Poeme
Oprește-te, fată frumoasă, nu veni după mine
Abel la poarta raiului înainte de a fi întrebat dacă știe dumnezeiasca, oprește-te, fată frumoasă, nu veni după mine, cum rămase ca stâlpul de sare în drum să dea gust vânturilor și ploii, și așteptărilor, zilei și nopții ce se petrec în cel mai firesc mod cu putință, Abel cât să nu tacă folosi dumnezeiasca lui mână cu care se hrănește, sfântul Petru să fi fost vameșul-șef?, și ceva îi străbate ființa, ceva ce se deschide în vis cum pumnul de țărână adusă de-acasă spre a o prefira, și tocmai de-aceea sfântul Petru o prefiră ca unul deprins cu muncile câmpului, Abel la poarta raiului: oprește-te, fată frumoasă, nu veni după mine, după mine aleargă cine nu mă cunoaște, iubirea și moartea, nenorocul hlizindu-se, satul pierdut departe de zgârie-nori, luat sub ocupație de alde zgârie-brânză, cine nu are habar de semnul meu de la tâmplă, maica râmnind cu mine în burtă la fructul oprit, vorbește, vameșule, iată punctul de vedere al orbului, după mine aleargă copilul desculț nu prin iarba cea verde în mai, ci prin zăpada căzută-n ajun, cu care acum se cunoaște, cine a sorbit cu privirea roua cărților rânduite după tipic în rafturile color ale câmpului, cine n-a dat de pământ cu tristețea și cine n-a intrat până la brâu în râurile lin curgătoare, ca niște petunii în Zorilor, oprește-te, fată frumoasă, nu veni după mine, Abel la poarta raiului înainte de a fi întrebat dacă știe dumnezeiasca și el depaginându-se, dând din mâini, în paradigma unicului dicționar pe care anticariatul îl păstrează în vitrină, la terapie, în vitrina cu muște oțărâte pe câmpul de luptă, thank you, thank you, thank you, sfântul Petru să fi fost vameșul?, străzile care te iau la palme, care te țin în palmă suind și coborând nevricos, semințiile, turnul Babel și babele, muzicile cacofonice și dinții înfipți în hălci de mânzat, caii mei albaștri, caii mei de fum.
Quest
Unul spre altul – mărșăluind, navigând, schimbând vase de croazieră și avioane, după pitoresc și culoare, după intenția peremptorie a fiecăruia dintre noi, pompând pe întrecute din spinarea sărată a mării în cojile de pâine ale unor zile toride, repetitive, alteori, atât de uscate, întingând cu ele în vin. mărșăluiam ca prizonierii, luam în picioare vrejuri de nisip și de scoici, măturam cu elicea ori dădeam cu lopata, gospodărește, prin fața colibei de bârne, în calea lupilor înfometați, cu ochii sticloși, tu încântată de albul imaculat până să îmbrac dintr-odată costumul cel negru, mort după apusurile de soare cu frâna trasă, de când cu Oriana Fallaci, tu cu asissturi la orga de ape în care te bălăceai ca un copil răsfățat, eu cu implantul de lună care îmi acoperea fruntea; unul spre altul fără habar, fără iluzia unor perfecte lecții de anatomie, cu bățul magistrului pe deasupra unor organe vitale fără a le atinge pe toate. și ca iluzia să fie deplină, respiram sacadat cu motoarele uruind, pe dealuri neumblate de alții, pe munți cu floră exotică nedescrisă-n manuale, unul spre altul, întotdeauna aidoma, cum în veacul căutătorilor de ei înșiși, luați de valuri - ei și? ei și?, scormonește tăciunii doamna de protocol încingând tăvile, nu pe-acolo, nu pe-acolo, și cina cea de taină se ia pe degete ca niște aripi de fluturi, ce ne mai dăm după farfuriile goale, semn că duhul iubirii se va fi împăcat cu de toate, ce ne mai ascundem spre-a ne găsi, ce ne mai găsim spre-a ne ascunde aidoma râurilor coborând în zigzag, din care, odată sorbind, muntele se deschide în față și cineva care stă în genunchi ne povestește despre icoane ce lăcrimează, despre cum se înalță contra gravitației pământul și lumea.
|