Home Informatii Utile Membrii Publicitate Business Online
Abonamente

Despre noi / Contacte

Evenimente Culturale

 

Rom�nii de pretutindeni
Puncte de vedere
Pagina crestinã
Note de carierã
Condeie din diasporã
Poezia
Aniversari si Personalitati
Interviuri
Lumea nouã
Eternal Pearls - Perle Eterne
Istoria noastrã
Traditii
Limba noastrã
Lumea în care trãim
Pagini despre stiintã si tehnicã
Gânduri pentru România
Canada Press
Stiri primite din tara
Scrisorile cititorilor
Articole Arhiv� 2024
Articole Arhiv� 2023
Articole Arhiv� 2022
Articole Arhiv� 2021
Articole Arhiv� 2020
Articole Arhiv� 2019
Articole Arhiv� 2018
Articole Arhiv� 2017
Articole Arhiv� 2016
Articole Arhiv� 2015
Articole Arhiv� 2014
Articole Arhiv� 2013
Articole Arhiv� 2012
Articole Arhiv� 2011
Articole Arhiv� 2010
Articole Arhiv� 2009
Articole Arhiv� 2008
Articole Arhiv� 2007
Articole Arhiv� 2006
Articole Arhiv� 2005
Articole Arhiv� 2004
Articole Arhiv� 2003
Articole Arhiv� 2002


Hollywood si restul lumii dupa festivalul de la Cannes

Dupa cum era de asteptat, lucrurile s-au mai linistit dat fiind tumultul pregatirilor in anticiparea fiecaruia din marile festivaluri incepind cu Golden Globes in Hollywood si culminand intr-un fel cu cel dela Cannes depe Coasta de Azur, unde ambianta mixta Europeana si Americana isi preiau succesul cistigurilor sau nu.

Cei care nu au reusit spera totusi sa se manifesteze cu noi sperante de la MIP-TV in Monte Carlo si EMMY-ul American pentru Televiziune, in drum spre Londra si Toronto, inainte de a aborda renumita si importanta piata de desfacere AMERICAN FILM MARKET din Noembrie, dupa care Industria Filmelor conclude si analizeaza barometrul anului 2019 luind in consideratie si manifestari comerciale la COMICON din Las Vegas.

Tot o data, fara sa piarda din vedere profilul literar mondial de la Frankfurt, lozinca lansata cu ani in urma in Germania de marele grup editorial Bertelsmann: FROM BOOKS TO FILM & FROM FILMS TO BOOKS a predominat. Au trecut insa ani ca in SUA si chiar Canada sa fie adepti ai acestei formule dat fiind natura comerciala a editurilor a caror executivi sunt inchistati in vechile sisteme de publishing. Realitatea fiind partiala trebuie sa consideram ca este vorba si de noile tehnici electronice prin care o carte -chiar cu citeva sute de pagini- se poate fabrica pentru cca. un sfert din cit ar fi costat pina acum, cu alte cuvine cateva mii de dolari! Desigur aceasta economie moderna se aplica si la producerea de Filme si Televiziune, singulare sau seriale.

Sigur ca multi creatori (scriitori, rgizori, producatori si finantatorii acestora) s-au bucurat fara sa-si dea seama ca, pina la urma, citind o carte tiparita pe hirtie ori mergind la un cinema cu ecran mare, reflecta o latitudine mult mai ampla decat urmarind aceleasi subiecte la computer or celulare. Va inchipuiti anomalia de a citi sau vedea pe suprafete de citiva centimetri un film! Moda e moda si progresul este acceptat oricum chiar daca nu face sens! Bani sa iasa! Asta este! Scuzati, m-am lasat furat de implicatiile psihologice si fizice ale noilor spectatori pe masura ce noua generatie de tineret este distantata de realitate si atrasa de noile jucarii electronice si abilitatea de a le exploata oricand si oriunde, ne-dindu-si seama de impactul asupra manifetatiilor bilogice si a functionarii creierului, ca rezultat. Motivul principal fiind cistigul financiar, bineinteles, cu orice pret!

