Catre mintea iscoditoare, PARADOXUL LUI EINSTEIN SI PRABUSIREA MORALA
Cuprins
1) PARADOXUL LUI EINSTEIN.......1
2) INTUITIE SI STIINTA..........2
3) INTUITII BIBLICE.............3
4) UNELE INTREBARI UNIVERSALE...4
5) ARIPILE OMULUI ..............5
Unele omisiuni crase, inexplicabile, privind felul in care au putut ateii, inclusiv Einstein, sa nu ia in consideratie nenumaratele dovezi de netagaduit, stiintifice, vizuale, de bun simt, previziuni, care confirma Creatia lui Dumnezeu, si implicarea permanenta in problemele oamenilor? Biblia se refera la acest fenomen in Matei 13:14. Si intru acestia este implinita profetia lui Isaiia, care spune : Auzind veti auzi si nu veti intelege; si vazand veti vedea si nu veti intelege. Un studiu despre felul in care unele persoane, chiar si la cel mai inalt nivel in societate pot accepta teorii contradictorii, fara a le pune la indoiala, si mentionate numai in Biblie, si totusi, Einstein insusi poate avea solutia. Intr-o scrisoare catre Sigmund Freud la 30 iulie 1932, acesta scria: Minoritatea care este clasa conducatoare in prezent are scoala, presa, si in mod obisnuit si biserica la degetul sau mic, si aceasta ii permite sa organizeze si sa stapaneasca emotiile maselor si sa le transforme in instrumentul sau. "A.Einstein.Citatii din computer
Eu nu cred in nemurirea individului si consider etica a fi o preocupare exclusiv umana fara nici o autoritate supraomeneasca in spatele sau. A. Einstein.
Odata, Einstein a fost prezentat pentru a vizita Centrul Medical Rockefeller din New York. Aici, Dr. Alexis Carrel (Laureat al premiului
Nobel) ale carui interese extraprofesionale erau spritualismul si perceptia extra senzoriala, lucra cu Lindbergh la un aparat pentru perfuzia organelor umane, un dispozitiv care a ajutat la deschiderea drumului catre trasplantul modern de inima. Carrel il invitase pe Einstein sa inspecteze aparatul cu exponatele palpitand. Treizeci de ani mai tarziu Lindbergh inca si-l aminteste pe Dr. Carrel intrand in camera cu Einstein. Acesta din urma, prezentandu-si spiritualismul sau, spunea: " Dar, doctore, ce ati spune daca ati observa chiar dv. acest fenomen?" / "Tot nu as crede", a replicat Einstein. Ronald Clark, Einstein: The Life and Times.
Pentru a fi sigur ca doctrina unui Dumnezeu personal care se interfereza cu evenimentele naturale nu poate fi respinsa niciodata. Aceasta doctrina poate oricand gasi teren in acele domenii in care stiinta nu a putut pune piciorul inca. A. Einstein.
Aici se afla slabiciunea pozitivistilor si a ateilor de profesie, infatuati in convingerera ca ei au avut succes in a scapa lumea nu numai de zei, dar si de miracole. Frumusetea este ca trebuie sa ne limitam la recunoasterea MIRACOLULUI, dincolo de care nu este nici o iesire. A. Einstein.
Exista, totusi, ceva etern care se gaseste dincolo de atingerea mainii sortii si dincolo de toate deziluziile omului. Si acest etern se gaseste mai aproape de persoanele in varsta decat de cei mai tineri, care oscileaza intre teama si speranta. A. Einstein.
Oricine este serios implicat intr-o cariera (activitate) stiintifica devine convins ca un spirit este prezent in legile universului - un spirit infinit superior celui al omului, si unul in fata caruia noi, cu puterile noastre modeste, trebuie sa ne simtim umili. In acest fel, activitatea stiintifica duce la un sentiment religios, de un fel special, care este, intradevar, unul foarte diferit de religiozitatea unora mai naivi. A. Einstein.
Moartea nu inseamna nimic pentru noi, fizicienii credinciosi. Distinctia intre trecut, prezent si viiitor este numai o iluzie, chiar daca una incapatanata. A. Einstein.
Dar stiinta poate fi creata numai de catre aceia care sunt complet patrunsi de aspiratia spre adevar si intelegere. Aceasta sursa de sentimente izvoraste totusi din sfera religiei. Tot acesteia ii apartine si credinta in posibilitatea ca reglementarea valabila pentru lumea existentei este rationala, adica lesne de inteles ca ratiune. Nu pot concepe un om de stiinta autentic, fara aceasta credinta profunda. A. Einstein. Conform descrierii matematice a lui Einstein a timpului si spatiului, s-a vazut ca daca "Big Bang" ar fi fost mai puternic sau mai slab cu o parte din 10'60 (o parte in 60 de zerouri) ar fi facut universul impropriu vietii asa cum o cunoastem noi. Coincidente Cosmice de John Gribbin si Martin Rees. Pg. 18.
Tot mult laudatul nostru progres tehnologic, insasi civilizatia noastra - se afla ca un topor in mainile unui criminal psihopat. A. Einstein.
