Interviu cu Ioan Rosca: Procesul Comunismului
Motto: “Nu voi accepta niciodata sa ma joc de-a stiinta pe suprafata unui pamant în care oasele celor ce au luptat si suferit pentru conditia mea umana ZAC BATJOCORITE DE UITARE”. Ioan Rosca
Gabriel Gherasim: Domnule Rosca, va rog dati-ne cateva date biografice.
Ioan Rosca: M-am nascut în 1958 în comuna Vama, judetul Suceava. La absolvirea Liceului Petru Rares din Piatra Neamt (în 1977) eram pasionat de literatura, filozofie (existentialista) si matematica (premii la olimpiada nationala). La absolvirea Facultatii de Electronica si Telecomunicatii din Iasi (1978-1983) eram interesat de filozofie, matematica (iarasi am primit premii la olimpiade nationale si internationale), didactica si popularizarea stiintei (am încercat întai o lucrare de stat cu "Estetica si Dragoste în Predarea Electronicii"…) si teoria sistemelor ("Analiza Sistemelor Neliniare" - fiind în final lucrarea mea de stat). Din 1983, am fost angajat inginer la Intreprinderea Electronica Bucuresti- sectia Service- Piatra Neamt. M-am ocupat aici de cercetarea si explicarea functionarii si depanarii aparatelor analogice (televizoare, etc). Am pus la punct si coordonat Centrul din Piatra Neamt de pregatire a depanatorilor din Electronica, scriind cursuri, caiete service, sisteme de testare. Din 1986 am virat catre calculatoare, punand la punct caiete de depanare si programand soft de baza si de aplicatie (de exemplu sistemul de boot pentru calculatorul personal CIP-Electronica, lectii de matematica, etc.). Am încercat sa-mi public lucrarile de popularizare a fiziologiei sistemelor tehnice - dar nu am gasit interes la edituri. În paralel, am facut intens preparatii, explorand modul în care puteam stimula întelegerea matematicii prin probleme facute în "pas de deux". Mi-am sintetizat observatiile despre explicarea gandirii matematice si carentele învatamîntului românesc în lucrarea a doua de stat (1990) cu care am încheiat Facultatea de Matematica - urmata la "fara frecventa", la Bucuresti între 1984 si 1989. Pasiunea mea pentru studiul si practica "explicatiei" s-a adancit , facandu-ma sa lansez (în ianuarie 1988) un manifest "neoiluminist" (prin domnul Mihai Pelin - despre care nu stiam pe atunci mare lucru), care urma sa scoata materialul afara (la Milano) pentru publicare…Acest text a stat la baza platformelor de partid ("Al Renasterii Spirituale", etc.) pe care le-am conceput si propus în ianuarie 1990 - si îmi ghideaza si azi cercetarea stiintifica. In ceea ce priveste atitudinea mea fata de situatia politica din România, m-am marturist în "Scurtcircuit biografic", vezi: http://www.piatauniversitatii.com/ico/p1995-1996/docs/biograf.asp.htm As rezuma: nu am intrat in jocul comunistilor (partid, etc.), i-am detestat, m-am comportat nonconformist si provocator - dar nu le-am opus rezistenta politica, explicita. Ceea ce mi-a produs o acuta criza de constiinta (rusine), care s-a accentuat dupa 1985 si m-a facut sa ma simt obligat, dupa 22 decembrie 1989. Activitatea mea civic-politic-contestatara e explicata în texte expuse în "Istoria unei contestatii" http://www.piatauniversitatii.com/ico/default.asp.htm Am pus acolo (în loc de semnatura) un rezumat telegrafic : "demisionat din FSN la 22 decembrie 1989 - ca protest pentru confiscarea revolutiei, participant la mitingurile de protest din anul 1990; militant pentru formarea si implicarea elitei civice si politice - ca pavaza în calea contrarevolutiei; de doua ori grevist al foamei - în si pentru Piata Universitatii, sustinator si explicator consecvent al idealurilor ei; fondator al Asociatiei Dialog-Piatra Neamt, al Aliantei Civice nationale si din judetul Neamt; fondator al Aliantei Opozitiei din Neamt, devenita Forum Antitotalitar, devenit Conventia Democratica; exilat, pentru a denunta transant "legitimitatea" "tranzitiei" si a încerca sensibilizarea Occidentului; demisionat