Poeme
SEISM
Fără concordanță cu logica, în regim de diabolică fantezie pământul își propagă vibrațiile ca o răzbunare pentru cei ce n-au îngropat ca punct de reper eroii în sanctuare... Închipuind o bizară superstiție și o premoniție prin care doar dă idei de a răspunde la unele ghicitori barbare, neputând reda un gând pașnic,un joc, această mișcare seismică este nepăsarea ajunsă la soroc… Pentru prima dată mă izbește muza ca un arbitru, fără să știu ce vrea să-mi inspecteze concret: Poezia sau fuga… Cum să mă prezint acum în fața muzei fără noimă ,fără temei,fără rând ? Alergător sau scriitor? Scriu parcă mă pregătesc să fug… Fug deoarece nu am timp să scriu stând… Icoane,suvenire și alte obiecte de cult căzând par elemente vandalizate de atei,de nebuni lângă care nu-i spațiu nici timp să adresezi laude,binecuvântări și rugăciuni. În vreme ce îmi controlam cu pixul poziția și fizionomia, adică scriind convins că doar scrierea mea continuă este virgula credibilă între mine și lucrurile neînsuflețite. muza îmi dă impuls astfel: ”Fugi,că acum nu te pune nimeni să scrii…!” Nu mai apuc să gândesc nimic... De fapt în acest sens muza în premieră absolută îmi dă de înțeles că nu mai trebuie să-mi folosesc mintea,ideile,gândurile ci doar picioarele... muza chiar îmi oferă drept recompensă speranța rostind : ”Fugi,să ai unde scrie...!” Ce consolare stranie din partea muzei pentru un poet….! Iau arhaismele ,chiar și neologismele de pe lista de rezervă a gramaticii de parcă le pun la pariu,la jocuri cu camătă , și scoțând de sub restrictie toate mirările, prin fuga ce pare o probă, o pregătire de unul singur pentru finala de fugă din calea cutremurelor… Incredibil cum voi fugi atunci în doi sau cu mai mulți… Fug spre locul unde mâinile grădinăreselor și a florăreselor nu sunt încă afectate de porii urticari a urzicilor, de ghimpii trandafirilor și de iubirile înșelătoare a maratoniștilor… Îngân valabilitatea compromisă a acestui loc de care fug precum cercetătorii-inventatori demoralizați ce doresc să-și trăiască individual prin invențiile lor teama de viață,de iubire ,de moarte… Fuga mea simbolizează canonul istoriei cronometrelor … Muza mă cronometrează dumnezeiește… Sprintez prin instinctual antic al omului modern neîmplinit ce amână ceasul judecății având cel mai scurt timp și spațiu la dispoziție cât să mă pun pentru deosebire drept virgulă vie, între dărâmături și poezie Pământul își descarcă prin vibrații nebunia orgoliul și fantezia cutremurând până și altarele, dând peste cap binecuvântările, dezlegările de orice fel, canoanele și complimentele, amestecând ritualurile cu viciile, datinile cu fanteziile, serenadele cu bocetele, făcându-ne să ne întrebăm dacă este eficientă fuga și ruga,când este implementată afirmația: ”Dinte pentru dinte” Cu toate acestea,nu-l vor lua pe Dumnezeu minunile înainte Tatăl Ceresc nu săvârșește minuni din indulgență, nici nu va salva nimic de fală sau din alte percepții nemotivate, în locul meu. Cu instinctul antic al omului modern neîmplinit ce amână ceasul judecății, încerc să salvez ce se poate, cu brațele zămislite din căința cuplului de lideri care i-a înrobit pe tineri... Și mă reped spre vietatea mea de companie încă vie, o înaripată fermecată care nu pasăre ce cântă părea ci un interzis colindător cu dor... Cum mima un ton dat ca de un vestit dirijor, zburătoarea părea că nu vrea să cânte în mod păsăresc ci să colinde într-un fel distinct,liber, omenesc... După ce și-a dat drumul la glas într-un dumnezeiesc și unic stil m-am convins că atunci am ascultat pentru ultima dată o colindă în regim de tril... Of,pământule,căiește-te să știm ce binecuvântăm ! Of,pământule,căiește-te să nu te îngânăm ca păsările care se întrec una pe alta ,zburând, migrând...