Se pare ca evolutia si ateismul au fost cel mai mare succes al lui Satan, cea mai lugubra si atroce farsa din cate au existat. Dar din pomul cunoasterii binelui si raului, tu sa nu mananci din acesta: pentru ca in ziua in care vei manca din acesta, in mod sigur vei muri. Geneza 2:17.
Einstein despre cum a fost intrebat de Ben-Gurion daca credea in Dumnezeu , "Chiar si cu aceasta mareata formula a energiei si masei, am fost de acord ca trebuie sa fie ceva in spatele acestei energii", A. Einstein.
Fizicienii moderni care prefera sa-si rezolve problemele fara a recurge la Dumnezeu (desi aceasta devine din ce in ce mai dificil tot timpul) subliniaza ca natura opereaza in mod misterios pe baza principiilor matematice. Exact aceasta ortodoxie matematica a universului da posibilitatea unor teoreticieni ca Einstein sa prezica si sa descopere legi naturale, simplu, prin solutiile ecuatiilor. Lincoln Barnett. Universul si Dr. Einstein.
Stephen Hawking care este considerat un al doilea Einstein, vorbeste despre inceputul timpului, timp spatiu, timp imaginar, si ca Dumnezeu poate trai in afara timpului. Stephen Hawking de Kitty Ferguson.
Ceea ce numim timp este numai reflectia ireala, miscatoare, a eternitatii. Platon.
Un alt paradox este : Prin ura pierzi chiar castigand, prin iubire castigi chiar daca pierzi. Calliope.
A)INTUITIE SI STIINTE. Intuitia este puterea de a obtine cunostinte in mod direct fara a recuge la interferenta, la rationament. Enciclopedia Britanica.
Intelectul are putin de a face pe drumul catre descoperire. Intervine un salt in constienta, numiti-l intuitie sau cum vreti, si solutia vine catre voi si voi nu stiti de ce. Toate marile descoperiri au fost facute in acest fel. A. Einstein.
Lucrul cu adevarat valoros este intuitia. A. Einstein.
Mintea intuitiva este un dar sfant si mintea rationala este servitorul fidel. Noi am creat o societate care onoreraza pe servitor si care a uitat darul. A. Einstein.
Sunt suficient de artist pentru a desena (draw) in mod liber pe imaginatia mea. Imaginatia este mai importanta decat cunoasterea. Cunoasterea este limitata. Imaginatia inconjoara lumea. A. Einstein.
Realitatea este mereu o iluzie. A. Einstein.
Cand ma examinez pe mine insumi si metodele de gandire, ajung la concluzia ca darul fanteziei a insemnat mai mult pentru mine decat talentul de a absorbi cunostinte pozitive. A. Einstein. Dovedim prin logica, dar prin intuitie descoperim. Henry Poincare.
In conferinta sa de la Memorialul Faraday in 1881, Von Heimholtz - el insusi unul dintre cei mai mari matematicieni fizicieni ai secolului, a remarcat : este uimitor in cel mai mare grad sa vezi ca un mare numar de teoreme, deductia matematica, ce solicita cea mai mare putere de analiza matematica; el a gasit-o printr-un fel de intuitie, cu siguranta, fara ajutorul unei singure formule matematice. Von Heimholtz.
Trebuie sa recunosc faptul ca mintea inconstienta este capabila uneori sa asume o inteligenta si un sens al scopului care sunt superioare conoasterii constiente efective. Carl Gustav Jung Psihology and Religion.
Experienta mea psihologica mi-a aratat mereu si mereu ca unele capacitati pornesc dintr-un psihic mai complex decat constiinta. Acestea contin o analiza superioara sau intelegeri sau cunostinte pe care constiinta nu le poate produce . Avem un cuvant potrivit pentru aceste aparitii ale intuitiei. Cand il pronunta, cei mai multi oameni au un sentiment agreabil de parca ceva a fost rezolvat. Dar ei nu iau niciodata in consideratie faptul ca nu poti face o intuitie. Dimpotriva, aceasta intotdeauna vine catre tine; ai o intuitie, un presentiment, aceasta s-a produs si tu doar o prinzi, numai sa fii destept si destul de rapid. Carl Gustav Jung.
Psihology and Religion.
Termenul intuitie nu denota ceva contrar ratiunii, dar uneori in afara zonei ratiunii. Carl Gustav Jung.
Probabil ca nivelul cel mai inalt de inteligenta - si cea mai mareata forma de gandire creatoare - este intuitia. Intuitia este abilitatea de a primi sau percepe informatii care nu sunt accesibile celor cinci simturi ale noastre. Aceasta capacitate este extrem de acuta la copii cu varstele cuprinse intre patru si sapte ani. Prea adesea aceasta este inabusita si zdrobita de autoritate care o priveste ca un comportament irational. Oamenilor le este teama de intuitie deoarece ei cred ca intr-un fel, aceasta inlatura gandirea rationala. Adevarul este ca intuitia se bazeaza pe gandirea rationala si nu ar putea functiona in lipsa acesteia. Carl G. Jung.
