Home Informatii Utile Membrii Publicitate Business Online
Abonamente

Despre noi / Contacte

Evenimente Culturale

 

Românii de pretutindeni
Puncte de vedere
Pagina crestină
Note de carieră
Condeie din diasporă
Poezia
Aniversari si Personalitati
Interviuri
Lumea nouă
Eternal Pearls - Perle Eterne
Istoria noastră
Traditii
Limba noastră
Lumea în care trăim
Pagini despre stiintă si tehnică
Gânduri pentru România
Canada Press
Stiri primite din tara
Scrisorile cititorilor
Articole Arhivă 2019
Articole Arhivă 2018
Articole Arhivă 2017
Articole Arhivă 2016
Articole Arhivă 2015
Articole Arhivă 2014
Articole Arhivă 2013
Articole Arhivă 2012
Articole Arhivă 2011
Articole Arhivă 2010
Articole Arhivă 2009
Articole Arhivă 2008
Articole Arhivă 2007
Articole Arhivă 2006
Articole Arhivă 2005
Articole Arhivă 2004
Articole Arhivă 2003
Articole Arhivă 2002


Pictorul Bogdan Molea

SCURTA BIOGRAFIE

Artistul Bogdan Molea este absolvent al Institutului de Arte Plastice “Nicolae Grigorescu” din Bucuresti, sectia de Artă Monumentală-Restaurare, promotia 1984, la clasa Profesor Vasile Celmare.
A avut o activitate bogată în România pictând si expunând în galerii din tară si din Europa, creiând o serie de lucrări murale pentru Muzeul Militar Central din Bucuresti, Muzeul Marinei Militare din Constanta, Teatrul “Gh. Pastia”din Focsani, Biblioteca Centrală Universitară, si restaurând picturi murale de patrimoniu.
El s-a stabilit in Toronto la sfirsitul anului 1999.
Aici continuă să picteze în atelierul său si să expună în galerii din Canada, USA si Europa.
Câteva noi experiente profesionale îl fac să înteleagă mai bine noul univers cultural.
Lucrează pentru filmul: “Serendipity”, pentru studioul de animatie 3D DKP si ia contact cu învătământul artistic canadian predând la “Max the Mutt Art and Animation School”.
Lucrările sale se află în muzee si colectii particulare în lume si pot fi văzute la galerii precum: “Loch Gallery”- Toronto, www.lochgallery.com , “The Catto Gallery”- London, UK, www.catto.co.uk , “Whistler Art Gallery”- Whistler, BC, www.whistlerart.com si altele.


BOGDAN MOLEA:

COMENTRARII DESPRE ARTA.

Mă bucur că am ocazia să construiesc noduri conceptuale, jaloane de referintă ale propriei existente. Este interesant să pun în ecuatie posibilul interes al cititorilor acestui articol împreună cu experientele unui imigrant român, artist pe deasupra, adica luptând cu un grad în plus de dificultate în adaptare si cu un bagaj cultural, psihic si model comportamental greu de angrenat în structura complexa si atât de diferită a unei tări puternice si pragmatice, într-un context global în schimbare, cu rezultate imprevizibile.

UNIVERSURI PARALELE

Asemenea unor multiple ipostaze ale unui Ulise contemporan, navigăm prin existente singulare si însingurate, în pofida raportului direct cu mediul natural si social.
Ne putem imagina coexistenta unor universuri paralele cu puncte de contact si interactiune unde arta defineste un canal de comunicare spontană. Dacă descoperim numitorul comun în acest ocean de idiosincrazii, trebuie să invatam să apreciem si diferentele ca pe niste alternative potentiale ale propriei experiente.

Referindu-ne la universul artei, în locul dezbaterii asupra intâietătii unei viziuni sau a alteia, este mai interesant să analizăm modul particular în care intelege fiecare artist să-si desfăsoare cercetarea si să îmbogătească tezaurul cultural comun.

SUB SEMNUL ALEGERILOR PERSONALE

Creativitatea este o nestatornicie, o nevoie permanentă de schimbare care ne face să căutăm variante noi sau drumuri nebătute, spectaculoase sau misterioase fără de care nu ne găsim linistea. Experimentăm pernanent si alegem căile de urmat. Ne experimentăm pe noi însine în raport cu universul, cu mediul social, în raport cu diferentele geografice, cu mutatiile demografice, cu transformările intime în procesul maturizarii si în raport cu morala în devenire.

