968”; un film care te implică cu adevărat”.

În al 12 an de existenţă, SEEfest L.A. (Festivalul de Filme din Europa de Sud Est) a avut loc în Beverly Hills, California, între 27 aprilie şi 4 mai, 2017. Scopul SEEfest-ului este de a educa şi promova diversitatea culturală a Europei de Răsărit prin prezentări anuale de filme din acea regiune, cât şi a organiza conferinţe şi retrospective cinematografice, astfel formând o resursă importantă pentru cineaşti şi cercetători în domeniul filmului şi creând oportunităţi de schimburi culturale între Sudul Californiei şi Europa de Sud Est.

„SEEfest s-a bucurat întotdeauna de o colaborare excelentă cu comunitatea românească din Los Angeles, atât cu Viitorul Român Society (VRS), cât si cu Uniunea si Liga. În anii precedenti, sub conducerea preşedinţilor VRS, Ionela Kloes, ulterior Virgil Adumitroaie si în prezent Adrian Barbu, Viitorul Român a avut o prezentă la SEEfest. Daniela Istrate si Uniunea si Liga ne-au sustinut întotdeauna. Colaborarea inte noi şi aceste asociaţii ale comunităţii românesti este exemplară si reciproc avantajoasă.” (VM)

“SEEfest a fost unul dintre primii agenţi promovatori ai cinematografiei românesti la Los Angeles. Am promovat, prezentat, co-prezentat si sustinut nenumărate sesiuni de prezentare si proiectii de filme românesti la SEEfest si la alte festivaluri din L.A. De exemplu, în iunie 2007 am sponsorizat ’Interviul International cu privire la noul val românesc de cinematografie’ la Festivalul de Film de la LA (vă rugăm să consultati articolul pe care l-am scris pentru „Cinema without Borders” / „Cinema fără Frontiere”, http://cinemawithoutborders.com/festivals/1303-romanian-new-wave -international-spotlight-romania-la-laff-2007.html) şi in acelşi an am co-prezentat la AFI Fest in noiembrie filmul românesc ieşit din comun "4 luni, 3 săptămâni si 2 zile" de Cristian Mungiu.” (VM)

“A fost o onoare pentru noi anul acesta de a avea astfel de oaspeti minunati din România la SEEfest, si un adevărat răsfăţ pentru publicul nostru. Andrei Zincă şi-a adus o importantă contribuţie la organizarea participării filmului românesc la festival si îi suntem foarte recunoscători pentru acest sprijin.” (VM)

“Filmul lui Anca Lăzărescu a fost unul dintre cele mai importante momente ale festivalului, cu povestea lui unică care rezonează nu doar cu publicul românesc, ci si cu audienta receptivă la valoari artistice si cu spectatorii şi particianţii SEEfest-ului. Dânsa ne-a adus un film minunat, iar după vizionare a avut loc o lungă sesiune de ‘Întrebari şi Răspunsuri’. Personal consider că Anca Lăzărescu este un real talent regizoral spre care lumea cinematografului trebuie sa-şi ţină atenţia încordată. Asteptăm cu nerăbdare urmatorul ei film!” (VM)

Mândria festivalului anul acesta a fost pronunţată de Denise Wakeman, Digital Marketing Strategist, SEEfest: “Dintre cele 56 de filme prezentate, 26 au fost regizate de o femeie”. În acest fel cinematografia din Sud Estul Europei dezice situaţia internaţională a ‘prăpastei dintre sexe’ în acest domeniu. Personal am participat la trei festivale SEEfest şi linia lor mi se pare foarte de calitate atât prin filmele pe care le prezintă, prin seriozitatea juriilor, prin interesantele discuţii cu cineaştii care urmează după vizionare, cât şi prin eleganţa festivităţiilor de deschidere şi de încheiere. Felicitări din plin trebuiesc aduse Verei Mijojlić care, ca întodeauna, este sufletul acestui eveniment.