Vedeti ca oamenii care traiesc expusi conditiilor naturale utilizeaza intuitia pe scara larga, si oamenii care risca ceva intr-un domeniu necunoscut, care sunt un fel de pionieri, vor folosi intuitia, inventatorii o vor folosi, precum si judecatorii o vor folosi. Ori de cate ori aveti de a face cu conditii ciudate, acolo unde nu aveti valori stabilite sau conceptii stabilite, veti depinde de facultatea intuitiei. Am incercat sa descriu aceasta functie cat pot de bine , dar probabil, nu prea bine. Dupa mine, intuitia este un fel de perceptie care nu se conduce cu exactitate dupa simturi, ci se conduce prin subconstient, si din acest punct de vedere o parasesc si spun: 'Nu stiu cum lucreaza". Nu stiu ce se intampla cand cineva cunoaste ceva ce in mod clar nu ar trebui sa cunoasca. Nu stiu cum se ajunge la aceasta, dar acel cineva stie ceva foarte bine si poate actiona pe baza acestei cunostinte. De exemplu, visele premonitorii, fenomenele telepatice, si toate aceste lucruri, sunt intuitii. Germanii numesc aceasta "Einfall", ceeace inseamna un lucru care ne vine in cap de nicaieri. Uneori este ca o revelatie. De fapt, este vorba despre o functie foarte naturala, un lucru perfect natural, si este, de asemenea, si o necesitate, pentru ca suplineste ceva ce noi nu putem percepe ori gandi sau simti deoarece acestui ceva ii lipseste realitatea. Carl Gustav Jung: Analytical Psychology. pg.14-15.
Roger Penrose spunea : "Adevarul matematic este ceva ce trece dincolo de formalismul pur si simplu", scria el. Adesea pare sa fie o realitate profunda in legatura cu aceste concepte matematice, ce merge mult dincolo de deliberarile unui anume matematician. Este totusi gandirea umana, este ghidata . in loc de aceasta, catre un adevar extern - un adevar care are o realitate a sa, proprie, si care este revelat numai partial oricaruia dintre noi. "Luand ca exemplu sistemul numerelor complexe, Penrose spunea ca acesta are o realitate profunda si fara limita in timp". Paul Davies. Mintea lui Dumnezeu . Pag. 145. Uimitoarea intuitie a unor matematicieni precum Gauss si Rieman, este atestata nu numai de remarcabilele lor fapte (Gauss a fost un copil minune si avea si o memorie fotografica), dar si de abilitatea lor de a nota teoreme fara demonstratii, lasand generatiile urmatoare de matematicieni sa se lupte pentru demonstratii. Cum au fost capabili acesti matematicieni sa vina cu rezultatele lor "de-a gata" , cand demonstratiile s-au dovedit adeseori a solicita volume de rationamente matematice complexe, este o mare nedumerire. Probabil cel mai faimos caz este acela al unui matematician indian, S. Ramanujan. Nascut in India la sfarsitul secolului al nouasprezecelea, Ramanujan provenea dintr-o familie saraca si avea o educatie limitata. Intr-un fel sau altul, el a invatat singur matematici, si fiind izolat de curentul major al vietii academice, el a abordat subiectul intr-o maniera cat se poate de neconventionala. Ramanujan isi nota o multime de teoreme fara demonstratii, unele dintre acestea fiind de o natura foarte speciala, care, in mod normal, nu ar fi fost la indemana unor matematicieni mai conventionali. In cele din urma, unele din rezultatele lui au atras atentia lui Hardy, care a fost uluit. "Nu am mai vazut niciodata, nici pe departe, asa ceva", a comentat el. "O singura privire asupra acestora, este suficienta pentru a arata ca asemenea teoreme nu ar fi putut fi scrise decat de un matematician de cea mai inalta clasa".
Hardy a putut sa demonstreze unele dintre teoremele lui Ramanujan, desfasurandu-si intreaga si considerabila sa indemanare de matematician, si totusi, numai cu cea mai mare dificultate. Alte rezultate l-au depasit complet. Cu toate acestea, el simtea ca acestea trebuiau sa fie corecte, "pentru ca nimeni nu ar fi avut imaginatia sa le inventeze. Hardy a aranjat in cele din urma ca Ramanujan sa calatoreasca la Cambridge si sa lucreze cu el. Ramanujan, din nefericire, a suferit socul cultural si a avut probleme de sanatate, si a murit prea devreme, la numai treizeci si trei de ani, lasand in urma sa o vasta cantitate de ipoteze matematice pentru posteritate.
Paul Davies. Mintea lui dumnezeu. Pag. 153.
