Scrisoare de la Paul Goma
Vā rog sā publicati în ziarul pe care îl conduceti, urmātorul
A N U N T
Periodicele *Gardianul* (2 septembrie 2005) si Gândul din 3 septembrie au publicat comentarii mai mult sau mai putin corecte pe marginea Comunicatului din 31 august a.c. al Uniunii Scriitorilor din România care anuntā - citez din presā (presa citeazā din Comunicat): Conducerea Uniunii Scriitorilor din România îsi exprimā regretul cā în revista *Viata româneascā* numārul 6-7 din iunie-iulie 2005, revistā (sic) editatā de Uniunea Scriitorilor, a fost permisā de cātre redactie aparitia unui text cu continut antisemit. (subl. mea, P.G.). Este vorba despre fragmente din +Jurnalul 2005+ al lui Paul Goma. Comunicatul continuā (sublinierile mele, P.G.): Conducerea Uniunii considerā *intolerabilā îngāduinta* cu care redactia revistei *Viata româneascā* a gāzduit în aceastā publicatie (re-sic!) *idei contrare valorilor si normelor acceptate în lumea contemporanā*. Ca urmare, se va pune în discutia Comitetului Director al Uniunii Scriitorilor *abdicarea colectivului redactional al revistei de la principiul respectului fatā de drepturile omului* care exclud orice fel de discriminare. *Credem în libertatea de exprimare a ideilor doar în limitele acestui principiu* (sublinierea mea si trimiterea la Caragiale: Rezon!). Observînd cine-cum apārā drepturile omului: Manolescu, Bālāitā, Dimisianu - cum le apāraserā ca leii în primāvara anului 1977 - mai bag de seamā cā jurnalista Manuela Golea de la *Gardianul* copiazā pânā si analfabetismele scriitorului redactor al Comunicatului - când colporteazā un *neadevār*, scriind: Paul Goma, membru de onoare al Uniunii Scriitorilor din Romania
Pentru Dumnezeu, un jurnalist mai si citeste din an în paste, deci ar fi trebuit sā stie: - nu sunt membru de onoare, nici mācar membru simplu, pentru sfântul motiv cā, în 14 aprilie 1977, pe când eram arestat de Securitate si amenintat cu o condamnarea la moarte, iubitii colegi de breaslā din Consiliul Uniunii Scriitorilor m-au exclus - ca dusman al poporului; dupā revolutia (cea a rezistentilor-prin-culturā, citeste: pe brânci, pe sub lavite, tremurînd voiniceste de nesfârsit curaj estetic) nu am fost reprimit în Uniunea Scriitorilor, drept care, dupā ani de asteptare sub presedintia lui Dinescu, am declarat în scris, într-un dialog (publicat de *Viata româneascā* - îngrijit de Liviu Ioan Stoiciu) cu chiar succesorul sāu Ulici cā, dacā asa stau lucrurile în România Scriitoare, eu nu mā mai consider fācînd parte din breasla lor. Tot în treacāt citez din opiniile jurnalistei de la *Gardianul*: În finalul fragmentului de jurnal, Goma *îsi dā însā, arama pe fatā* (sic - si subl. mea). Tot ce scrisese pânā acum era *un pretext pentru un un mesaj peremist* (s.m.) explicitat chiar în finalul în care Ģînfiereazāģ pozitia pro-iliescianā a intelectualilor din România la alegerile prezidentiale din anul 2002, *împotriva lui C.V Tudor* (s.m.). Jurnalista va fi stiind ce înseamnā ca cineva sā-si dea arama pe fatā? Nu - dar scrie (ceea ce nu stie); stie ce este un mesaj peremist? Nu - dar scrie, negru pe alb, numele lui C.V. Tudor - care nu existā în textul incriminat! - însā nu din textul meu citeazā dânsa, ci din ceea ce soptesc pe la colturi ne-cititorii mei holocaustologi, pe dupā cap cu ne-cititorii breslasi cā as fi scris.