CONCURSUL IADULUI
Încercând să fac o scriere nu doar pe măsura credincioşilor ci şi a ateilor, muza mea mai anostă ca oricând m-a abordat astfel: „Prin asta unde vrei să ajungi, în rai sau în iad” I-am răspuns că în rai nu-i cazul, cum că e de prisos a încadra doar în ultimă instanţă fericirea în poezie…” „Bine, fie !” îmi semnalează muza ca un ghid sau impiegat . Mi se impune să călătoresc (în concurs) prin iad pe un drum cu restricție de viteză și greutate. Adică, pe jos și cu greutate mai mică de cum îmi pot închipui, de parcă măsor cu pasul istoria,și geografia concret spus: tot ce a fost și este în lume sub dimensiunea cea mai vastă-sărăcia… Cică așa cere concursul și să nu par suspect deoarece prin orice poți deveni suspect mai puțin prin sărăcie şi că aşa trebuie să întrec melcul: nu în mişcare ci la răbdare… -Gata, urcă pe cântar, îmi spune ghidul! Urc pentru a fi cântărit… -Ești prea greu! Conform regulamentului concursului nu-ți este îngăduit să călătorești cu această greutate ! Dar dacă vei slăbi câteva kilograme prin ce metodă vrei, fie prin efort fizic, regim sau post, ți se va da totuşi un bagaj … cât de mic…!” În timpul călătoriei prin căldura extremă și post, slăbesc într-atât încât mi se permite să iau ceva la mână nu înainte de a fi întrebat ce profesie, hoby sau pasiune am. Spun că pe lângă altele sunt poet și astfel mi se dau câteva coli de hârtie și un pix… Încep a scrie parcă mă debarasez de materiale inflamabile Scriu parcă mă dezbrac de haine cuprinse de foc Prin cuvintele de foc sau prin focul de cuvinte, inima îmi este mai mult decât un pompier. N-au stins pompierii într-un ritm mai alert cu apă câte cuvinte a stins și stinge inima cu sânge. Mi se dă apă! Multă apă să pot transpira . Ca acest fenomen să se numească transpirație nu foc… Nu trebuie să am transpirație de foc! Scriu parcă transpir . Transpir parcă scriu. Exist ca un subiect ușor inflamabil înconjurat de foc, exclus din gramatică din criza de verbe și pus pe lista de rezervă a acesteia în așteptarea unei eventuale minuni. Și totuși scriu că nu-mi este teamă că-l vor lua pe Dumnezeu minunile înainte în acest sens… Tatăl Ceresc nu săvârșește minuni din indulgență… Dumnezeu nu se ocupă de fleacuri, nici nu va scrie nimic în locul meu… De aceea am speranța că voi trăi cât mai am ceva de scris. Scriu cu transpiraţie să nu mi se impună (ca păcăleală) să folosesc altceva în acest sens. Să nu ia foc cuvântul Consum doar apă. Poți părea suspect și depunctat consumând orice produs, mai puțin când bei apă. Parcurgând în asemenea condiții iadul la pas, pe jos și introducând cu lux de amănunte durerea în poezie nu știam că mai poate lipsi ceva pentru ca acestă prestație să poată fi apreciată pe măsura așteptărilor până l-am văzut pe Dumnezeu cum se miră de mine… De ce se miră? Întreb astfel deoarece nici nu știu cu cine am concurat…! Poate am concurat de unul singur… Nu mi se spune nimic în acest sens. Ar fi de prisos să mi se dea un alt fel de distincție după mirarea respectivă cum ar fi ”Premiul iadului”
COPILAŞUL REGĂSIT