B) Intuitii Biblice
"Dar voi credeti nu fiindca nu sunteti din poporul meu , asa cum v-am spus". Ioan 10.26. "In vremea aceea, Iisus a spus aceste cuvinte : Iti multumesc, Tata, Domn al cerului si al pamantului, pentru ca ai ascuns aceste lucruri de cei invatati si intelepti, si pentru ca le-ai dezvaluit celor simpli. Astfel, Tata, a fost voia ta. Matei, 11 25; 26. Si Domnul a spus catre Moise. Du-te la Faraon : fiindca eu am intarit inima sa si inima slugilor sale, si as putea sa arat aceste semne ale mele in fata sa. Exodul 10:1. Asa a spus Domnul Dumnezeu; de asemenea voi veni sa trec aceasta, atunci cand lucrurile vor veni in mintea ta, si tu vei gandi un gand rau. Ezekiel 38:10. Pentru ca Domnul nu ne-a dat duhul temerii; ci pe acela al puterii, si al iubirii, si al unei minti sanatoase. Timotei 2 - 2:7. Si cand va vor aduce in sinagogi si judecatorii si la guvernatori si putere, nu va ganditi cum si ce lucruri sa le raspundeti, sau ce veti spune, pentru ca Duhul Sfant va va invata atunci, pe loc, ce ar trebui sa spuneti. Luca 12:11, 12. Si se vor adresa voua pentru o marturie. Stabiliti, astfel, in inimile voastre, sa nu meditati mai inainte de a da raspunsurile voastre. Caci va voi da voua gura si intelepciune la care nici unii dintre dusmanii vostri sa nu fie in stare sa va contrazica sau sa reziste. Luca 21:13, 14, 15. Si cand a venit ziua de Pentecost (Cincizecimea), ei erau toti ca unul intr-un singur loc. Si, deodata, s-a auzit un vuiet mare din ceruri, ca un vant puternic, si i-a umplut pe toti cei de fata, acolo unde se gaseau sezand. Si au aparut printre ei limbi despicate, ca de foc, si s-au asezat pe fiecare dintre ei. Si ei au fost plini de Duhul Sfant, si au inceput sa vorbeasca in alte limbi, dupa cum le dadea glas Duhul Sfant. Si erau in casele evreilor din Ierusalim, oameni evlaviosi din fiecare neam de sub soare. Cand acel vuiet a venit asupra lor, multimea s-a adunat laolalta, si au fost (confounded) uimiti, deoarece fiecare om I-a auzit vorbind in limba sa proprie. Si acestia erau cu totii uimiti si uluiti, spunandu-si unul altuia : Fii atent, nu sunt toti acestia care vorbesc, Galileeni? Si cum putem noi auzi pe fiecare om in graiul nostru, in care ne-am nascut? Parti, si mezi, si elamiti, si pe locuitorii din Mesopotamia si Iudeea, si Cappadocia, in Pont Euxin si Asia. Frigia si Pamfilia, in Egipt, si parti din Libia, de la Cirene, si straini din Roma, evrei si prozeliti. Pe Cretani si pe cei din Arabia nu-i auzim vorbind in graiurile noastre minunatele vorbe ale Domnului. Pentecost (Cincizecimea) Cap. 2: 1-11. Ati auzit ce s-a spus pana acum, Iubeste pe aproapele tau, si uraste pe dusmanul tau, Dar Eu va spun voua : iubiti pe dusmanii vostri, binecuvantati pe cei ce va blestema, faceti bine celor ce va urasc si rugati-va pentru aceia care va urgisesc si va persecuta. Matei 5: 33-34.
Si daca un strain salasluiste cu tine pe pamantul tau, sa nu-l superi pe el. Iar strainul care locuieste cu tine sa fie acolo ca unul nascut din neamul tau, si sa-l iubesti ca pe tine insuti; caci si voi ati fost straini in tara Egiptului: Eu sunt Domnul Dumnezeul vostru. Lev. 19 3.
C)UNELE INTREBARI UNIVERSALE. Cand eram copil, ma intrebam cine aprinde noaptea stelele pe cer. Acum, stiu mai bine, datorita teoriilor lui Max Planck. Si totusi, inca de pe atunci, am devenit dependent de marea bucurie si fascinatie de a rezolva tot felul de enigme interesante. Totusi, in peste 20 de ani de gandire, nu am putut rezolva unele paradoxuri, care, desi pareau a fi destul de simple pentru ca si un copil sa le dezlege, s-au dovedit a fi fenomene inexplicabile atat de complexe, incat nici pana acum nu le-a rezolvat cineva, deoarece perfectiunea si precizia universala in anticiparea proiectelor, integrarea, echilibrul si diversitatea in biologie, metamorfoza, spre deosebire de teoria aleatorie evolutionista.
C) Cum se face ca un ateu este nereceptibil la tot ce tine de supranatural si ce se intampla dupa moarte, in ciuda experimentelor matematice exacte, a experientelor, evenimentelor istorice, la structurile uimitoare si posibilitatile misterioase ale tuturor formelor de viata pe pamant, a proceselor reproductive, metamorfoze, a puterilor extraordinare ale mintii umane, si a fortelor misterioase a intuitiilor pozitive si negative, dincolo de timp, inteligenta, materie, fizica si intelegerea noastra, in ciuda faptului ca acestea au un impact fundamental asupra tuturor formelor de viata.