Acestea fiind faptele, anunt: voi da în judecatā: 1. Uniunea Scriitorilor din România; 2. Asociatia Scriitorilor din Bucuresti 3. Pe Nicolae Manolescu, presedintele Uniunii; 4. Pe Horia Gârbea, director de imagine al USR si presedinte al Asociatiei Scriitorilor, Bucuresti *pentru* °calomnie° *la adresa lui Liviu Ioan Stoiciu si a mea* 5. Pe conducātorii Comunitātii Evreilor din România *pentru* °denunt calomnios°. În legāturā cu punctul 5 astept ca USR sā facā publice numele acelor membri ai Comunitātilor Evreilor care au reactionat foarte dur si care *Dacā ei s-au sesizat, înseamnā cā afirmatiile sunt grave* (s. mea) - re-citat din scriitorul român Horia Gârbea, deficient, atât în materie de limbā românā cât si de logicā. Ei, vorba lui H. Gârbea, cine sā fie: Ei-ii care nu fācuserā nimic-nimic-nimic pentru coreligionarul lor Petre Fischer-Nāvodaru, nici pentru sora sa, Luiza Amalia Elman- Nāvodaru, în izolarea lor de dupā plecarea noastrā în exil, mult mai asprā decât a fiicei lui Pacepa? Ei care nu miscaserā un deget pentru fiica lui Petre, Ana Maria Nāvodaru-Goma? Ei care nu se sinchisiserā de soarta lui Filip-Ieronim Goma, fiul evreicei Ana Maria? Ca sā nu mai vorbim de mine, goi, dar orisicâtusi; tatā de copil evreu, nu? Ce fāceau-dregeau ei-i, membrii Comunitātii Evreiesti înainte de decembrie 1989? Sā nu se grābeascā sā mintā, fiindcā îi stiu: colaborau si profitau! Ei-ii care plecaserā în Israel, în Occident (de ce nu se vor fi dus în Rusia, patria lor de inimā?), oftau de dor de tārisoarā, însā când sufereau pentru soarta oamenilor rāmasi sub jug comunist îi aveau în vedere numai pe coreligionarii lor, nu si pentru goi, de parcā ei cu mâna lor se ocupaserā si se înfometaserā si se trataserā de dusmani ai poporului, de fascisti, de banditi, ei singuri se arestaserā si se torturaserā si se asasinaserā - ei cu mâna lor . Ei-ii în România nu s-au manifestat mācar ca disidenti, necum ca opozanti ai regimului si de ei instaurat. Un om care suferise cumplit; fiind deportat în Transnistria si bun scriitor: Norman Manea, în exil la Berlin, apoi la New York, a folosit libertatea de exprimare, nu ca sā demaste (fatā de nemtii culpabilizati, fatā de americanii nepāsātori) caracterul criminal al regimului comunist din România? Da de unde, El (N. Manea) s-a ocupat doar de demascarea fascistului Eliade - cā tot murise el de sase ani
R. Ioanid: cum se opusese El comunismului din România? Simplu: nu se opusese!, nu se manifestase (în cazul lui Radu Filipescu), pentru a nu-si pune în pericol familia, mā rog frumos. Si pentru cā am ajuns la C.V. Tudor: au protestat Ei-ii mācar de formā când au aflat cā în 1977, generalul Plesitā credea cā mā insultā tratîndu-mā de legionar si de jādan? S-au arātat mācar mirati când C.V. Tudor îmi trimitea citatii (pentru calomnie!) adresate lui Pavel Evremovici Goma? Ei-ii îsi vor fi manifestat indignarea când Tudor Eliad, fiul lui Perahim - altfel komisar bolsevic în Basarabia ocupatā în 1940 si, în România ocupatā, dupā 1944, persecutor si epurrator nemilos al artistilor plastici români - a acceptat sā fie consilierul aceluiasi C.V. Tudor? Nu cunosc (încā) numele indignatilor vigilenti vânātori de antisemiti inexistenti - dar le voi afla. Sigur este cā tovarāsul colonel de Securitate activînd sub numele conspirativ: Iulian Sorin (desi mai la îndemânā i-ar fi fost: Gicā Ionescu) este la post, în fruntea Comunitātii - cum la-post fusese în Departamentul Cultelor, apoi ca mânā dreaptā a rabinului bolsevic Rosen.
