Home Informatii Utile Membrii Publicitate Business Online
Abonamente

Despre noi / Contacte

Evenimente Culturale

 

Românii de pretutindeni
Puncte de vedere
Pagina crestină
Note de carieră
Condeie din diasporă
Poezia
Aniversari si Personalitati
Interviuri
Lumea nouă
Eternal Pearls - Perle Eterne
Istoria noastră
Traditii
Limba noastră
Lumea în care trăim
Pagini despre stiintă si tehnică
Gânduri pentru România
Canada Press
Stiri primite din tara
Scrisorile cititorilor
Articole Arhivă 2019
Articole Arhivă 2018
Articole Arhivă 2017
Articole Arhivă 2016
Articole Arhivă 2015
Articole Arhivă 2014
Articole Arhivă 2013
Articole Arhivă 2012
Articole Arhivă 2011
Articole Arhivă 2010
Articole Arhivă 2009
Articole Arhivă 2008
Articole Arhivă 2007
Articole Arhivă 2006
Articole Arhivă 2005
Articole Arhivă 2004
Articole Arhivă 2003
Articole Arhivă 2002


Festivalul George Enescu ; Walkiria

Impresionantă continuarea Tetralogiei “Inelul Nibelungului”, cu opera ce urmează după Preludiul ciclului. În gândirea compozitorului, derularea actiunii legendare capătă acum consistenta dramei, în care tumultul muzicii se îmbogăteste perpetuu cu noi personaje si măretia sonoritătii simfonice. De-a lungul a aproape cinci ore, muzica wagneriană a răsunat cu o triumfătoare diversitate, construind o imagine de neobisnuită măretie a auditiei. În conditiile executiei dominate de marele dirijor Marek Ianowski si-a Rundfunk-Simfonicorchester s-au împlinit performantele, fără a lăsa impresia că spatiul Sălii Mari a Palatului îi crează dificultăti în realizare. Depăsind amplificarea de ansamblu si detaliile privitoare la evolutiile solistice, unde anumite sublinieri ale pupitrului electronic au fost totusi vizibile, am constatat că efectul de ansamblu este întru-totul perfect acordabil cu cel definit prin ideea de spectacol. Sugestia unei anume regii de miscare scenică, pentru cântăreti, a contribuit la spiritul teatral prin amplasamente capaile să spatieze comunicarea personajelor, subliniindu-se relatii, (exemplare pot fi prezenta vocală a cavalcadei walkiriilor, dialogurile Wotan-Frika, scena întâlnirii Siegmund-Hunding-Sieglinde, momentele muzicale cu efect de arie culminativă, printre care “Nothung!”, cântat de Siegmund. Muzical, pagini cu tematică poetică, precum “Farmecul primăverii”, au fost deosebit de sugestive spectacular, continuate de duetul de dragoste Sieglinde-Siegmund. Opera are si numeroase pagini care îi conferă propriul contur simfonic în cadrul ciclului. Performantele solistice au adăugat în distributia Preludiului Tetralogiei nume noi, importante, soprana Melanie Diener (Sieglinde), mezzo-soprana Petra Lang (Brunhilde), tenorul Torsten Kerf (Siegmund), grupul vocilor de walkiriilor la care au participat si cântăreti români. Productia sustinută de muzicienii germani este un semn de exceptie propriu profesionalismului acestei formatii a Rediodifuziunii, capabilă a realiza astfel “iesirea din studioul de înregistrări”, pentru participarea de anvergură la acest mare Festival .





Grigore Constantinescu     9/20/2013


Contact:






 
Informatii Utile despre Canada si emigrare.
Inregistrati-va ca sa puteti beneficia de noile servicii oferite Online.
Business-ul dvs. poate fi postat Online la Observatorul!
Anunturi! Anunturi! Anunturi! la Publicitate Online

 

Home / Articles  |   Despre noi / Contacte  |   Romanian Business  |   Evenimente  |   Publicitate  |   Informatii Utile  |  

created by Iulia Stoian