Dovada evenimentelor supranaturale inclusiv a premonitiilor si a experientelor in afara corpului la 5% din intreaga lume, (aproape toti pastrand tacerea din teama de a nu fi considerati ridicoli) a statisticilor incontestabile, si in ciuda unora dintre cei mai mari oameni de stiinta, filosofi, si din fuziunea dintre stiinta si religie datorita multelor descoperiri stiintifice care intr-o masura, sunt incorecte din punct de vedere politic, ceeace rareori transpare in mass media, dezbateri si chiar in educatie implicand un libertinism al conducerii, a carui influenta este crearea dihotomiei si tulburarilor deja evidente in unele parti ale lumii, dupa ce Darwin si-a descarcat prima salva, in ciuda faptului ca el credea in Creatie, exact asa cum facea si colegul lui de descoperiri, Wallace. Si totusi, inca de atunci, ni se baga pe gat evolutia, deoarece ateismul poate supravietui numai prin ignorarea faptelor majore, stiintifice si de alta natura, dupa estimarea mea in proprotie de 95-99%. De aceea, ar rezulta ca nu exista nici naturalul nici supranaturalul, decat in imaginatia noastra, si numai un tot indivizibil natural sau supranatural. Einstein spunea : minoritatea, clasa conducatoare in prezent, are scoala si presa, in mod obisnuit biserica, sub influenta sa, si aceasta ii permite sa organizeze si sa controleze emotile maselor, si sa-si faca un instrument din acestea. Albert Einstein, scrisoare catre Sigmund Freud, 30 iulie 1932.
Din aceeasi sursa, Einstein a spus : "Intregul nostru progres tehnologic, asa de laudat, insasi civilizatia noastra, sunt ca un topor in mana unui criminal patologic". Darwin sau oricine altcineva nu au putut lamuri asemenea mistere precum lipsa fosilelor evolutioniste, originea ochiului, a urechii, si milioane de alte creatii, facute perfect inca de la inceput. De exemplu, sansa ca sangele sa fi venit prin evolutie este unu la unu urmat de 620 de zerouri; sau studiati o carte detaliata de anatomie umana pana la AND (DNA) si realizati imposibilitatea evolutiei. Considerati nenumaratele exactitati (exactitudes) din fiecare stiinta, asamblate intr-o sincronicitate care lucreaza impreuna pentru a forma si intruchipa universul nostru maret, precis, magnific, de la nivel micro la nivel macro. Problema care se pune este daca o Inteligenta Suprema a creat nenumaratele lucruri exacte in cea mai extraordinara inginerie, perfecta de la inceput, si de a gandi ca o asemenea Inteligenta Suprema ar permite ca viata pe pamant sa se dezvolte la intamplare, este de asemenea imposibil de ordinul a unu la unu urmat de toate zerourile utilizate in nenumarate cazuri exacte. Gasirea unui arc de ceas sau a unui fir de iarba dovedeste existenta unui Creator. Ar putea ateii sa-si permita o dezbatere deschisa cu un challenger (opozant) pe care sa nu-l aleaga chiar ei? Un asemenea opozant este Dr. Hugh Ross cu organizatia sa "Motive de a Crede"
(Reasons to Believe) sau eu pot sa propun o colectie de mari oameni de stiinta [citat] dificil de gasit la cerere. Intrebarea mea este, ar putea fi tolerata in mass media o dezbatere libera si deschisa? In analiza finala, fortele negative promit si incurajeaza viata buna pe pamant iar fortele pozitive promit fericirea in ceruri. Chiar in cele mai extreme fluctuatii ale mele nu am fost niciodata ateu, in sensul de a nega existenta lui Dumnezeu. C. Darwin. Cum sa presupunem ca ochiul cu aparatul lui inimitabil de a ajusta focalizarea la diferite distante, de a permite intrarea diferitelor cantitati de lumina, si pentru corelarea observatiilor sferice si
cromatice,s-ar fi putut forma prin evolutie.
SELECTIA NATURALA, pare, marturisesc, absurda in cel mai inalt grad. C. Darwin.
Diverse citatii. Astronomul necredincios este nebun. Sir William Herschel.
Cum un politician nu crede niciodata ce spune, acesta este surprins cand altii cred in el. Charles de Gaulle.
Seneca a descris cu exactitate "Sindromul Imperiului Roman" in cateva cuvinte : "Ceea ce odata au fost vicii devin in prezent maniere". Dar, daca mi s-ar cere astazi sa formulez cat mai concis posibil cauza principala a revolutiei ruinatoare care a inghitit PANA LA 60 DE MILIOANE DIN POPORUL NOSTRU, nu as putea sa exprim acest lucru mai exact, decat sa repet :Oamenii l-au uitat pe Dumnezeu". De Alexandr Soljenityn.
In 1869, chimistul rus Dimitri Mendeleev a descoperit in somn cum sa clasifice elementele chimice dupa greutatea atomilor lor, si cum sa prevada descoperirea elementelor necunoscute la vremea aceea. Multi alti artisti, precum Mozart, Schumann, Johannes Brahms, si Giacomo Puccini, au declarat ca si-au auzit compozitiile pentru prima data in visele lor. Visele l-au dus pe Fredrick August Kekule von Stradonitz, la structura moleculelor pe baza de carbon. Motaind intr-o noapte, el a vazut atomii de carbon si hidrogen unind intr-un lant coloana vertebrala a moleculelor complexe. Ani mai tarziu el a vazut structura cercului si a realizat ca aceasta era benzenul, o descoperire care a dus la industria vopselelor sintetice in Germania. In lipsa unei solutii la paradoxul predestinarii de catre Dumnezeu si al liberului arbitru al fiintei umane, Einstein, ca multi alti mari intelectuali de-a lungul secolelor, a negat existenta unui Dumnezeu personal. Cu toate acestea, si spre meritul sau, Einstein si-a pastrat neabatuta credinta intr-un Creator, in ciuda presiunii din partea celor ca el.