Jurnalista de la *Gardianul* si-a supra-intitulat articolul: Rāzboiul scriitorilor: Nicolae Manolescu îl acuzā pe Paul Goma de antisemitism. Corectez: 1) Nu poate fi vorba de rāzboi: N. Manolescu si cu mine facem parte din categorii, nu doar diferite - moralmente - ci de-a dreptul incompatibile. Sā nu se uite cā înainte de 1989 Manolescu a fost ucenicul fidel al turnātorului de puscārie Ivascu; a frecventat, alāturi de Blandiana, Buzura, Zaciu, Dinescu, Ornea, Dimisianu casa liberalului bolsevic diversionist Gogu Rādulescu; în iunie 1990, imediat dupā Mineriada Sângeroasā, N. Manolescu, dus de mânā de Z. Ornea la Noul Vizir: Iliescu, i-a luat un interviu spālātor-de sânge, numindu-l Om cu o mare; în decembrie 1990 a publicat în *România literarā* dosarul de securitate al suprasefului Securitātii, criminalul Voican-Voiculescu-Sturdza sub titlul: Scrisoare deschisā lui Paul Goma. Sā mai pomenesc cālātoria în Coreea (sau în China) împreunā cu presedintele Iliescu?; distrugerea - nici mācar inteligentā - a Aliantei Civice?; campania furibundā împotriva turnātorului Caraion, însā tācerea desāvârsitā si complice pāstratā asupra turnātorilor din redactie: Bāran, Silvestru si
altele? - precum si iertarea acordatā lui Uricaru, de parcā tocmai cāpātase deslegare de la Māgureanu
?; 2) Nu poate fi vorba de un rāzboi Manolescu-Goma, fiindcā nu doar pe Paul Goma l-a acuzat de antisemitism actuazlul presedinte (pânāmai deunāzi si el fioros antisemit), ci si pe Liviu Ioan Stoiciu - ceea ce constituie o culme a abjectiei-la-românul-scriitor. Azvârlind în directia mea lātųrile obstesti, rās-folosite de R. Ioanid, Shafir, Oisteanu si alti holocaustologi, a fost împroscat si poetul L.I. Stoiciu - pe deasupra amenintat cu alungarea de la *Viata româneascā*, unde este singurul redactor care lucreazā.
Are sā intervinā Manolescu pe lângā actualul sef al sāu, Lupescu, sā-i dea o slujbulitā la concernul Polirom-Cartea româneascā (dupā ce va fi anexatā si institutia *Viata Româneascā*, creatia lui Stere?), unde actionar principal este Serge Moscovici, evreul de origine românā care declarā pe toate drumurile cā îi urāste pe români, urāste de moarte România - ceea ce nu-l împiedecā sā investeascā în detestata Românie)? Astept reuniunea de la 8 septembrie a.c. a Comitetului Director al Uniunii - sub conducerea lui N. Manolescu - alcātuit din: G. Bālāitā, G. Dimisianu, H. Gârbea, M. Mihāies, Marta Petreu, C.M. Spiridon, G. Chifu, Al. Cistelecan, Varujan Vosganian, Szilagy Istvan, când/unde va fi judecat Liviu Ioan Stoiciu. Asa fusesem si eu judecat, am mai spus, repet: în urmā cu aproape 50 de ani : în 1956 nu mai trāia Stalin, dar stalinismul era în floare - atunci eram antisovietic; acum, în Anul Domnului 2005, în plinā renastere a ceausismul fārā Ceausescu (cel asasinat prin voicanizarea iliascā în urmā cu 15 ani), voi/vom fi judecati pentru
antisemitism) .
Vā multumesc anticipat pentru publicarea textului ,
|
Paul Goma - Paris 9/5/2005 |
Contact: |
|