Am observat cu plăcere că în listele de pe website-ul oficial al festivalului a celor care sunt implicaţi în activităţile SEEfest se află mai multe persoane orginare din România (în Bordul de Directori: Jacob Segal, Investors Research Group şi Raoul Marinescu, Pluto TV; Directorul Programului de Film Românesc - Ştefania Magidson; în Grupul de Suport a Creativităţii George Constantin; în Bordul de Consilieri: Liana Grancea, Director Executiv, UCLA Centrul de Studii Europeene şi Ruse; Peter Gross, Mission Critical Systems/Bloomenergy şi Ştefania Magidson, Blue Heron Foundation, Los Angeles).

Rolul principal în aducerea filmelor şi cineaştilor din România l-au avut anul acesta Andrei Zincă, şi compania lui, Double 4 Studios, cu sprijinul Institutului Cultural Român din New York (IRC NY). Andrei Zincă are experienţă bogată în evenimente de acest gen, el fiind organizatorul, timp de doi ani (2014 şi 2015) a Zilelor Filmului Românesc la Fort Lauderdale şi Miami, în Florida. La rândul lui Andrei Zincă este regizor de film. Unul din filmele sale, Puzzle for a Blind Man a fost prezentat la încheierea SEEfestului în 2014, unde a luat premiul pentru cea mai bună imagine de film.

Anul acesta au fost aduse din România spre prezentare în concurs la SEEfest 3 filme: un documentar de lung metraj Sunt Însărcinată în România/I’m Pregnant în România – regie Jesus del Cerro; 2 filme artistice de lung metraj, The Fixer – regie Adrian Sitaru; La Drum cu Tata – regie Anca Miruna Lăzărescu; şi un scurt film de animaţie de 3.5 minute, Flori de Plastic, în premieră mondială – regia Claudia Ilea. Au fost invitaţi şi 4 cineaşti din România (am dorit să avem o varietate din diverse domenii ale cinematofrafiei” (AZ), o regizoare de film artistic de lung metraj (Anca Miruna Lăzărescu), un regizor de film documentar (Jesus del Cerro – cineast spaniol care trăieşte între România şi Spania), un actor (Adrian Titieni, care a jucat din 1985 până acum în peste 50 de filme – “cel mai important actor român contemporan; A a jucat şi în filmul meu, Puzzle” (Andrei Zincă - AZ); şi un critic de film, Irina Margareta Nistor, figura centrală a filmului Chuck Norris vs. Communism, traducătoarea celor a peste 3000 de video cu filme din lumea de vest introduse în România anilor ’80 ‘pe sub tejghea’ de curajosul antrepreneur Teodor Zamfir. Celebrul documentar de lung metraj, invitat să fie prezentat în afara concursului, a fost proiectat prin iniţiativa şi cu sprijinul societăţii Viitorul Român Society (VRS) cu o zi înainte de deshiderea oficială a festivalului. Proiecţia a avut loc în aceeaşi sală de cinema unde s-au prezentat restul filmelor în competiţie, Laemmle Music Hall, Beverly Hills.

Acţiunile româneşti de la SEEfest 2017 au fost coordonate de Andrei Zincă, în colaborare cu SEEFest, cheltuielile de organizare, costul licenţelor de proiecţie, şi aducerea cineaştilor fiind posibilă prin suportul financiar al Institutului Cultural Român (ICR) din New York, compania lui Andrei Zincă, Double 4 Studios şi a SEEfest-ului.

“Rolul meu anul acesta la SEEfest a fost să propun filme şi cineaşti, să aduc un sprijin prin implicarea mea în ceea ce priveşte promovarea evenimentului în rândul comunităţii românesti şi să facilitez prezenţa cineaştilor români care au venit să îşi susţină opera aici. Cineaştii au fost cazaţi la un hotel în inima Hollywood-ului şi li s-a făcut un program de studiu şi vizite legate de domeniul cinematografiei.” (Andrei Zincă - AZ)

Festivale de film românesc mai au loc anual şi în California de Nord, organizate de Laura Toma cu participarea universităţilor Stanford şi Berkley. Anul acesta festivalul de la San Francisco s-a ţinut cu o săptămână înainte de SEEfest-ul din Los Angeles. Alegerea de filme este făcută de fiecare festival în modul pe care conducerea acestuia îl consideră important. Unii organizatori selecţionează filme pe baza succesului pe care acestea le-au avut la festivale de renume. “În cazul nostru am urmat criteriul SEEFest-ului, consideâand atât calitatea artistică a filmelor cât şi cea comercială, estimând acceptul pe care filmele îl pot avea la publicul american din Los Angeles”. (AZ)