Dr. Hugh Ross Creatorul si Cosmosul.
Exploziile de extaz, fericire si bucurie nelimitata la momentul revelatiilor au fost descrise in diferite feluri de catre : compozitorul P.I. Ceaikovski, poetul P.B. Shelly, pictorul Van Gogh, compozitorii C. Debussy, Beethoven, F. Schubert, R. Wagner ..
Cele trei componente de sine statatoare ale umanitatii. Intelepciune, extaz, creativitate
"Scopurile unei vieti contemplative sunt neschimbatele si eternele adevaruri care guverneaza si stau la baza universului.
Prin contemplarea acestor adevaruri sufletul isi gaseste un sentiment de puritate si siguranta.
Fericirea meditativa nu depinde de altcineva, o poti avea aproape oricand si este acea viata pe care trebuie sa o atribuim zeilor.
Este forma vietii in care fiintele umane ajung cel mai aproape de divinitate."
Aristotel
Misterul lui Isus. "Fii linistit, nu M-ai cauta daca nu M-ai fi gasit deja."
Blaise Pascal
Evolutia omului se bazeaza pe forte pozitive si negative: bucuria binelui si a cladirii sau satisfactia urii si raului.
Bucuria data de satisfactie este trecatoare si in ziua urmatoare isi va fi pierdut sensul si efectul.
Bucuriile trecatoare sau ale luptei pentru o viata plina de bogatii, placeri, putere si glorie, pot avea si efecte negative care depasesc cu mult orice avantaje si se sfarsesc, cu toate, in amaraciune si moarte.
Pe de alta parte exista bucuriile eterne, fericiri despre care orice personalitate remarcabila ar putea sa vorbeasca pe larg si sa le gaseasca in biblioteci, sau la sub denumirea "WISDOM RAPTURE CREATIVITY".
La nastere intram intr-un labirint sau "terra incognita" cu multe cai si drumuri, dar fara Ariadne care sa ne arate drumul spre iesirea labirintului.
"Si cu privire la ei se implineste proorocia lui Isaia, care zice: "veti auzi cu urechile voastre, si nu veti intelege; veti privi cu ochii vostri, si nu veti vedea." Matei13:14
" Adevarat va spun ca daca nu va veti intoerce la Dumnezeu si nu va veti face ca niste copilasi, cu nici un chip nu veti intra in Imparatia cerurilor. Matei 18:3
" Cred ca a spune ca oamenii cei mai maturi sunt copilarosi, suna paradoxal, dar nu este asa. Cei mai maturi oameni sunt cei care se bucura mai mult."
Abraham Maslow, Presedintele Asociatiei Americane de Psihologie
" Omul este cu adevarat uman doar cand se joaca."
Friedrich Schiller
" Mai degraba as vrea sa descopar o cauza decat se cuceresc regatul Persiei."
5) ARIPILE OMULUI
De Calliope
Toate drepturile rezervate de Calliope. Atena, Grecia 800 I.Ch.
Undeva, pierdut departe, in ceata eterica si nebuloasa a timpului si spatiului, despre care nu stim unde se afla, sau daca se afla in trecut, in prezent sau in viitor, un grup de liber cugetatori au asamblat, asambleaza sau vor asambla . Acesti liber cugetatori au inteles ca dragostea + bucuria = cea mai mare
putere latenta si munca in singuratate, liniste si seninatate de a achizitiona acea stralucire interna intensa pe care unii o numesc extaz sau elixirul vietii, dar aceasta ar putea avea multe alte nume si multe intelesuri . Acesti intelepti se bucura de solitudinea, linistea, serenitatea si taria lor, fiind stapanii mintii si corpului lor. Ei permit gandului placut frau liber, asa cum permite timpul, deoarece, intr-un fel, acesta gaseste cele mai minunate locuri in mod independent, liber de toate dorintele si sperantele, si acest lucru este important deoarece "ce gandesti aceea vei deveni. (1) Ei nu vor pretinde, si nici accepta, nici o medalie, rasplata, sau avantaje personale, materiale sau de alt fel, pentru prezent sau viitor, deoarece acestea sunt in fapt diluanti, narcoza si chiar otrava pentru nivelurile inalte, dar ca lucratori se bucura de fructele bine meritate ale muncii lor. Ei se bucura de fiecare pas al promenadei vietii, "care este superior placerii si durerii" (2) sau plin de bucurie. Emanciparea in cautarea dominatiei totale asupra lor insile, si nu asupra altora, prin taria credintei, bucuriei, dragostei, si vointei, spre maxima revarsare a splendorilor eterne si infinite ale intelectului uman. Dar credinta, intelepciunea si iubirea sunt intelese numai daca le ai pe acestea. Ei ar renunta la orice descoperire care are vreun castig material deoarece scopul lor este bucuria pura, adevarul, binele etern si frumosul prin cea mai deplina implinire, dezvoltare functionala, eliberarera de teama si descatusarea totala a puterilor intrinseci si sinergice care se afla in noi toti, deoarece, noi toti traim pentru scopuri cu mult mai mari decat vietile noastre. Sau, cum spunea Aristotel, "Fericirea contemplativa . este forma de viata in care fiintele umane ajung