Cade o ninsoare ca un lucru făcut de probă precum experimentele în laborator de parcă astfel Dumnezeu își măsoară puterea în ritmul cel mai grăbit posibil în regim de experiment astronomic Astfel pământul a devenit un laborator de proporții nemăsurate în care fiecare om este un Yeti (om al zăpezilor) mai mult sau mai puțin evoluat. Ninsoarea căzând prea abundentă și imprecisă peste omenire semnifică fără noimă, fără rând o istorică nereușită migrare, o imposibilă iubire și o pedeapsă fără acoperire… Și fuga acelui copilaș către nu se știe cine semnifică drumul îndurărilor plin cu refugiați, canonul istoriei zăpezilor veșnice… Copilașul a căzut odată în zăpadă… Apoi încă odată și iar a treia oară sub crucea de zăpezi veșnice, strigând: „Mamă, nu-s prea multe jucăriile care mi le-ai lăsat dar sunt toate de zăpadă…!” Iar zăpada cădea prea abundentă ca o bizară fantezie vrând a se situa prin asta la rang de paradă dar e o mascaradă cum că nu se pot face oameni în toată firea doar din zăpadă. Când se credea despre copilaș că saltă prin zăpadă de bucurie și că e de cineva supravegheat sau așteptat cumplit striga după cineva și se căznea să nu-și dea tribut zăpezilor, inocența… Atunci prin instinctul matern și antic al omului modern neîmplinit care amână ceasul judecății, copilașul a fost luat în brațe de bunica lui… „Dragul meu ești teafăr?” Copilașul lăcrimând puțin, a spus: „Nu-s prea multe jucăriile pe care mi le-a lăsat mama, dar sunt toate de zăpadă”!
CONFESIUNILE POETULUI NEVĂZĂTOR
Vei auzi Dumnezeule glasul națiunii sechestrându-mi sufletul plin de o arhivă de rugăciuni nerostite Cum să mă impacientez la arătarea ta Doamne, ca cei care văd, când zi de zi mă mir de Tine nu cu ochii, ci cu gândurile În vreme ce îmi controlam cu un pix imaginar poziția și fizionomia adică îmi închipuiam că scriu convins că doar acest fel de scriere continuă este virgula credibilă între felul cum ești și cum mi te imaginez, atunci mai neobișnuită ca oricând credeam că muza mă ia peste picior spunându-mi: Trebuie să te fac să vezi cu ochii lucrurile. I-am răspuns: ”Cum le-aș putea vedea altfel de cum mi le imaginez? Muza a rostit mai fermă ca oricând: ”Trebuie să-mi achit datoria față de soare pentru lumină deschizându-ți tie ochii. Astfel va trebui să stai câteva momente în locul lui Dumnezeu!” Am tresărit astfel: ”Cum aș fi vrednic să stau în locul Tatălui Ceresc doar prin simplul fapt că îmi voi căpăta vederea?” Muza a adăugat: ”Poți sta în locul lui Dumnezeu atâta timp cât nu ți se cere să faci altceva decât să scrii... Acum ai motiv pentru asta să crezi mai mult în Dumnezeu!” Am răspuns muzei: ”Am crezut și la fel cred și acum în Tatăl Ceresc, nu pentru că văd ci pentru că mi l-am închipuit pe Domnul și mi-l închipui și acum că a fost și este mai presus de toate:nepipăibil!”
MEMORIU –PICIOARELOR
Vai cât v-am umilit mințindu-vă că prin fuga voastră ce reprezintă canonul istoriei refugiaților veți deveni ceva special-sistemul prin care se poate finaliza drumul până în Paradis... Vai mie că prin voi-picioarele mele nu mă simt altceva înafară de om... Dacă aș avea tăria de caracter să vă despart aș face-o dăruind unul celui fără de picioare știind că doar acest picior odată dăruit mă va întâmpina în adevăratul sens al cuvântului pe drumul recunoștinței...