din CDR, în noiembrie 1996, ca protest pentru alierea cu cei ce au stins revolutia; autor a unor interventii explicative, vizand eliberarea constiintelor si lupta cu daunatorii; fondator al spatiului: www.procesulcomunismului.com initiator al curentului "Actiunea pentru Eliberarea României " (AER), sustinut prin spatiul: www.piatauniversitatii.com Denuntand tradarea Revolutiei, am parasit România în 1992, emigrand ]n Canada, de unde am încercat sa continui lupta pentru denuntarea si combaterea Tranzitiei criminale. Dar nu am avut succes, trebuind sa ma resemnez la a arunca mesaje în neantul Internetului si la a-mi continua cariera stiintifica (compromisa de o pauza atît de îndelungata), în conditiile ingrate ale emigrarii. Dupa un studiu dedicat modelarii fenomenului explicatiei - finalizat în teza de doctorat în educatie (Montreal, 1999), am condus (în cadrul Institutului LICEF de pe lînga Teleuniversitatea din Montreal) o serie de proiecte de cercetare a unor sisteme de informare si instruire. In ultimul proiect de exemplu (LORNET) am construit, vezi: http://www.lornet.org/eng/theme6.htm arhitectura conceptuala pentru sistemul TELOS - o infrastructura pentru interconectarea tehnica si semantica pan-canadiana a repertoriilor de resurse si servicii educationale. Orice încercare de a face lucruri similare în România s-a lovit de realitatea mafiota neo-coloniala. Cine mai poate opri distrugerea învatamantului românesc pentru a se face loc "instrumentelor evoluate" fabricate aiurea - o ocazie ideala pentru ghisefturi "de contractare" în numele "tehnologizarii educatiei"? Cine sa sprijine initiative ca aceea a înzestrarii comunitatilor mici cu centre de exploatare a internetului pentru optimizarea trocului dintre micii consumatori si micii producatori? In ultimul timp, încerc sa unific cercetarile mele privind fenomenul propagarii cunoasterii, sistemele de "matching" informational, instrumentarea unei democratii cu adevarat participative si scoaterea la lumina a crimelor comunismului. Am propus astfel de proiecte si le voi prezenta anul acesta în cateva congrese, sperand sa starnesc interesul unor colegi cercetatori si institutii europene. G.G.: Care este rolul dumneavoastra in incercarile de a face un proces al comunismului ? I.R.: Din ziua de 22 decembrie 1989 m-am dedicat acestei cauze. In paralel cu încercarea de a provoca organizarea unei rezistente politice si civice eficace împotriva neocomunismului cameleonic, am facut demersuri ca sa acordam fostelor victime atentia, respectul si sprijinul cuvenite. Dupa ce am constituit Alianta Opozitiei din Neamt, am cooperat si mai strans cu AFDPR Neamt, rezultatul fiind descoperirea gropii comune de la Dealul Marului http://www.piatauniversitatii.com/ico/p1989-1990/docs/dealulmarpitesti.asp.htm A urmat primul meu Apel pentru Procesul Comunismului: http://www.piatauniversitatii.com/ico/p1989-1990/docs/dmaruluiviitorul11oct90.asp.htm Activitatea noastra a scos din fire tortionarii, care si-au descarcat ura reprimand brutal mitingul de comemorare a victimelor comunismului pe care l-am oganizat la Piatra Neamt pe 16 februarie 1990 (în urma acestor evenimente oribile am intrat în a doua greva a foamei si am decis sa parasesc România , nerecunoscand statul condus de Ion Iliescu). Pe 7 septembrie 1991 am trimis o scrisoare deschisa congresului AFDPR http://www.piatauniversitatii.com/ico/p1991-1992/docs/scrisoaredeschisaafdp.asp.htm în care am declarat ca: "nu pot accepta participarea mea la constituirea esafodajului stiintific si cultural românesc, în conditiile în care societatea al carui membru sunt nu este reabilitata prin consumarea unor acte elementare de dreptate, prin pedepsirea vinovatilor si despagubirea morala a victimelor lor" si ca " nu voi accepta niciodata sa ma joc de-a stiinta pe suprafata unui pamant în care oasele celor ce au luptat si suferit pentru conditia mea umana