cel mai aproape de a devini divine". Si totusi, fericirea si bucuria perfect divine pot fi realizate numai in totala iubire a lui Dumnezeu". "Sa-l iubesti pe Domnul Dumnezeul tau din toata inima ta, si cu tot sufletul tau, si cu toata mintea ta, si cu toata puterea ta: aceasta este prima porunca". Marcu 12:30. Marii filozofi clasici, si sfintii, au desconsiderat total bunurile lumesti. "Nu lua nimic pentru calatoria ta, nici servitori, nici saci, nici paine, nici bani - nici macar o camasa in plus". Luca 9:3 Acesta este omul care incearca sa atinga perfectiunea in bucurie, spirit, minte si trup. Noi, muritorii, nu putem atinge perfectiunea, dar este un scop la care sa tintim. Acestia sunt eternalistii(cei vesnici), sau cei care au fugit din pestera alegorica a lui Platon, deasupra si dincolo de problemele trecatoare, ca cerinte ale corpului, mandria si supararea care sunt atat de corozive, apasatoare si coercitive pentru multimi. Acestea vor alunga pe nenumaratii laici afara din pestera si mare este bucuria lor cand chiar si unul singur pleaca, (3) dar vor varsa o lacrima pentru cei care stau in prezent in capcana si orbiti de placeri trecatoare, incapabili sau nevrand sa vada lumina soarelui si realitatea adevarata, in afara pesterii si a lumii umbrelor. Si totusi, este dreptul de netagaduit al omului de a-si alege bucuriile din bucuriile eterne si supreme ale iubirii si contemplatiei, la inabusirea gandului, prin mijloace artificiale si sa numeasca asta "amuzament" sau pur si simplu sa permita miscari si sunete necontrolate si sa le numeasca "arta".
Dumnezeu a creat omul pentru cautare si echilibru intre elemente opuse, libertinism si ascetism, furt - inselaciune si adevar, egoism total si lipsa totala de egoism, intre bucuria maxima a celor vesnici fata de cei vremelnici si chinurile de moment ale tepilor trandafirului, intre disperare si speranta, de la bucuriile pozitive si benefice pana la bucuriile neutre si negative care produc mai multa durere si suparare si astfel ne arata directia, dorintele si abilitatile, pe care le ducem cu noi pe lumea cealalta. Cat de mult din univers este balansat intre extreme ? Dupa o eternitate de adaptare suntem inca incatusati cu instincte primitive - negative si suntem inca servitorii mintii si trupului. Cei vesnici au o dorinta, o nerabdare, si o pasiune de a invata (preda) si invata, si a avansa catre "legile universale" pe masura ce sunt trasi tot mai repede in virtejul parabolic catre implinirea completa, in timp ce (momentarienii) se straduiesc sa evadeze din capcana dulce tandra, "de asemenea o arma puternica" si care are in prezent o putere agonizanta, distructiva si nemiloasa. O capcana care porneste destul de inocent dintr-o curiozitate naturala dar poate creste in intensitate pana la pasiuni nesatioase care coplesesc vointa, logica, si rusinea adesea alimentate de o viata opulenta si care costa comunitatea o mare povara in sistemul de sanatate/asistenta sociala, si tulburari
(disruptions) sociale. Si in timp ce o boala poate sfarsi cu moartea pacientului, viciile pot fi transmise urmatoarelor generatii, sfarsind cu sindromul "Imperiului Roman", si redusa la nevoile supravietuirii. Filosoful este fericit cu putinul pe care il are, si omul trecator este vesnic nefericit cu ce nu are. Trebuie sa ne conformam "Manualului Constrctorului" din punct de vedere spiritual, filozofic, psihologic, stiintific si practic, pentru beneficiul personal si bunastare. Gandeste, studiaza si il vei gasi. Daca omul poate numai sa realizeze ca fiecare cuvant si gest, oricat de mici, pentru cauze bune sau rele, sfasie tot mai larg in societatea umana la infinit, cu mult dincolo de gestul in sine sau de beneficiul sau costul personal.
Si cand acesti oameni vremelnici incearca sa-si ascunda problemele, ei sunt la fel de falsi ca si un preot posomorat, care nu a reusit sa inteleaga semnificatia credintei, bucuriei si iubirii. O, Doamne, dupa douazeci si patru de secole inca suntem in perstera lui Platon in fiare si inca omorandu-I pe cei care vad soarele si lumea reala. Doamne Atotputernice, dupa aproape cincisprezece miliarde de ani de munca asta este tot ce Iti putem oferi?
Dintre acesti oameni vesnici, cativa nu ar incerca sa descopere legile naturale, ci sa cutreiere dupa plac printre minuni dincolo de legile fizicii, pentru a controla timpul, materia, spatiul si cunoastrea, atatea cate un om binecuvantat a realizat prin voia Domnului. Mergand prin foc, vindecand boli, prin telepatie, profetii si puterea mintii asupra materiei sunt numai cateva palide exemple pentru a ispiti
comunitatea stiintifica.