DE RESTUL SENTIMENTELOR
Când mă gândeam ce mai am de făcut la ceas de seară târzie, muza m-a interceptat astfel: ”Dacă pentru sentimentele pe care i le-ai creat lui Dumnezeu n-ai cerut nimic material cum ceri cu bani marfă din magazin ci ai cerut ceva pentru suflet Domnul a fost de acord cu cererea ta ca să-ți ofere aceste poezii.... Dar mi-a zis să te întreb ce să-ți dea de restul sentimentelor?” Mai neobișnuită ca oricând precum o foaie de hârtie goală, muza aștepta de la mine un răspuns Atunci am grăit: ”Spune-i Tatălui Ceresc să-mi dea dea de restul sentimentelor,viață!
SINGURA AMINTIRE USCATĂ A APELOR
1 Se conturează un nou potop şi Noe nu-i de găsit S-a întrebat de el şi pe la obiectivele cu specific marinăresc însă nimic,,, ”Cum aşa ,se răsti regele către amirali ! Singura amintire uscată a apelor aşezată pe ţinuta istoriei drept galon nu figurează în rândul marinarilor ? Dacă Noe s-ar crede unul dintre voi ar fi vai de lume !” 2 Noe străbătând oceanul , de această dată ca turist şi scriindu-şi memoriile, se văzu oprit în larg, nu de valuri ci de intensitatea muzei. ”Incredibil, tresări regele! Noe călătoreşte pe ape fără statut oficial ! Văd doar perspectiva să-l convingem să-şi schimbe atitudinea ! Destinul îl presează să-şi scrie nepreţuitele-i memorii ! Noe va accepta să ne călăuzească spre un liman salvator dacă-i vom aranja să facă schimb de experienţă cu Jules Verne, Daniel Defoe sau Radu Tudoran…!”
NEPOTUL
Toți care te-au urmat pe tine Doamne l-au abandonat din fragedă pruncie Ca răsplată pentru ei și ca să nu plângă niciodată te-ai dăruit Dumnezeule prin diferite lucruri acestui copilaș ca jucărie. Bunica văzându-și nepotul că se joacă cu cărțile de religie rosti doar atâta: "E bine ce faci?" Copilașul a răspuns: "Ce fac eu nu-i un simplu joc, ci e febra tinereții tuturora adunată la un loc. Prin inocența mea ce să pun mai presus de Biblie între mine și dumneata dacă n-o am pe mama, dacă nu-l am pe tata? Prin asta se joacă Dumnezeu cu mine omenește, totodată învățându-mă cum să mă joc cu El dumnezeiește!"
FĂRĂ GARANȚIE 2
Moartea nu mă mai atacă, mă momește M-a momit și sub pretextul că ea este regizor Mi-a arătat Golgota pe care să urc cu crucea în spate prefigurând rolul Mântuitorului nostru Iisus Hristos. Am refuzat nu pentru că mi-ar fi fost frică de răstignire ci deoarece n-am primit garanția că după ce îmi voi da sufletul pe cruce pot învia drept actor
Moartea mult m-a provocat Astfel am devenit om Moarte nu-ți vei putea încadra imaginea în timp eu sunt complementul altui destin
Moartea m-a momit și unde nu ajunge lumina pentru toți ochii Dau un ochi pe un fascicul de lumină Cu ochiul ager ce-mi rămâne pot lua în vedere exercițiul mântuirii să-l perfecționez să devină întregul care ar fi acceptat înafară de viață în schimbul acelui drum fără întoarcere.