ZAC BATJOCORITE DE UITARE". Incercarea de a ma tine de cuvânt m-a costat foarte scump, profesional, material si sufleteste. Am alocat acestei cauze tradate de prea multi, miezul acestor 16 ani irositi – avand ca singura satisfactie convingerea ca fac ceva just. In septembrie 2004 , dupa o întalnire impresionanta cu domnul Cicerone Ionitoiu si o noua înfruntare (la Montreal, în Piata României) cu tandemul Iliescu-Teodorescu http://www.piatauniversitatii.com/ico/p2004_2/default.asp.htm "m-am reactivat"- lansand cele doua spatii Internet: "Procesul Comunismului, Contrarevolutiei si Tranzitiei Criminale" si "Piata Universitatii distribuita" , revenind în România, pentru a participa la procesul intentat emanatilor. Am facut si am scris mult în acesti 16 ani. Am formulat platforme complete pentru combaterea comunismului si efectelor sale: http://www.piatauniversitatii.com/news/news.asp-ids588&years2005&months2.htm Am încercat sa trezesc la actiuni reale persoane care de 16 ani pozeaza în lideri anticomunisti, în analisti care diseca lupte trecute, evitand însa deschiderea unui front prezent. Nu mi s-a dat nici o atentie. Nici un ziar din România nu a vrut sa-mi publice sau semnaleze textele. Ca si altii îndepartati de "moderati"- sunt prea "radical". Probabil înca ma taxeaza de "provocator". In ciuda consecventei eforturilor mele si a posibilitatilor profesionale - nu am fost invitat în noile comitete, institute si comisii (decat ca… suport tehnic) - desi unii dintre membrii lor ma cunosc foarte bine. Nu va zic asta din vanitate ci pentru ca marginalizarea mea discreta, invizibilitatea mea fara leac, au cauze profunde, ce merita scrutate http://www.piatauniversitatii.com/news/default_editoriale.asp-years2005&months3.htm
G.G.: Recent, Presedintele Romaniei a declarat ca ii trebuie "dovezi stiintifice" pentru a condamna comunismul si genocidurile sale. Ce fel de dovezi stiintifice ati oferi Presedintelui Romaniei, si/sau acelor sprijinitori idealisti ai comunismului din Vest, altfel chemati, "idiotii utili" (conform lui V.I. Lenin), -care sprijina comunismul si dupa colapsul acestuia-, pentru ca acestia sa poata fii convinsi de necesitatea condamnarii comunismului in Romania ?
I.R.: Nu aveau nevoie de alte dovezi, pe langa oceanul marturiilor publicate. E o farsa, o diversiune - cu scopuri previzibile: sa se simuleze corectarea situatiei, pentru a se închide dosarul cu cateva scuze, fara alte implicatii. Validandu-se astfel subtil si lucrarile comisiei Wiesel - cu urmari morale si pecuniare previzibile pentru poporul român. Cine cere azi dovezi? Cei care au au închis arhivele dupa 1989, condamnand definitiv victimele la moarte nemangaiata (vezi disparitia lui Ion Gavrila Ogoranu - unul din sirul celor care trebuie sa dispara fara a strica "consensul" tacerii) si protejand îmbogatirea calailor si urmasilor lor?
G.G.: Intr-un discurs de anul trecut, Presedintele Bush Jr. insusi isi cerea scuze in numele poporului american de Tradarea de la Yalta din 1945. In ce masura ii retineti drept responsabili pe anglo-americani de acest miselesc tratat, care a condamnat ]n secret Estul Europei la 50 de ani de sclavie ruseasca si comunista ?
I.R.: Eu nu mai cred în lupta de principii dintre comunismul rus si anticomunismul occidental. A fost doar acoperirea propagandistica a unei concurente geostrategice, o capitalizare a crimelor imperiului concurent. Faze de conflict, urmate de întelegeri la masa verde, în care "luptatorii pentru libertate" - folositi un timp - sunt lasati balta sau chiar jertfiti. De la România condusa de la Washington prin Moscova, la România condusa de la Moscova prin Washington - ramânem o colonie penibila. S-a vazut ce a însemnat anticomunismul american dupa 1990, cand administratia SUA a castigat rapid alt dusman, terorismul arab, menajand însa vechii "exponenti ai raului" din Europa de Est - cu care colaboreaza excelent.