Actul artistic urmează îndeaproape transformarea individuală în strânsă interelatie dintre psihologia existentei sociale si tensiunile procesului creator. Migratia, care în cazul meu nu este nici exil si nici imigratie economică, este un pariu cu soarta, o încercare - provocare, care impune o reevaluare sistemică, o analiză atât a peisajului cultural, gazdă în context social si economic, cât si a propriei individualităti în drama gregară a adaptabilitătii, de la simpla supravietuire până la o afirmare puternică cu o evolutie pe masură.

Am încercat să rămân rational în fata acestui fenomen complex si să protejez valorile reale, inclusiv identitatea culturală pe care accept să o îmbogătesc cu noi componente.
Ca în orice experiment, am supus obiectul analizat, propria entitate, unor conditii deosebite, agresive, măsurând efectele si aplicând concluziile actiunilor ulterioare.
Cum bine stim cu totii, pretul e greu si numai propria constiintă poate aprecia just rezultatele, iar cea mai mare victorie este cea a întelegerii.

CUM SE NASTE PROPRIA VIZIUNE ARTISTICA

Am putea vorbi fara oprire despre diferentele de viziune artistică, dar nu e scopul nostru.
Sondarea izvorului propriei fantasme este mult mai interesantă si mai sinceră. Aparenta sculpturală a obiectelor din picturile mele si iluzia spatială vin din nevoia de ordine si coerentă vizuală necesare actului de revelare a unor universuri virtuale.

Iluzia unei relităti tri’ sau multidimensionale transpusă în bidimensional este cea mai tentantă formă de analiză vizuală, complexă, grea si, dacă e bine stăpânită, cu efect direct si puternic asupra privitorului, la multe niveluri de perceptie. Pentru crearea acestei iluzii sunt necesare acumulări de tehnici si experiente care dau satisfactia unui activităti elevate, bazate atât pe intuitie cât si pe cultură si pe metodologii proprii oricărei stiinte.
Vorbesc de nevoia de a stăpâni spatiul geometric prin stufoasa practică a perspectivei renascentiste cu regulile proiectiei conice, de a revela spatiul luminii si al umbrei, al texturilor si variatiilor cromatice, si de a controla orchestrarea compozitională. Putem enumera multe alte elemente, dar am repeta descrierea capitolelelor unui tratat despre arta si perceptie vizuala.

Unul din aspectele cele mai puternice ale artei este acela de creare-recreare a unor sisteme vizuale particulare, echivalentele unor potentiale realităti alternative care au un sens ontologic si axiologic, etic dar mai ales estetic.
Este o nevoie internă suficient de puternică pentru un artist pentru a favoriza acceptarea greutătilor în aventura revelării acestor realitati.

Spre deosebire de stiintă, marea calitate a actului artistic constă în libertatea oferită directiilor si metodelor de cercetare, nelimitate de rigorile experimentelor stiintifice, de barierele de mentalitate ale analizei filozofice sau chiar, uneori, de îngrădirile morale specifice unui dat istoric. Singurele limitari sunt acelea ale creativitătii artistului, ale universului său cultural si intelectual, ale tehnicilor si abilitătilor sale alături de acelea ale acceptiei publicului care poate constrânge direct, prin cenzură, sau indirect, prin ignorare, si, în cele din urmă, refuzul recompensei materiale, vulgare în aparenta, dar vitale pentru continuarea cercetarii.

VOI INCHEIA PROPUNINDU-VA O METODA SIMPLA DE EVALUARE A ARTEI:

Aveti încredere în propria judecată, masurată prin întelepciune, cultură si experientă, pentru că nu exista nici un arbitru impartial care să o înlocuiască. Un produs sau act artistic care vă place, reuseste să transmită ceva ce universul dumneavoastră interior percepe si accepta ca valoare. Daca nu vă place, de cele mai multe ori, aveti dreptate: acea creatie este superficială, supusă doar modei, sau de-a dreptul o cacialma. Foarte rar se întâmplă să vă scape sensul acelei creatii din cauză că se înaltă deasupra întelegerii comune pierzindu-se în înăltimi olimpiene.

Prietenilor laici le spun:
“Când vreti să fiti siguri că un produs artistic are valoare, imaginati-vă că sunteti arheologi, undeva, cândva si descoperiti pe neasteptate acel produs. Presupuneti că nu stiti nimic despre istoria sa si că va bizuiti numai pe calitatile sale directe si pe valorile general umane pe care le contine. Unele produse, în acest context, nu pot sa fie de loc percepute ca obiecte artistice. Altele par produse simpliste, apartinând unei lumi primitive. Un produs bogat în calităti si întelesuri însă defineste o civilizatie sofisticata si elevata. Aceasta este arta de calitate.”