REGINA MEA
Cum Iisus Hristos strigând către Lazăr care a înviat, în inima mea-noul cimitir de cuvinte a intrat muza strigând: ”Poezie,vino afară!” Acum scriu parcă inima grăbită cronometrează cu pulsul ei Înălțarea Domnului nostru Iisus Hristos. Mă opresc brusc din scris… Gramatica dă muzei onorul în inima mea… Scriu iar parcă duc muza cu o ricșă de cuvinte în castelul ei de inspirații. Văd gramatica destinului ca pe o festivitate completă cu verbe postate pe toate planurile Acum scriu parcă ridic muza prin toate aceste verbe pe un tron de cuvinte de aur,lângă care medici,juriști,clerici și economiști așteaptă un verdict. Simțindu-mă diferit față de aceștia încerc să ies din plan ca un substantiv neobișnuit exclus din gramatică și pus pe lista de rezervă a acesteia în așteptarea unei eventuale minuni, nu înainte de a face în fața muzei o reverență din creion: ”Regina mea!” Muza m-a abordat astfel: ”Tu ești mesagerul meu! Aceștia toți au fost chemați aici pentru profesia care o au! Prin faptul că m-ai ridicat unde îmi este locul, vei avea întotdeauna pentru cine veni aici și pentru cine ieși în lume!
ȘCOALA VIEȚII
Ți-a fost minoră și căința că n-ai ținut prin refugii sanctuarele cu Mântuitorul nostru Iisus Hristos nici când ne-au separat stihiile... Acum este de probă sau temporară iertarea că dintre toate instinctele doar cel necontrolat îți dă impuls să-l urmezi pe Iisus. Nu dispera controlează-ți instinctul Acesta este atuul tău… Controlează-l ca pe un examen care se desfășoară În funcție de fenomenele meteorologice extreme Adică :pe lângă că trebuie să treci prin ce a trecut Noe Te vei confrunta cu situații fără precedent: Trebuie să treci prin ce n-a trecut nimeni Nu te descuraja E doar o perioadă de pregătire Nu concurezi cu nimeni Exersezi de unul singur În cazuri extreme ca oricărui ucenic îți vine în ajutor profesorul Gen: Colaborarea dintre Dumnezeu și Noe La finele școlii să nu te ”împănezi” că vei deveni un rival de temut chiar și pentru Noe sau să speri că-i vei putea lua locul spre a te ridica mai presus ca el Când Dumnezeu a cuvântat: ”Cum să pot zbura mai presus de ceva anume, fără aripa-mi pereche fericirea, că doar împreună cu aceasta pot forma zborul suprem…”
NORMĂ
Urcând Golgota am căzut a treia oară ducând crucea ţării, în timp ce la dreapta mea Mântuitorul nostru Iisus Hristos urcând şi el dar de această dată ca turist şi scriind versuri despre istoria acestui deal a căzut lângă mine, nu silit de povara drumului ci a metaforelor... Atunci Domnul Iisus Hristos a făcut cu mine schimb de experienţă... A luat el crucea... Iar eu îi continuu poezia... După câteva momente, în cel mai imprevizibil mod m-a împresurat stăpâna peste tot ce s-a scris și se scrie-Muza. Dând acesteia onorul din creion și murmurând descumpănit: ”Imensitatea ta!” Muza îmi glăsuiește: Unde ai rămas de Mântuitorul nostru Iisus Hristos? Doar scrii?” Este prima pauză pe care mi-o provoacă muza, legat de poezie Însă fug și apuc din nou crucea și scriu... Cad scriind... Scriu căzând a nu știu câta oară sub crucea țării... Nu mai am pe ce să-mi înalț piciorul... Ce înalt e Golgota și cerul e atât de jos... Dar nu-l mai văd pe Iisus Hristos! ”Ce stai, meditând în sec la Iisus, îmi cuvântă muza! Continuă și scrie, dă-mi crucea mie... Mântuitorul s-a dus să-ți pregătească un loc în care să ai timp să încadrezi în adevăratul sens al cuvântului durerea în poezie...!”