G.G.: Intr-o recenta incercare din partea reprezentantului Norvegiei la Comunitatea Europeana, de-a condamna comunismul din partea C.E. , aceasta propunere a cazut din cauza minoritatii de voturi ]n aceasta directie. In ce masura retineti responsabili de aceasta Partidele comuniste si/sau socialiste din Europa de Vest?
I.R.: Nu toti comunistii, socialistii si intelectualii "progresisti" occidentali au fost agentii Moscovei - cum vad ca sustin unii. Nu toti au colaborat cu regimurile comuniste sau au acoperit crimele lor. Dar marea majoritate a facut urmatorul rationament: dusmanii dusmanilor (capitalismului pe care-l detestau dinauntru) trebuie sa fie menajati (sprijiniti). De aceea au tacut si vor sa acopere azi aceasta tacere. Eroarea aceasta e denuntata de Orwell - care arata în "1984" si "Ferma Animalelor" ca doua regimuri concurente pot fi AMBELE odioase. Nu are sens sa iubesti ciuma pentru ca te-ai saturat de holera, sa crezi ca e un leac al ei. Fiinta umana merita mai mult decat domesticirea dura sau perfida de catre un sistem politic. Intelectualii români anticomunisti (exasperati de atitudinea pro-comunista a omologilor lor contestatari din Occident) comit exact aceeasi greseala, în oglinda: acorda capitalismului occidental cecuri în alb pentru ca ar fi fost opus comunismului si se lasa confiscati de agendele propagandistice ale altora. In loc sa caute mijloace de a apara interesele micilor întrepinzatori si profesionistilor - proveniti dintre victimele comunismului, ridica ode penibile capitalismului corporatist - reprezentat la noi de Baronii Rosii. Si mustra pe criticii nedreptatilor din Occident - exact cum faceau acestia, laudand comunismul. E pacat ca se rateaza astfel sansa unei solidarizari a celor framantati de apararea drepturilor omului si judecarea crimelor împotriva umanitatii, indiferent de culoarea politica a regimului care le comite. Eu nu doresc ca crimele regimului dintre 1944 - 2006 sa fie folosite ca justificare pentru reprimarea "celor de stanga" prin alte locuri din lume, dupa cum ma revolta interzicerea opiniilor de dreapta în numele unor crime naziste. Eu vreau sa tratam subiectul sistemic: istoric, moral, juridic si economic. Cred ca folosirea statului ("comunist", "nazist", "democratic") ca instrument de gestiune (totalitara sau manipulatorie) a cetatenilor, ar trebui sa ridice niste probleme de fond - ceea ce nu convine stapanilor de aiurea. Dar acest punct de vedere, ma izoleaza de multi anticomunisti români.
G.G.: Ce parere aveti despre impunerea candidatilor guvernamentali prin presiunea guvernului, la organizatii care cerceteaza crimele comunistilor ?