La SEEfest participă diverse etnicităţi corespunzând ţării unde au fost făcute filmele, dar şi cineaşti americani. Printre personalităţile care au păşit pe covorul roşu la deschidere au fost producătorul Ron Yerxa (fimele Nebraska Leftovers, etc.), actriţa Irina Maleeva (Satyricon, Jane the Virgin, Heroes, etc.), iar în sală, la proiecţia filmului documentar Sunt însărcinată în România au participat actriţa Dina de Laurentis şi directorul de imagine Javier Aguirresarobe (Blue Jasmine, The Others, etc.) Din partea română la diversele evenimente SEEfest au participant Cosmin Dumitrescu, noul Consul General al României la Los Angeles cu soţia, Mirela Dumitrescu, Consul, Cătălin Ghenea, fostul Consul la Los Angeles, şi acum Consul General al României la Miami, Domnul Răzvan Dinu, Director de Proiect ICR NY, doamna Simona Steriu, Consul Economic al României în LA, membrii comunităţii române din LA, şi desigur, cineaştii invitaţi din România. Deschiderea SEEfestului s-a făcut cu proiecţia filmului Constituţia, o producţie din Croaţia.

În cursul sezoanelor festivalului SEEFest din anii precedenţi, Societatea Viitorul Român a contribuit la efortul organizatoric prin promovarea evenimentului în comunitatea Românească din California de Sud, prin participare şi diverse sponsorizări. La ediţia festivalului din 2016, VRS a colaborat şi mai direct prin creaţia unui afiş al festivalului şi un chioşc de prezentare vizuală a istoriei cinematografiei româneşi, mult aplaudate de participanţi. În anul current, 2017, implicarea VRS la SEEFest a atins un nivel remarcabil invitând-o la Los Angeles pe protagonista principală a documentarului de lung metraj Chuck Norris versus Communism, distinsa doamna Irina Nistor, şi organizând o vizionare specială a documentarului. Prezenţa Dnei Nistor a oferit publicului, în sesiunea de discuţie care a urmat proiectării, ocazia de a formula întrebări legate de evenimentele descrise în documentar, şi de a afla informaţii necunoscute publicului până în prezent.

“Idea organizării unui eveniment cu Irina Nistor a plecat de la o discuţie iniţiată de Bogdan Marcu, Directorul Cultural al VRS, cu ocazia unei întâlniri a membrilor boardului VRS. Bogdan intrase în legătură cu Irina Nistor în cadrul unui proiect de cercetare pentru un articol în pregătire pentru Huffington Post. Planul sugerat de Bogdan era ca acest eveniment să fie organizat în toamna anului 2017. Dar idea de a-l face cu ocazia festivalului SEEfest a prins pe loc, şi discuţiile s-au precipitat rapid: doi din membrii VRS Board, Dana Moldovan şi Virgil Adumitroaie, care erau deja implicaţi în organizarea SEEfest, i-au prezentat proiectul ‘Chuck Norris vs Cummunism şi Irina Nistor’ lui Andrei Zincă. Andrei la rândul lui a întrevăzut imediat posibiliatea de a anexa evenimentul în avanpremiera festivalului SEEfest, pe 26 Aprilie, şi posibilitatea de a cere sprijinul financiar Institului Cultural Român ai şi a companiei Double 4 Studios. Cu această ocazie trebuie să menţionez colaborarea perfectă cu toate aceste trei organizaţii culturale reputate. Evenimentul s-a bucurat de un succes enorm, cu o cerere de public atât de numeroasă încât cu două zile înainte de vizionare VRS a trebuit să iniţieze o schimbare a sălii de proiecţie cu o sală de mai largă capacitate – în discuţii de ultim moment cu managementul de la Laemmle. “ (Adrian Barbu - AB)