STĂPÂNA PESTE TOT CE S-A SCRIS
Îmi controlez în plan imaginar sărăcia Deci doresc să scriu… Dar mă întreb cu ce? Caut un creion cum aș căuta o spadă cu care să lupt ca într-un război mondial împotriva plictiselii… Doresc astfel să scriu cum aș înfăptui o biserică a sărăciei fără pereți formată doar din cuvinte… Nu mi-ar ajunge gramatica pentru a defini concret în cuvinte viabile această biserică a sărăciei fără pereți formată doar din rugăciuni… Caut un creion sau alt fel de instrument de scris cum aș căuta o mitralieră de caricaturi oarbe cu care măcar să pot speria tot ce mă plictisește… Probabil am speriat ceva că mă izbește într-un mod neobișnuit ca un flux de căldură relativ rezistenței mele ce-mi străpunge pielea fie din afară în interior sau din interior în afară . E Stăpâna peste tot ce s-a scris până acum și peste tot ce se va mai scrie de acum înainte:muza. Sunt atât de nepregătit față de această apariție misterioasă și neprevăzută încât n-am un creion cu care să dau onorul muzei Doar rostesc în surdină „Regina mea!” Și cu gândul să fug în sat după un creion… Citindu-mi gândurile,muza m-a abordat astfel: „Ce vrei să faci cu creionul fără mine? Vin cu tine! Vin doar cu tine în sat după acel creion! Cine va remarca faptul că sunt doar cu tine sau că ești doar cu mine? În satul acesta pe cine a interesat aspectul că am venit doar la tine? Sunt cu tine nu de când e satul ci de când te am amic imaginar! Înainte de a te naște… Mi te-am imaginat înainte de a fi acest sat…!!! Pe cine a interesat aspectul că n-am dorit să reprezint alte proprietăți în acest sat decât creionul tău…?”
SUSPIN SILVIC
Focul s-a declanșat din blestemul soarelui pentru cei ce n-au îngropat eroii în pădure ca punct de reper Flăcările preamărite de Domnul mai presus de conifere ca onorul anotimpului în fața soarelui răsărind mi-e dat să le simt și pentru cei ce au murit de ger… Viețuitoarele îngrozite fug aiurea citindu-și viitorul cu coada ochiului în focul ce mistuie pădurea… Arborii arzând par troițe profanate de atei, de nebuni, lângă care nu-i loc nici timp să adresezi laude și rugăciuni. Atunci îmi priveam mâinile goale când crezând că vine furtuna, dar de fapt mă împresura în duh , îngerul păzitor, rostind: ”Pentru ce te consideri victimă, dorindu-ți să fii pasăre? Aripile chiar dacă intră în contact cu ceva, fie cu pământul sau cu cerul pot doar să zboare însă mâinile chiar dacă sunt goale când intră în contact cu ceva, devin salvatoare!” Cum aș avea brațe zămislite din căința cuplului de lideri care a înrobit o generație, mă reped spre un căprior nou născut mutându-l apoi pe o pajiște care nu este cuprinsă de grija culegătorilor de ciuperci sau a celor ce doresc să-și achiziționeze alte bunuri din pădure… Și iar, prin instinctual antic al omului modern neîmplinit ce amână judecata de apoi, mă avânt să mai salvez ceva… Cât timp am aceste două mâini apte mă simt salvator nu victimă…
ÎNCERCAREA CEA MAI GREA-3
S-a constituit încă un certificat medical al Limbii române. Acest nou virus a făcut ca textele de orice natură din mâinile unor medici specialiști,clerici și critici să pară refugiate.... Lipsurile semnalate în rândul unor elemente gramaticale și mulțimea cuvintelor adiacente rămase ca sihaștrii, au făcut ca gramatica să se poată conjuga doar la timpul trecut riscând astfel să devină istorie... În acest sens iubirea s–a manifestat doar prin semne,fără cuvinte pentru a nu se arunca declarațiile, pe un teren fără acoperire. S-a constatat că doar gesturile de mim sau actor (fără a te exprima și prin viu grai) în fața celor cu deficiențe de vorbire și auz, sunt imune la acest virus, Însă nu se știe care gest sau semn este curat deoarece acestea nu se fac întotdeauna din respect doar pentru cei care nu pot vorbi și auzi ci mai ales pentru că vrei să maschezi ceva ce nu poate fi dat spre auz din cauze suspecte,ilicite... Încercarea cea mai grea a specialiștilor de diferite domenii este să bocească cuvintele dispărute pentru ca gramatica să se mențină identificabilă...
