Home Informatii Utile Membrii Publicitate Business Online
Abonamente

Despre noi / Contacte

Evenimente Culturale

 

Românii de pretutindeni
Puncte de vedere
Pagina crestină
Note de carieră
Condeie din diasporă
Poezia
Aniversari si Personalitati
Interviuri
Lumea nouă
Eternal Pearls - Perle Eterne
Istoria noastră
Traditii
Limba noastră
Lumea în care trăim
Pagini despre stiintă si tehnică
Gânduri pentru România
Canada Press
Stiri primite din tara
Scrisorile cititorilor
Articole Arhivă 2017
Articole Arhivă 2016
Articole Arhivă 2015
Articole Arhivă 2014
Articole Arhivă 2013
Articole Arhivă 2012
Articole Arhivă 2011
Articole Arhivă 2010
Articole Arhivă 2009
Articole Arhivă 2008
Articole Arhivă 2007
Articole Arhivă 2006
Articole Arhivă 2005
Articole Arhivă 2004
Articole Arhivă 2003
Articole Arhivă 2002


CORNELIU DUMITRIU, director al catedrei UNESCO a Institutului deTeatru cu sediul la Paris.

Monica L. Corleanca:
stimate domnule profesor Dumitriu am plăcerea să vă întâlnesc aici, la scoala internatională de la Sinaia si îndrăznesc să vă întreb câte ceva despre această miscare de teatru pe care ati initiat-o dumneavoastră.
Ce ne puteti spune despre începutul acestei miscări teatrale de proportii atât de semnificative despre care noi, cei din Canada si USA, nu prea stim mare lucru.?

Corneliu Dumitriu : teatrul are un organism neguvernamental tampon organizat sub egida UNESCO din 1947, numit ITI (International Theater Institute) la care sunt sunt afiliate 85 de țări.
ITI este organizat pe departamente care initiază congrese mondiale din în doi ani.
În anul 1995, în Venezuela, s-a decis să se adune în UNESCO lumea teatrelor si atunci a fost creeată o catedra la UNESCO numită TEATRUL SI CULTURA CIVILIZATIEI, o rețea mondială a teatrelor. Atunci s-a decis înființarea a trei nuclee în Norvegia, USA si Romania, unde am fost ales eu director, pe baza proiectului elaborat integral de mine.
S-a acceptat propunerea de a avea sediul la Bucuresti fiindcă eu am fost ales director și tot eu am conceput întregul program de lucru. După înființare s-a decis cum să acționeze această catedră UNESCO de teatru. După primii doi ani de consultații s-a lansat un program de mobilitate academică internațională numit PrumAct.
Am observat că în lume aveau loc festivaluri cu spectacole si atunci eu am propus ca studenții din anii începători să facă ateliere de lucru cu activitate de învățatură.
S-a developat ideea atelierelor Internaționale de Teatru prin canale de comunicare între studenți și regizori mari din toată lumea.
Ideea este instaurarea unei conferințe mondiale a rectorilor din scolile de teatru.
În 1999 a avut prima conferință a școlilor de teatru la Sinaia și paralel cu conferința au avut loc atelierele de lucru pentru teatru. După această conferință s-a aprobat primul program de mobilitate academică international pentru patru ani, PrumAct 1999-2003.

MLC: Ce realizări ati dobândit prin activitațile mentionate?
CD : Prima ediție a atelierelor la care au venit prea multe scoli a fost cam neorganizată si atunci am decis să se facă o selecție a școlilor pentru a participa la evenimente.
În anul 2000 s-a realizat a doua ediție a atelierelor în care am remarcat ridicarea nivelului profesional dar nu au existat alte unități de lucru în afară de Shakespeare.
Tot în acelaș an 2000 a avut loc a doua conferință unde s-a stabilit o tematică fixă :
Shakespeare cu “Visul unei nopți de var㔠iar rezulatatul a fost senzațional. În acel an 2000 a continuat ideea scolilor de teatru-atelier cu Antigona de Sofocle. În anul 2003
s-au ales doi autori pentru ediția următoare: Cehov cu “Pescărusul” si Lope de Vega cu
“Fântâna turmelor”iar succesul a fost imediat.
Pentru anul 2004 au fost ales Berthold Breht cu “Cercul de cretă caucazian” si Garcia Lorca cu “ Nunta însângerată”.
Eu am fost reales director al catedrei UNESCO din Institutul Internațional de Teatru pentru urnmătorii trei ani.
Congresele Mondiale au avut loc după cum urmează:
1995-1997 Congresul Mondial de la Caracas
1997-2000 Congersul Mondial de la Seul
2000-2002 Congresul Mondial de la Marsilia
2002-2004 Congresul Mondial de la Athena
2004-2007 Congresul Mondial din Mexic

După fiecare ediție a atelierelor scolilor de teatru se scoate revista “Studii Teatrale” care prezintă scoli de teatru si evenimente foarte deosebite cum sunt acum proiectele de la Sinaia.
Prin aceste manifestări am făcut si facem cunoscute în lume scoala românească de teatru si tradițiile noastre cu care ne mândrim.

MLC: Vă multumesc mult, in numele cititorilor Observatorului, pentru timpul acordat stiind cât de ocupat sunteti în această peroadă de lucru a scolii internationale de teatru la Sinaia.





Monica Corleanca     12/2/2004


Contact:







 
Informatii Utile despre Canada si emigrare.
Inregistrati-va ca sa puteti beneficia de noile servicii oferite Online.
Business-ul dvs. poate fi postat Online la Observatorul!
Anunturi! Anunturi! Anunturi! la Publicitate Online

 

Home / Articles  |   Despre noi / Contacte  |   Romanian Business  |   Evenimente  |   Publicitate  |   Informatii Utile  |  

created by Iulia Stoian