Einstein se distra : trebuie sa ne multumim cu recunoasterea "miracolului" dincolo de care nu este nici o cale de iesire. (5)
Acestia vor incerca sa ocoleasca stiinta, pentru ca un strop de apa, o
pietricica sau cea mai mica samanta este mult mai complexa decat toate progresele pe care le-a facut stiinta vreodata in cautarile sale sau de a elibera spiridusul care ne indeplineste noua dorintele, aurul alchimistilor, sau fructul biblic oprit. (4)
Si totusi, Einstein demonstreaza o convingere mai larga, intr-un fel ca a Sfantului Pavel, ca mila are o valoare mai mare decat credinta si speranta, sau darul profetiei, sau chiar detinerea tuturor cunostintelor. (6) Prin "iubire-credinta" ei maximizeaza potentialul uman in orice efort, de la alfa la omega si catre cele mai indepartate locuri din univers, deoarece cuvantul "iubire" acopera intregul spectru pozitiv, prin sutele de cuvinte si expresii aferente. Daca ai credinta, cat o samanta de mustar, poti muta muntii din loc. (7) Melancolia, nefericirea, boala, moartea si intregul spectru de posibilitati negative nu le vor aborda cu usurinta, deoarece acestea se conformeaza cel mai mult regulilor de viata ale omului si ale destinului etern, asa cum mintea moderna ce vindeca comunitatea a fost deja de acord. Chiar daca ei vad credinta ca un concurent .. Acesti liber cugetatori nu pot fi dominati de oricine si sunt egalii oricui, fie ca este vorba de un rege mandru sau numai de un umil cersetor si au invatat sa-si reduca supararile si adversittile lor fata de rolul de invatator, profesor si sursa de tarie si chiar sa le transforme in bucurie, asa cum a facut Sfantul Francisc de Assisi si a fost cel mai fericit om care a trait vreodata, fiindca spiritul are deplina suprematie asupra mintii si trupului.
Fiecare gandeste, vorbeste si scrie ceeace el sau ea doreste, indiferent de faptul ca cineva accepta conceptul-gand sau nu, acum sau peste un mileniu, fiindca numai Dumnezeu este judecatorul lor. In razboiul universal si etern intre bine si rau, ei stiu ca prin forta pierzi chiar daca castigi, iar prin iubire castigi chiar daca pierzi. Odata ce omul gusta (rapture) si libertatea interioara, aceasta ii va fi suficient intotdeauna, iar durerera si supararea vor fugi fara sa se mai intoarca vreodata, pentru ca Dumnezeu Atotputernicul a intentionat ca omul sa fie in armonie cu sine si cu universul. Oricine ar putea sa se bucure de toate acestea pentru un minut sau o eternitate, deoarece "distinctia dintre trecut, prezent si viitor este numai o iluzie, chiar daca una incapatanata" (8).
Aripile bucuriei, ale binelui, adevarului si frumusetii (9) te vor duce la inaltimile splendorii (koruphe) (10) lumii, deoarece acesta este nivelul la care omul a fost menit sa fie. Priviti-i pe copiii fericiti, exuberanti, cu o enegie nezagazuita, (11) ei va vor arata drumul "caci daca nu va veti schimba si nu veti deveni precum copiii, nu veti intra niciodata in imparatia cerurilor" (12). Calatorie fericita, sosire binecuvantata cu cel mai bucuros bun venit, pentru ca numai problemele care conteaza sunt probleme eterne.
1) Mahatma Gabdhi
2) Antoniu
3) Sf. Luca 15:10 ; exista bucurie printre ingerii Domnului chiar si pentru
un pacatos care se caieste.
4) Geneza 2:17: Puteti manca din fiecare pom din gradina, dar nu din
copacul cunoasterii binelui si raului; caci in ziua in care veti manca din acesta, cu siguranta veti muri.
5) Albert Einstein : Perspective Istorice si Culturale de Gerald Holton si
Yehuda Elkana, pagina 251.
6) A. Einstein, Omul de stiinta filozof de Paul Arthur Schilp, pagina 650
7) Marcu: 9:23 :Totul este cu putinta cand cineva are credinta
8) Documentar TV. Einstein la moartea prietenului Bern a scris : Moartea nu
inseamna nimic , pentru noi, fizicienii credinciosi, distinctia dintre trecut, prezent si viitor este numai o iluzie, chiar daca una incapatanata.
9) Platon
10) Varfuri de munte (in l. greaca)
11) Bencin Richard, Psihologia Creativitatii: Adultul in varsta de 40 de
ani, obisnuit, retine numai 2% (doi la suta) din creativitatea pe care o avea la 5 ani. Mare parte din creativitatea timpurie este erodata in mod deliberat in cursul procesului cresterii.
12) Matei 18:3 : Va asigur ca daca nu va veti schimba si nu veti deveni
precum copiii, nu veti intra niciodata in imparatia cerurilor.
Email: info@archimedesfoundation.org
|
Peter Suba - Toronto 4/12/2003 |
Contact: |
|
|