Home Informatii Utile Membrii Publicitate Business Online
Abonamente

Despre noi / Contacte

Evenimente Culturale

 

Rom�nii de pretutindeni
Puncte de vedere
Pagina crestină
Note de carieră
Condeie din diasporă
Poezia
Aniversari si Personalitati
Interviuri
Lumea nouă
Eternal Pearls - Perle Eterne
Istoria noastră
Traditii
Limba noastră
Lumea în care trăim
Pagini despre stiintă si tehnică
Gânduri pentru România
Canada Press
Stiri primite din tara
Scrisorile cititorilor
Articole Arhivďż˝ 2024
Articole Arhivďż˝ 2023
Articole Arhivďż˝ 2022
Articole Arhivďż˝ 2021
Articole Arhivďż˝ 2020
Articole Arhivďż˝ 2019
Articole Arhivďż˝ 2018
Articole Arhivďż˝ 2017
Articole Arhivďż˝ 2016
Articole Arhivďż˝ 2015
Articole Arhivďż˝ 2014
Articole Arhivďż˝ 2013
Articole Arhivďż˝ 2012
Articole Arhivďż˝ 2011
Articole Arhivďż˝ 2010
Articole Arhivďż˝ 2009
Articole Arhivďż˝ 2008
Articole Arhivďż˝ 2007
Articole Arhivďż˝ 2006
Articole Arhivďż˝ 2005
Articole Arhivďż˝ 2004
Articole Arhivďż˝ 2003
Articole Arhivďż˝ 2002


Festivalul „George Enescu“ - „Elektra“

În ciclul „Mari orchestre ale lumii“, din cadrul Festivalului „George Enescu“, pe scena Sălii Palatului din Bucuresti a fost prezentată, duminică seara, opera „Elektra“ (varianta de concert), partitură compusă de Richard Strauss.
Fată de superbul tărâm al linistii câstigate prin trecerea timpului, asa cum l-am contemplat în muzica „ultimelor cinci lieduri“, prin care Richard Strauss se despărtea de lumea înconjurătoare, ceea ce am ascultat în seara de duminică, opera „Elektra“, este însusi focul Gheenei. În primul deceniu al secolului trecut, Strauss s-a confruntat cu expresionismul care bântuia Europa centrală. Putin înainte de „Oedipe“, el a păsit în lumea tragediilor lui Sofocle si, în prima colaborare cu cel mai apreciat libretist al său, Hugo von Hofmannstahl, a construit această operă, model de experientă teatral-muzicală expresionistă. Cei care am avut dorinta de a trăi întâlnirea cu opera „Elektra“, la mai bine de un secol de la premieră (Viena, 1909) – nu vom putea uita serata teatrală caracterizată de organizatori „variantă de concert“. Putem considera că în această capodoperă totul este exceptie – dimensiunea monumentală a orchestrei, constructia tensionată a dramaturgiei (un act, două părti, opt scene), amploarea distributiei, cu trei personaje feminine si un erou, bântuiti de demonul urii si răzbunării, un limbaj sonor conflictual si dominat de noutăti armonice. Rolul titular, Elektra, a fost descris de compozitor drept „zeita demonică a răzbunării“, performantă scenic-muzicală aflată la limita superioară a dificultătilor interpretative, sustinute eroic de soprana rusă Elena Pankratova (foto), aflată la început de carieră internatională. Duhul răului, Klitemnestra, a fost mezzo-soprana Agnes Baltsa, laureată în 1964 cu premiul de canto al Concursului International „George Enescu“. Ea este pedepsită pentru crimă cu spaima cosmarului si moartea, impresionant simbol al groazei. Dialogul dintre aceste două personaje, mamă si fiică, imposibil de a se apropia de lumea dorintelor împăcării, a ajuns până la public prin linia melosului sustinut de soprana Anne Schwanewilms, în rolul Chrysothemis, sora Elektrei. Asteptat de cele trei femei, Oreste – baritonul René Pape – este puternic ca vocalitate, necrutător prin capacitatea de a executa sentinta de moarte a vinovatilor. O mare parte a distributiei, apartinând integral faimoasei Bayerisches Staatoper, întregeste, înconjoară si motivează actiunile celor patru, sustinând prin ansamblul vocal-simfonic tragedia, într-o versiune dirijoral-regizorală magistral înfăptuită de un dirijor care impune sigurantă în vointa straussiană – Sebastian Weigle. Veritabil Wotan wagnerian, seful ansamblului acceptă conflictul virtual cu magnifica Orchestră a Operei Bavareze de stat, secondată, pentru final, de corul Academic Radio, (maestru de cor Dan Mihai Goia).
Publicul a urmărit cu încordare derularea acestui spectacol-concert, reamintindu-si probabil tetralogia wagneriană din editia anterioară. Este sigur că profesionalismul integral al oaspetilor germani a contribuit la nivelul productiilor acestui Festival, demonstrând că organizatorii au stiut cum si ce să aleagă.


Pt.Observatorul




Grigore Constantinescu    9/15/2015


Contact:







 
Informatii Utile despre Canada si emigrare.
Inregistrati-va ca sa puteti beneficia de noile servicii oferite Online.
Business-ul dvs. poate fi postat Online la Observatorul!
Anunturi! Anunturi! Anunturi! la Publicitate Online

 

Home / Articles  |   Despre noi / Contacte  |   Romanian Business  |   Evenimente  |   Publicitate  |   Informatii Utile  |  

created by Iulia Stoian