ÎNCERCAREA CEA MAI GREA
Arde în mine arhiva de rugăciuni nerostite Scriu parcă mă debarasez de materiale inflamabile Scriu parcă mă dezbrac de haine cuprinse de foc. Prin cuvintele de foc sau prin focul de cuvinte inima este mai mult decât un pompier. N-au stins nici nu sting pompierii cu apă câte cuvinte a stins şi stinge inima cu sânge... Toate cuvintele ard! Cum să mai scriu astfel...? Văd gramatica destinului ca pe un foc cu ardere completă Prin arderea completă a cuvintelor nu mi-a rămas cenuşă, nu mi-a rămas fum. Cum să mai scriu la modul elementar. Arde în mine arhiva de rugăciuni nerostite. Sunt ca un preot lipsit de cuvinte care săvârşeşte slujba prin semne
EXERCIȚIU EXTREM
Fără concordanță cu meteorologia și hidrologia, marea își propagă prin valuri nebunia și fantezia ca o răzbunare pentru cei ce n-au eliberat cenușa eroilor în adâncurile ei ca punct de orientare, înălțând valuri cum în onor negre steaguri dorind parcă a se situa prin asta la rang de paradă dar e o mascaradă cum că nu se pot forma munți în toată măreția lor doar din apă chioară care să biruie în canoane… Ca un război hidrologic dintre geografie și istorie pentru monumente de orice fel zăpezi veșnice și eroi valurile îmi cuprind ambarcațiunea dând peste cap binecuvântările… În premieră mă împresoară muza ca un nevăzut colac de salvare fără să știu ce vrea să-mi pună la încercare, felul cum scriu,sau cum înot ! Cum să mă prezint acum în fața muzei fără noimă,fără temei? Înotător sau scriitor? Deja sunt în valuri și înot parcă scriu pe o mare de hârtie lichidă… Controlându-mi cu brațele poziția și fizionomia Adică: fără să pot scrie ceva ferm în fața muzei, măcar o virgulă credibilă între mine și lucrurile imprevizibile … Muza mă impulsionează ca niciodată astfel: ”Înoată că acum nu te pune nimeni să scrii!” Mai mult mă avântă: ”Înoată cu curaj să ai unde scrie…” Incredibil, ce încurajare din partea muzei pentru un scriitor… Ceva nu este curat aici… Muza mă cronometrează îngerește ca pe un pește de parcă eu trebuie să o inspir pe ea în funcție de cum înot ! Și chiar vehiculează: ”Înotul acesta va fi inspirația mea pentru tine...” Un val ridicându-mă ca pe un steag, ca pe un banner de parcă astfel marea dă onorul,muzei ... Onorul mării în fața soarelui răsărind mi-e dat să-l simt pentru cei ce nu de rău de mare sau de dorul ei au murit ,ci de sete... Înot cu teama că nu-i va ajunge muzei,marea până la țărm ca inspirație ci va trebui să mă întorc fâstâcit înapoi în larg... Câtă hârtie de scris îmi va trebui după această incursiune acvatică pentru a putea prețui gramatical marea la cotele ei ... Cu muza la cârmă înot cu consimțământul că astfel nu trișez victoria... Ajung pe mal cât că pun picioarele pe uscat când muza îmi dă impuls astfel: ”De ce stai așa ca o virgulă incredibilă între mine și mare? Acum nu te pune nimeni să înoți ! Scrie...! ”
ÎNCERCAREA CEA MAI GREA
S-a constituit un certificat medical a Limbii române Virusul care a dus la scăderea fără precedent a imunităţii verbelor, a impus si retragerea din uz a unor substantive şi atribute rămânând a fi expuse spre o largă circulaţie doar suspinele:a,e,i,o,u,ă dar şi acestea fiind luate ca datorii fără acoperire, prin care gura mea părea un spital de cuvinte... S-a constatat că suspinele sunt imune la acest virus însă nu se poate şti exact care este suspin curat deoarece iubirea este în unele cazuri înşelătoare sau reprodusă de unii sub formă de simulare... S-a mai constatat că şi bocetele sunt imune la acest flagel însă nu se poate şti care este bocet curat deoarece numai pentru cel numit oficial bocitor este obligatoriu plânsul şi actorilor care simulându-l prin nostimul lor mod produc hohote de râs spectatorilor... Cele o sută de substantive şi verbe detaşate în posturile de supraveghere a gramaticii greu pot suplini virgula dispărută ce a separat pe om de Dumnezeu... În locul semnelor de punctuaţie gramatica are cearcăne și riduri.