Revenind, insa, la anomalia anului 2019, in afara de jocul agresiv al diversilor executivi dela o firma la alta, sau simpplu abandonind firme la care au lucrat ani de zile ca sa se combine si sa-si fauresca firmele lor de productie ce a dat si mai continua sa dea impresia jocului cu "scaune muzicale" care la fiecare tura dispare un scaun pina nu mai ramine decat unul pentru care s-au sbatut toti. Nicaieri nu se poate evidentia situatia

aceasta mai bine decit la marile corporatii si mai recent la studiourile de filme unde vechi salariati cu experienta sint realiniati sau concediati pe un motiv sau altul. Acest flux s-a agravat mai ales ca unele firme au "inghitit" pe altele ca parte strategica a cresterii lor financiare. Va dau aici un exemplu: Disney care a cumparat 21st Century Fox pentru modesta suma de $73 de bilioane; da, bilioane, nu milioane!

Intr-adevar, ca parte din negocieri au fost si situatiile executorilor care au acceptat oferetele de transfer si noile recompense, pe cind altii au fost eliminati, pur si simplu. Motivul strategic fiind desigur aspiratiile de cistig dedicate, in ultimatum, actionarilor care in USA in mod special, vor sa-si vada cistigurile crescind fara intrerupere, cu orice risc!

Desigur ca si modalitatile de co-finantare a produciilor de filme si TV cit si distributie au luat o cotitura destul de puternica pe baza undelor elctronice care au deschis un fel de "piata noua" 24/7 alimentind astfel si lumea celor care s-au retras din tumultul zilnic dar care, deasemena, ofera si o parte negativa si adictiva celor care nu-si dau seama ca chiar o treime, daca nu mai mult, din orele zilnice, ii tine ahtiati, uitandu-se la ecranele minusculue care ii face sa uite de beneficiile de a se plimba intr-un parc,la munte sau la ocean, sau chiar beneficile de a citi o carte sau ale unei imbratisari mai indelungate. Ceeace imi aduce aminte de raposatul bunicul care imi dadea exemple a unor zicale de veacuri ca dupa cum iti asterni asa dormi cu toate implicatiile respective si care, la ora aceeia l-e consideram sfinte... Numai ca mai tarziu, experienta vietii nu le-a mai onorat si a obligat lumea sa inventeze noi cai de aparare sau divertisment, uitand ca betia, drogurile si pradatorii sexuali napadesc subconstientul fara sa ne dam seama. Iar mai tarziu, chiar daca vedem un film bun, cadem in deprsiune pentru-ca a durat numai 90 de minute sau doua ore si nu mai mult!

Definitiv, majoritatea celor din lumea filmelor si TV traiesc intr-o lume aparte. La Hollywood, se calculeaza ca cca. 80% din actori nu lucreaza in meseria aleasa cu tot talentul care l-au demonstrat, cu mici exceptii, atribuite norocului mai mult decat ori ce. In Europa si alte tari cu o industrie de filme majora si autohtona, turnand sute de filme anual, cum sunt India, Nigeria, Japonia si China, si unde cultura predomina iar banii au o pozitie secundara in deciziile de a selecta o poveste sau alta, consideratiile Americane in care nuantele de profit sunt primare si calitatea povestilor secundara, formeaza o realitate cruda prin care trebuie sa navigam...

Diferenta fiind dupa cum le-am desemnat si numit ca Educational Entertainment care sa satisfaca simultan ceeace ne face sa fim mai mult sau mai putin multumiti ori unde am fi si trai in cadrul mediului inconjurator respectiv. Natural, cu mici exceptii, unii si-au cistigat pe drept renumele si acceptarea spectatorilor, dar nu sint multi, in raport cu marii creatori care au lasat amprente atit de adinci in istoria vechiului Hollywood...






de la Ray Arco, corespondentul nostru la Hollywood    6/3/2019


Contact:







 
Informatii Utile despre Canada si emigrare.
Inregistrati-va ca sa puteti beneficia de noile servicii oferite Online.
Business-ul dvs. poate fi postat Online la Observatorul!
Anunturi! Anunturi! Anunturi! la Publicitate Online

 

Home / Articles  |   Despre noi / Contacte  |   Romanian Business  |   Evenimente  |   Publicitate  |   Informatii Utile  |  

created by Iulia Stoian