Home Informatii Utile Membrii Publicitate Business Online
Abonamente

Despre noi / Contacte

Evenimente Culturale

 

Rom�nii de pretutindeni
Puncte de vedere
Pagina crestină
Note de carieră
Condeie din diasporă
Poezia
Aniversari si Personalitati
Interviuri
Lumea nouă
Eternal Pearls - Perle Eterne
Istoria noastră
Traditii
Limba noastră
Lumea în care trăim
Pagini despre stiintă si tehnică
Gânduri pentru România
Canada Press
Stiri primite din tara
Scrisorile cititorilor
Articole Arhivďż˝ 2024
Articole Arhivďż˝ 2023
Articole Arhivďż˝ 2022
Articole Arhivďż˝ 2021
Articole Arhivďż˝ 2020
Articole Arhivďż˝ 2019
Articole Arhivďż˝ 2018
Articole Arhivďż˝ 2017
Articole Arhivďż˝ 2016
Articole Arhivďż˝ 2015
Articole Arhivďż˝ 2014
Articole Arhivďż˝ 2013
Articole Arhivďż˝ 2012
Articole Arhivďż˝ 2011
Articole Arhivďż˝ 2010
Articole Arhivďż˝ 2009
Articole Arhivďż˝ 2008
Articole Arhivďż˝ 2007
Articole Arhivďż˝ 2006
Articole Arhivďż˝ 2005
Articole Arhivďż˝ 2004
Articole Arhivďż˝ 2003
Articole Arhivďż˝ 2002








 
Informatii Utile despre Canada si emigrare.
Inregistrati-va ca sa puteti beneficia de noile servicii oferite Online.
Business-ul dvs. poate fi postat Online la Observatorul!
Anunturi! Anunturi! Anunturi! la Publicitate Online

 
Dar de Crăciun la ONB

În întâmpinarea Sărbătorilor de iarnă, Opera Natională Bucuresti a oferit spectatorilor săi, în weekend, premiera baletului „La fille mal gardée“ de Hérold si Lanchberry.
Asteptam cu interes la Opera Natională Bucuresti cea dintâi premieră coregrafică a stagiunii, cu baletul-pantomimă „La fille mal gardée“.Spectacolul, în coregrafia lui Jean Dauberval, a avut premiera la Bordeaux, în 1 iulie 1789, fiind o versiune revizuită a partiturii unui compozitor necunoscut. Baletul a avut în epocă un succes deosebit, până în primele decenii ale secolului XIX, fiind prezentat exclusiv pe cântece populare franceze. Mai târziu, baletul acesta cunoaste o versiune nouă, în care principalele trăsături muzicale, legate de subiectul initial, apartin contributiilor componistice ale lui Ferdinand Hérold, nu lipsite de elegantă, desi încă tributare divertismentului si motivelor ritmico-melodice preluate din opere comice italiene ale epocii. În aranjamentul lui Hérold, pe coregrafia lui Jean Aumer, premiera a fost astfel reluată la Théatre Porte Saint Martin, Paris, în 1828, forma definitivă apartinând lui Petipa. După mai bine de un secol, baletul este prezentat în coregradia lui Sir Frederick Ashton, cu versiunea muzicală rearanjată de John Lanchbery, la Royal Opera House, Covent Garden, Londra, în 28 ianuarie 1960.Prima montare pe scena Operei din Bucuresti (20 aprilie 1980) apartine coregrafei Alexa Mezincescu, după indicatiile lui Petipa, cu decoruri semnate de Roland Laub, costume de Elisabeta Benedek si avându-i ca solisti pe Cristina Teodorescu, Cristian Crăciun, Adrian Gheorghiu, Gheorghe Anghelus.Actualmente, premiera preia coregrafia de la Covent Garden a lui Sir Frederick Ashton, productie supervizată de Jean-Pierre-Malin Toors Jouventin, pregătită pentru scena bucuresteană de Johan Kobborg si un grup de colaboratori din Marea Britanie – scenografia Sir Osbert Lancaster, Natalia Stewart – costume, Douglas Nicholson – decoruri, consultant coregrafie Michael O’Hare. Într-un recent interviu acordat cotidianului România liberă, directorul general al Operei, Răzvan Ioan Dincă, declara despre acest spectacol: „(...) «La fille mal gardé» – un spectacol coregrafic ce nu s-a jucat de mult timp în Opera Natională – un spectacol de sărbătoare si de Sărbători în acelasi timp. El înlocuieste în acest an în repertoriu «Spărgătorul de nuci», văzut ca un spectacol traditional de Crăciun. Dar si acest spectacol, «La fille mal gardée», este de familie si de Crăciun (...).Asa cum de fiecare dată când te uiti la televizor si vezi pe toate posturile filmul «Singur acasă» înseamnă că se apropie Crăciunul“.Buna dispozitie, coloristica, miscarea antrenantă si plastica de pasi-brate-salturi a dansatorilor si solistilor au atras entuziasmul publicului. A fost un nou prilej să admirăm superba evolutie a Alinei Cojocaru, în rolul Lise, secondată admirabil ca partener, viguros si expesiv în rolul Colas, de Robert Enache. Personaje descinse din snoave, Mama Simone – în travesti Johan Kobborg – si pămpălăul Alain – Cristian Preda – au fost excelenti prin compozitiile lor comice, „sarea si piperul“ acestei vesele istorioare care, după cum am constatat, se bucură de „tinerete fără bătrânete“ în istoria de secole a baletului clasic. Într-adevăr, un minunat dar de Crăciun.








Grigore Constantinescu     12/18/2014


Contact:

Home / Articles  |   Despre noi / Contacte  |   Romanian Business  |   Evenimente  |   Publicitate  |   Informatii Utile  |  

created by Iulia Stoian