I.R.: Modul în care a fost boicotata instalarea domnului Ticu Dumitrescu în fruntea “CNSAS” (Centrul National Pentru Studierea Arhivelor Securitatii) si încercarea de a-l înlocui cu domnul Turuianu - spun multe. Chiar si solutia de compromis (numirea domnului Secasiu pentru o prima perioada de 6 luni, urmata de "rotatii") este ]ngrijoratoare. Numirea domnului Vladimir Tismaneanu în fruntea "Comisiei Prezidentiale Pentru Analiza Dictaturii Comuniste Din România" si eliminarea - de catre acesta - a domnului Paul Goma sunt o batjocura, împotriva careia am reactionat, lansand un Apel: http://www.piatauniversitatii.com/news/editoriale/comitet_victimele_comunismului.htm semnat (printre multi altii) de : -Gheorghe CALCIU DUMITREASA - fost detinut politic, 21 de ani de închisoare (1948-1964, 1979-1984) http://www.sfantacruce.org/Parintele-Calciu.htm ; -Grigore CARAZA - fost detinut politic, 21 de ani de închisoare (1949-1964, 1970-1977) http://www.procesulcomunismului.com/marturii/fonduri/gcaraza/aiud/default.asp.htm ; -Constantin DOBRE - fostul conducator al grevei minerilor anticomunisti din Valea Jiului, 1977 ; -Paul GOMA http://paulgoma.free.fr/; -Cicerone IONITOIU, fost detinut politic, autor a numeroase carti de analize si marturii si a unui rechizitoriu facut pe baza lor http://www.procesulcomunismului.com/marturii/fonduri/ioanitoiu/default.asp.htm -Remus RADINA - fost detinut politic http://www.procesulcomunismului.com/marturii/fonduri/rradina/default.asp.htm Gavril VATAMANIUC - veteran de razboi, luptator în rezistenta din munti, fost detinut politic In acest Apel am semnalat problema de fond: statul român, care ascunde de 16 ani adevarul si protejeaza vinovatii, nu poate fi lasat sa se condamne singur si sa stabileasca el reparatiile, la masa verde. El trebuie sa aiba în fata un Comitet, care sa reprezinte cu adevarat interesele victimelor. Si printre acestea, nu am în vedere numai urmasii celor asasinati sau fostii detinuti politici, ci si categorii de care se vorbeste rar, sau de loc: muncitorii prost platiti în lagarul de munca, taranii folositi ca vitele în CAP, tinerii talentati cu cariera distrusa, oamenii siliti sa manînce painea exilului, etc.
G.G.: Cui credeti ca ii e frica de un proces al comunismului in infrastructura Romaniei ? I.R.: Multora. Mai întai vinovatilor dinainte de 1989. Apoi profitorilor de dupa (facand parte de altfel din aceeasi retea cu primii). Dar si românilor care au asistat pasivi (sau chiar au contribuit) la distrugerea României în aceasta Tranzitie Criminala. Nici cei care s-au proclamat "elite politice" si "civice", colaborand însa cu tovarasii la legitimarea acestor 16 ani, multumindu-se cu mici chilipiruri si poze contestatare inofensive, înfundand rezistenta în sterilitate- nu doresc de loc sa judecam situatia… din 2006 spre trecut. Vor sa ne oprim la 1989, sau chiar prin 1964. Probabil ca, dupa înca 20-30 de ani, se va aprinde si interesul "analistilor" pentru crimele perioadei actuale. Cam atunci vom fi invitati si în arhive, ca sa aflam cine a împiedicat eliberarea României dupa 1989.
G.G.: Si totusi, ce s-a intamplat in "Revolutia" din 1989 ?
I.R.: Cea din 1989 a fost confiscata. Stie toata lumea cum, de cine si de ce. Cea din 1990 a fost tradata. Putini stiu cum, de cine si de ce. Am luptat împotriva acestui furt si a acestei tradari - cu efecte catastrofale asupra destinului României - si am scris suficient. Ultimul meu gest este darea în judecata a marilor vinovati http://www.piatauniversitatii.com/ico/p2005/docs/declaratie.asp.htm Am depus un dosar enorm la procuratura (în cadrul anchetelor conduse de generalul Dan Voinea) - în sustinerea plangerii mele, legate de evenimentele din Piatra Neamt (1990). Au inceput audierile martorilor. Dar ancheta merge greoi. Revolutia începuta în 1989 a agonizat si s-a stins, în timp ce multi se intrebau retoric ce s-a întîmplat în decembrie, în loc sa continue treaba începuta atunci. Azi înca se consuma tacit acest esec monumental, o rusine de care natiunea româna nu se va putea spala cateva secole.
G.G.: Exista un post-comunism ]n Romania, sau ramanem in neo-comunism ?