SINGURA AMINTIRE NEARSĂ A SOARELUI
1 Iar se prefigurează o secetă cumplită şi Proorocul Ilie nu-i de găsit S-a întrebat de el şi pe la Institutul Naţional de Meteorologie şi Hidrologie însă nimic… „Cum aşa?” se adresă regele meteorologilor „Singura amintire nearsă a soarelui – acest mare prooroc de care au ascultat în adevăratul sens al cuvântului toate fenomenele cereşti nu figurează în rândul meteorologilor? Dacă Ilie s-ar crede unul dintre voi, ar fi vai de lume!” 2 Proorocul Ilie străbătând câmpia pustiită de secetă, dar de această dată ca turist şi scriindu-şi memoriile, se văzu oprit, dar nu din cauza arşiţei, ci de intensitatea muzei „Incredibil – tresări regele – Ilie străbate câmpia fără statut oficial! Văd doar perspectiva de a-l convinge să-şi schimbe atitudinea! Destinul îl presează să-şi scrie nepreţuitele-i memorii! Proorocul va accepta să întoarcă vremurile în favoarea noastră dacă îi vom aranja să facă schimb de experienţă cu Shakespeare, Eminescu, Heine, Esenin…!”
CORBUL
Din firul lung al amiezilor fierbinți anotimpul ca păianjenul și-a țesut a foametei ie cu care capturează nobila câmpie Prin arșița timpului, simțămintele mele ca soarele au devenit un întreg înșelător, ca tinerețea florilor, ca iubirile de dorul minunilor De foamete mă frige soarele când intru ca-n legendă în țarina pustie Intru precum în istorie plânsul împăratului după bogăție În țarina pustie ca-n legendă am intrat dar sunt în actualitate ca cel ce a înviat Să-mi alung monotonia aș vrea, nu fugind în lume cu sau ca un iepure de câmp ci să-l atrag pe ”urechilă” în cursa mea. Prin instinctual antic al ființelor moderne neîmplinite ce amână marile migrații, un corb capturat impardonabil mă îngână motivabil, aproape omenește: Crrrr…crrrrr…!!! Această ”croncănitură” pentru mine e cursa gramaticii în care pot doar să huidui: ”Huoooo, huoooo, corb căzut în plasa mea fără folos în loc de iepure sau fazan sau de substantiv comun mai delicios… Subtil contemplam aripile acestei păsări să nu par suspect Corbul mirându-se pe mine dădea din aripi ca semn de evadare, de migrare întrebându-Se probabil ce aștept? Doream să-i spun că mâinile goale dacă nu intră în contact cu ceva pot face doar semne, fie de încurajare sau de disperare Pe lângă toate acestea aripile, chiar dacă nu intră în contact cu nimic pot să zboare… Îi arăt corbului că mâinile chiar dacă sunt goale când intră în contact cu ceva devin salvatoare… Redându-i astfel zburătoarei marea eliberare.
|
de Vasile Dan Marchiș 5/12/2021 |
Contact: |
|
|