BOGDAN MOLEA
EXHIBITIONS

SOLO EXHIBITIONS:

2009 “Loch” Gallery – Toronto
2007 “Loch” Gallery – Toronto
2007 “The Catto Gallery” - London - Great Britain
2006 “Whistler Village Art Gallery” - Whistler – Canada
2005 “Loch” Gallery – Toronto
2004 “The Catto Gallery” - London - Great Britain
2003 “Peterson Fine Art” Gallery - Toronto – Canada
2003 “Inselstuw” Gallery - Poel Island – Germany
2002 “Peterson Fine Art” Gallery - Toronto – Canada
1999 “Inselstuw” Gallery - Poel Island – Germany
1998 “Auf Zeit” Gallery - Wismar – Germany
1998 “Inselstuw” Gallery - Insel Poel – Germany
1998 “Kunst Stucke Grunewald” - Berlin – Germany
1997 “Inselstuw” Gallery - Insel Poel – Germany
1993 “Gijzenrooy” Gallery - Geldrop – Holland
1992 “Caminul Artei” Gallery - Bucharest – Romania


GROUP EXHIBITION:

2010 “Olympics” - “Whistler Village Art Gallery” - Whistler - BC – Canada
2009 Introductory Show - “Arcadia” Gallery – New York
2008 “Best of Contemporaries” - “Loch” Gallery
2008 “International Art Fair Toronto”- with “Loch” Gallery
2007 “Best of Contemporaries” - Loch” Gallery
2007 “International Art Fair Toronto”- with “Loch” Gallery
2006 “Whistler Village Art Gallery” - Whistler - BC – Canada
2006 “International Art Fair Toronto”- with “Loch” Gallery
2005 “International Art Fair Toronto”- with “Loch” Gallery
2004 “Contemporary Realism” “Whistler Art Galleries” - Whistler - BC – Canada
2004 “Realism II” - “Robert Kidd” Gallery - Birmingham - Mi – US
2003 “Caesarea” Gallery - Gallery Center - Boca Raton - Florida – US
2001 “International Art Fair Toronto”- with “Peterson Fine Art” Gallery
2000 “Caesarea” Gallery - Gallery Center - Boca Raton - Florida – US
1998 “FORM A(R)T ‘98" – Glinde (Hamburg) – Germany
1997 “Espace Terre-Paix” - Sheraton Hotel - Bruxelles – Belgium
1997 “Le Club” - World Trade Center - Bucharest – Romania
1996 “Espace Mitro” - Vernon – France
1996 “Graphic Arts Exhibition” - National Theater’s Gallery Bucharest – Romania
1996 “Grafica” Exhibition - Parliament Palace - Bucharest – Romania
1995 “L’Art et la Culture Roumaine” - Vicherey - Vosges – France
1995 “South America’s House” - Bucharest – Romania
1995 “Bucharest Fine Art Exhibition” - National Theater’s Gallery - Bucharest – Romania
1994 “Tatarescu Centenary” - Tatarescu Museum - Bucharest – Romania
1993 “Erotica” - “Simeza” Gallery - Bucharest – Romania
1992 “Tirol” Exhibition – Austria
1991 “Crescent” Exhibition- Vien – Austria
1990 “Romanian Cultural Institute” - Paris – France
1990 “Botanique- Salle d’Animation” - Bruxelles – Belgium
1990 “Young Romanian Artists” - I.S.E.L.P. - Bruxelles – Belgium
1990 “Youth National Fine Art Exhibition”- Bucharest – Romania
1998 “National Art Exhibition - Mihai Eminescu” - “Dalles” Gallery - Bucharest – Romania
1988 “National Art Biennale” - National Art Museum - Bucharest Romania
1987 “National Fine Arts Museum” - Bucharest – Romania
1986 “Youth National Fine Art Exhibition” - “Dalles” Gallery - Bucharest – Romania
1985 “Dalles” Gallery - Bucharest – Romania
1984 “Pontica”-Fine Arts Exhibition - Constanta – Romania

Works in private, museum and corporate collections in: Canada, USA, Great Britain, Romania, Belgium, France, Germany, Holland, Turkey, Columbia, Sweden, Switzerland, Italy, Greece, Australia, Mexico and others.

Nota Observator:
In forma tiparita a Observatorului din 14 Mai a.c. articolul este insotit de picturile lui Bogdan Molea




Ortanxa Moraru    5/13/2010


Contact:






 
Informatii Utile despre Canada si emigrare.
Inregistrati-va ca sa puteti beneficia de noile servicii oferite Online.
Business-ul dvs. poate fi postat Online la Observatorul!
Anunturi! Anunturi! Anunturi! la Publicitate Online

 

Home / Articles  |   Despre noi / Contacte  |   Romanian Business  |   Evenimente  |   Publicitate  |   Informatii Utile  |  

created by Iulia Stoian