I.R.: Nu sunt pasionat de terminologie. Desi stiu ca e folosita eficace de "Ministerele Adevarului" (Orwell). Concentrandu-ne pe sintagme ("comunism", etc.) vom lasa sa ne scape din mana criminalii, travestiti (transformati cameleonic) în capitalisti. Dar degeaba am alertat din 1990 opozitia (PNL, PNT) ca sustine teze si actiuni perfect convenabile tovarasilor neo-patroni. Nu i-a intersat. Aveau alte agende (de recuperat niste vile si mosii- CU ORICE PRET). Cine are nevoie acum de stabilitate capitalista pentru a-si exploata linistiti prada? Fosti tortionari si jefuitori îmbogatiti. Ei vor înnabusi în sange orice revolta populara a celor dezmosteniti, invocand legalitatea si proprietatea. Si asta pentru ca "elita" anticomunista care a monopolizat arena izoland într-un con de umbra luptatorii fara arme de marketing- nu a înteles ca întai se duce la capat o revolutie si apoi se poate trece la "normalizare". "Fara violenta" au tipat poetii dizidenti în 1990. Si asa a fost. Daca nu se confisca avutiile acaparate în acesti 16 ani prin smecherii, de clica securicomunista, nu se face decat opereta anticomunista. Dar eu nu am reusit sa conving nici un partid sa-si asume o platforma justitiara ferma, aparand populatia dezmostenita- si trimisa direct în bratele Vadimo- Iliesti. G.G.: Romania a declarat ca o sa impuna din acest an vize, etnicilor romani din Basarabia. Acelasi lucru va fii valabil si cu etnicii romani din Nordul Bucovinei, Herta, Bugeac. Cui serveste acest reanoit apartheid al Romaniei, contra altor romani?
I.R.: Nu stiu cat e de adevarat ca Occidentul ne-a impus parasirea Basarbiei si Bucovinei - ca o conditie de integrare. Posibil. Dar asta nu justifica nesimtirea unei generatii care va ramane în istorie ca tradatoare. Si nici stergerea creierelor practicata pe ambele maluri ale Prutului - nu va fi o scuza, la scara istorica. Pacat de sufletul celor cazuti pe frontul de est, pacat si de plaiesii jertfiti de Stefan - pentru ca stranepotii lor, mondializati subit, sa ceara în genunchi disparitia autonomiei României. Neamul românesc trebuia sa gaseasca o iesire în chinga dintre talpa represiva rusa (lovind din est) si noul mercantilism (pragmatism) - lovind din vest. În numele "integrarii", noii stapani ai României se vor întelege cu banda dinauntru si nu ne vor lasa sa facem Procesul Comunismului.Trebuia macar sa cerem garantii Europei ca ne va respecta dreptul de a ne extirpa cangrena (sau chiar ca ne va ajuta sa o facem)- înainte de a se întinde si la altii. Dar cine sa o faca?
G.G.: In vacanta de primavera, profitand de plecarea elevilor acasa, "Liceul Romano-Francez Gh. Asachi" din Chisinau, a fost rebotezat (literar) peste noapte ]n… Liceul "Moldo-Francez". Aceasta este o ultima initiativa comunista a Chisinaului, dupa infamul dictionar ‘moldo-roman’ si infama istorie a poporului ‘moldovenesc’ de a ghettoiza pe romanii din Basarabia ]n neam ‘moldovenesc’. Cui serveste politica de reanot apartheid al Moldovei, contra acestor romani ?
I.R.: Am semnat si eu protestul, în apararea sutelor de elevi care au iesit ]n stradan protest contra acestei actiuni lase de falsificare a neamului nostru si ]n apararea celor patru elevi care au spart cuvanul ‘moldovenesc’ din semn si au reaplicat cuvantul ‘roman’ ]napoi peste titlul liceului. Directorul licelui a pus ]napoi cuvantul ‘moldovenesc’ si cei patru elevi sunt acum acuzati de ‘vandalism’ si li se intenteaza proces penal la Chisinau. Desi am semnat ]nsa cele de mai sus, nu ma împiedica sa fiu constient de C~T SUNT DE SINGURI si navigînd "contra-curentului" acesti tineri romani din Basarabia Romana. Identificarea nationala nu mai e la moda, ba chiar începe sa fie denuntata ca retrograda de bursierii formati în cuptoarele academice de azi. Vom plati cumplit faptul ca elitele românesti s-au pus în slujba unor agenturi si curente ideologice straine, devenind cureaua de transmisie care va organiza neo-colonizarea României.
G.G.: Un proverb romanesc spune ca mai devreme sau mai tarziu adevarul va iesi la suprafata. Cand credeti ca va iesi la suprafata Holocaustul Comunist din Romania/Moldova, care este parte marcanta din cei peste 1,000,000 de oameni ucisi de catre comunisti, de la inceptia Partidului Comunist si pana ]n prezent (Cartea Neagra A Comunismului) ?
