Home Informatii Utile Membrii Publicitate Business Online
Abonamente

Despre noi / Contacte

Evenimente Culturale

 

Românii de pretutindeni
Puncte de vedere
Pagina crestină
Note de carieră
Condeie din diasporă
Poezia
Aniversari si Personalitati
Interviuri
Lumea nouă
Eternal Pearls - Perle Eterne
Istoria noastră
Traditii
Limba noastră
Lumea în care trăim
Pagini despre stiintă si tehnică
Gânduri pentru România
Canada Press
Stiri primite din tara
Scrisorile cititorilor
Articole Arhivă 2019
Articole Arhivă 2018
Articole Arhivă 2017
Articole Arhivă 2016
Articole Arhivă 2015
Articole Arhivă 2014
Articole Arhivă 2013
Articole Arhivă 2012
Articole Arhivă 2011
Articole Arhivă 2010
Articole Arhivă 2009
Articole Arhivă 2008
Articole Arhivă 2007
Articole Arhivă 2006
Articole Arhivă 2005
Articole Arhivă 2004
Articole Arhivă 2003
Articole Arhivă 2002


Marin Constantin la ceas aniversar

Un cuvânt despre maestrul Marin Constantin ar trebui identificat cu un cântec, asa cum a fost întreaga sa viată, timp de opt decenii.
Din cântec s-au alcătuit copilăria si adolescenta sa, apoi spre cântec i s-au îndreptat visele de tinerete, urmărind si învătând din arta celor mai înainte mergători ai artei corale universale si românesti. Este adevărat, acum deja multi ani, ideea de cântec s-a identificat, în timpul tineretii mature, cu simbolul Madrigalului, gen al Renasterii si arhitectură corală românească contemporană.
Cum s-au împletit aceste teluri ?
Nu este greu de explicat, cunoscându-i personalitatea, asa cum am avut pi eu privilegiul, mai întâi ca spectator dar si coleg cu cei dintâi madrigalisti, apoi în calitate de cronicar si de prezentator al concertelor Madrigalului, începând de pe la mijlocul anilor ‘7o si, oarecum mai târziu, ca autor al celei de a treia monografii dedicate maestrului si muzicienilor săi, Madrigal sau Magia sunetelor.
De multe ori, ascultând si privind, am căutat să pătrund mai aproape taina acestei relatii între dirijor si cor – sau mai bine zis oameni cântători. Nimic nu apartine traditiei, didacticii, academismului.
Maestrul Marin Constantin a inovat în chiar miezul capodoperelor, dând de altfel înteles de universalitate simbolului de Madrigal care, de la arta sa, a pătruns în toate epocile si stilurile de creatie. A “cânta Madrigal” se potriveste, ca aprecieri ale interpretării, pentru vechile documente bizantine, dar si pentru colinde, pentru capodopere cultice renascentiste dar si pentru opere clasice sau romantice, pentru bijuteriile traditionale românesti sau pentru creatii ale ultimilor ani, deschise avangardei.
Mereu am descoperit adevărul de simtire, cultul pentru perfectiune ca principiu, judecata dreaptă pentru întelegerea muzicii abordate.
Maestrul Marin Constantin si, implicit, muzicienii educati sub gestul său, au devenit stindardul luptei pentru fericirea celor ce trăiesc în preajma lor.
Marin Constantin este un cavaler al artei, a cărui faimă internatională vine din felul în care apără viata cu armele Frumosului si Binelui, îndeplinindu-si astfel o misiune de har nobil si mistic, în dimensiunile unicitătii.

pt Observatorul
Grigore Constantinescu






Grigore Constantinescu    4/26/2010


Contact:






 
Informatii Utile despre Canada si emigrare.
Inregistrati-va ca sa puteti beneficia de noile servicii oferite Online.
Business-ul dvs. poate fi postat Online la Observatorul!
Anunturi! Anunturi! Anunturi! la Publicitate Online

 

Home / Articles  |   Despre noi / Contacte  |   Romanian Business  |   Evenimente  |   Publicitate  |   Informatii Utile  |  

created by Iulia Stoian