“Din momentul în care aprobările şi aranjamentele necesare s-au stabilit, biletele de avion pentru dna. Nistor au fost cumpărate, şi data proiecţiei stabilită, membrii VRS au intrat într-un ritm accelerat pentru a pune pe picioare acest eveniment. În mai puţin de o lună VRS a localizat sala ideală de proiecţie (Cinematograful Laemmle din Beverly Hills), a generat arta grafică şi afişele de promovare în social media, email, şi imprimate pe hârtie, a negociat şi obţinut drepturile de proiecţie, în tot acest timp executând o campanie de publicitate fără precedent. Ţin să mulţumesc din partea VRS domnului Jacob Segal pentru facilitarea localizării sălii, şi punerea în contact cu mangementul lanţului de cinematografe Laemmle. Pentru afişul care a devenit simbolul vizual al evenimentului VRS îi mulţumeşte talentatului Daniel Druhora, directorul secţiei de Communications and Marketing, şi de Digital Content al Şcolii de Inginerie Viterbi, a universităţii USC. Pentru campania de publicitate şi eforturile extraordinare făcute în zilele febrile dinaintea serii spectacolului, adresez o recunoaştere specială întregului Board VRS pentru implicare şi efortul depus: Virgil Adumitroaie (Vice Preşedinte), Bogdan Marcu (Director Cultural), Ionela Kloes (Secretară, fostă Preşedintă VRS), Ioan Totoiu (Trezorier), Mara Chindriş (Member at large), Dana Moldovan, Aneta Hariton, Lilio Totoiu, Gabi Mihăilescu, cât şi tuturor celorlalţi membri ai boardului.” (AB)

VRS a preluat-o “în gazdă” pe Irina Margareta Nistor, organizând o seară în onoarea ei, la reşedinţa dnei. Mara Chindriş în Pasadena. La acea serată am foste invitate eu, Ileana Costea, cum publicasem două articole despre documentarul Chuck Norris vs Communism în 2015, si Maria Zamfir Bleyberg, sora lui Teodor Zamfir-creierul acţiunii de video-rui în anii ’80, să spunem câteva cuvinte. Persoane care au participat la “serile ilegale’ de vizionare a acestor filme în România anilor 80 şi-au depănat amintirile. “Ambele societăţi româneşti din Los Angeles, Societatea Viitorul Român – VRS (Adrian Barbu, Preşedinte) şi Uniunea şi Liga Societăţilor Române (Daniela Istrate, Preşedintă) mi-au fost excelenţi parteneri de lucru, m-au susţinut cu aceeaşi forţă şi entuziasm în a face cunoscute evenimentele româneşti de la SEEfest membrilor lor.”

“Anul acesta VRS a avut o initiativă deosebită. Dacă la anul Uniunea şi Liga va avea şi ea o iniţiativă, o voi sprijini cât de mult voi putea, aşa cum am făcut-o cu Viitorul Român.” (AZ)

“Am fost foarte fericit pentru că efortul nostru de a implica comunitatea românească de o formă mai profundă a avut success. Filmele proiectate atât la sfârşit de săptămână cât şi în timpul săptămânii, la ore accesibile şi mai puţin accesibile, au rulat totdeauna cu sala aproape plină sau plină ochi. Sălile pline au oferit cineaştilor un dialog foarte important pentru ei. Reacţia publicului şi posibilitatea de a comunica direct cu audienţa sunt daruri de nepreţuit pentru cineaşti.” (AZ)

“Mă bucur că efortul nostru a dat roade: Săli pline, public interesat să comunice cu cineaştii, minunatul success cu cele patru premii luate de La Drum cu Tata. Mă bucur că am putut oferi cineaştilor din România o deschidere importantă aici, facilitând contacte cu lumea Hollywood şi un schimb de opinii valoros.” (AZ)

“Feedback-ul de la public a fost foarte pozitiv. Am simţit că s-a creat acea deschidere spre … ‘şi mai mult’, ‘mai vrem’. Oamenii mă întrebau: “Ce o să mai faci în viitor în direcţia asta? Ce mai aduci?” Este cert că românii din Los Angeles sunt dornici să particpe la astfel de evenimente. (AZ)

Pînă la dată de 3 iunie 2017 filme de la SEEfest se pot găsi şi viziona online la: http://www.films2c.com/seefest-on-vod.html



© Autoarea reţine drepturile de copyright pentru acest material.





De Ileana Costea    5/18/2017


Contact:

Home / Articles  |   Despre noi / Contacte  |   Romanian Business  |   Evenimente  |   Publicitate  |   Informatii Utile  |  

created by Iulia Stoian