I.R.: De iesit, adevarul a iesit partial si va mai iesi, umpland poate mii si mii de carti si baze de date. Dar va întreb eu : cand va mai iesi la iveala genul de români (oameni ]n general) care sa citeasca cu interes aceste informatii si sa actioneze în consecinta?
G.G.: Multi romani din SUA/Canada care au venit ]n Nord-America exclusiv pentru motive economice (unii chiar din aparatele Securitatii si al Comitetului Central), sunt nepasatori fatade necesitatea cunoasterii atrocitatilor comuniste din |ara. De ce ar trebui totusi sa le pese?
I.R.: E greu sa distingi parasirea din motive economice de contestarea politica. Multi oameni onesti nu au mai putut respira aerul fetid al Tranzitiei. Eu m-am întors acasa de 5 ori în ultimii 16 ani - în speranta ca voi participa la reluarea luptei. Si a trebuit sa plec din nou, de fiecare data, dezgustat, revoltat, turbat - pentru a mai castiga niste bani - altfel decat lucrand în plasa lor murdara. Nepasarea are deci cauze. Ele trebuie întelese pentru a fi tratate. M-am gandit mult la cum ar trebui procedat pentru a sensibiliza românii la procesul distrugerii tarii lor. Am si niste idei, niste proiecte. Dar ar trebui sa fim mai multi, sa formam un curent - pentru a nu ne irosi în eforturi sterile.
G.G.: Alti romani, se declara ‘apolitici’, specificand ca ei cauta numai ‘Imparatia Cerului’ -In special in unele curente neo-protestante fundamentaliste-. Se poate ajunge la imparatia Cerului ]ntorcand capul ]n partea opusa a atrocitatilor comise de comunisti (inclusiv fata de unele curente neo-protestante)?
I.R.: Apolitismul e o ipocrizie, care a facut mult rau si care ma revolta. Un eufemism pentru egoism, automultumire si nesimtire. E obligat cineva sa ne cladeasca o lume corecta (inclusiv Isus Cristos) ? Cine doreste sa profite de avantajele si atmsofera unei societati structurate just, în care munca si calitatea sa fie recunoscute si stimulate - trebuie sa contribuie ei la stabilirea regulilor faste ale jocului. |Tineti minte si proverbul romanesc: “Dumnezeu iti ofera, dar nu ]ti baga cu de-a sila-n sac”? Cu privire la intelectualii ‘apolitici’ (pentru ca sunt si din acestia destuli): la inceputul anului 1990 am fost refuzat de intelectualii pe care-i invitam sa se implice în organizarea rezistentei - în numele pasiunilor lor profesionale. intre timp s-au aranjat binisor, formeza o adevarata ‘opozantura’, platita sa latre din cand în cand, fara a musca. M-am stapanit atunci sa-i intreb: dar eu si altii implicati "]n strada" nu aveam dreptul la a-ne împlini cariera si conturile de banca, în loc sa le facem zob - într-o lupta pierduta din lipsa de combatanti? O fac acum. Acuz! De aceea nu sunt simpatic multora. Important, ca sa apara o lupta adevarata e sa se afle ca avem soldati, dar sunt condusi de falsi generali.
G.G.: Multi romani din exil au scris carti (auto)biografice despre Holocaustul Comunist. Unde pot trimite copii dupa lucrarile lor pentru biblioteca cercetarilor dumneavoastra si cum puteti fii contactat dumneavoastra ]n general ?
I.R.: Noi, cei care organizam spatiul Procesul Comunismului, Contrarevolutiei si Tranzitiei criminale (si nu suntem multi) facem munca voluntara. Nu e usor. Nu suntem subventionati. Putem trata si manuscrise importante (cum au fost lucrarile domnului Ionitoiu) prin proiectare, transformare în text electronic, corectare, etc. Dar preferam net formatul electronic (documente word, eventual comprimate si atasate la email), pentru a castiga timp. Primim aceste contributii pe adreresa
contributii@procesulcomunismului.com
Tot acolo pot si eu fii contactat!
G.G.: Multumesc!
I.R.: Si eu
|
de Gabriel Teodor Gherasim, New-York 5/20/2006 |
Contact: |
|