Home Informatii Utile Membrii Publicitate Business Online
Abonamente

Despre noi / Contacte

Evenimente Culturale

 

Românii de pretutindeni
Puncte de vedere
Pagina crestină
Note de carieră
Condeie din diasporă
Poezia
Aniversari si Personalitati
Interviuri
Lumea nouă
Eternal Pearls - Perle Eterne
Istoria noastră
Traditii
Limba noastră
Lumea în care trăim
Pagini despre stiintă si tehnică
Gânduri pentru România
Canada Press
Stiri primite din tara
Scrisorile cititorilor
Articole Arhivă 2019
Articole Arhivă 2018
Articole Arhivă 2017
Articole Arhivă 2016
Articole Arhivă 2015
Articole Arhivă 2014
Articole Arhivă 2013
Articole Arhivă 2012
Articole Arhivă 2011
Articole Arhivă 2010
Articole Arhivă 2009
Articole Arhivă 2008
Articole Arhivă 2007
Articole Arhivă 2006
Articole Arhivă 2005
Articole Arhivă 2004
Articole Arhivă 2003
Articole Arhivă 2002


De vorba cu Clint Eastwood

RA: Hello, din nou ! Nu vreau sa fiu inoportun, dar esti atat de ocupat ca actor si regizor, ca m-ai facut curios sa te intreb ce faci cand ai un timp liber intre filmari ?
Citesti scenarii, cauti un subiect mai special si, in general, unde se refugiaza d-l Clint Eastwood cand vrea sa se recreeze si sa acumuleze noi energii ?
CE: Dupa cum stii, am o casa si o viata de familie si unii din rudele mele vin cu mine la filmari daca le am pe teren.
Tocmai am terminat de lucru in Detroit in timpul verii si ne-am amuzat impreuna.
Si vorbind despre locatii.., chiar daca filmez in Los Angeles, este dificil, in special daca subiectul se intampla cu ani in urma si, deci, vizual, trebuie sa arate ca in acele timpuri - cum ar fi perioada 1920-1935.
In alte orase, mai putin moderne, ar fi fost mai usor, dar fiecare poveste ar chichita ei si e chiar foarte dificil sa captezi viziunea de altadata si sa simti ca esti acolo.
E mai usor de ajustat un actor sa arate ca pe timpuri decat un oras !

RA: Majoritatea subiectelor pe care le alegi sunt bazate pe situatii adevarate, cum au fost Changeling, Flags of Our Fathers, Letters from Iwo Jima si, mai recent, Gran Torino.
Cand povestile sunt bazate pe realitate, simti o responsibilitate aparte ca sa redai acea at-mosfera, incidentele si personajele de atunci?
CE: Desigur !
Doar nu vrei sa ridiculizezi acele caractere sau situatiile respective, in special cand vrei sa redai autenticitatea, o situatie reala.
Adevarul e ca trebuie, mai intai, sa fii loial povestii, la care mai adaugi, pe ici, pe colo, elemente care sa sublinieze particularitatile respective, atat ca poveste, cat si ca viabilitate a interpretarii ei.
Corect?

RA: Exista situatii pe care ai putea sa le creezi, dar nu vrei s-o faci ?
CE: In general sau legate de filmari ?

RA: As prefera, in general.
CE: De exemplu, nu ma voi atinge de situatii care sa treaca peste convingerile mele, bune sau rele, caci suntem cum suntem si incercam sa remediem imperfectiunile. Dar asta nu inseamna ca nu voi explora anumite variatii din jurul anumitor situatii.

RA: E bine sa ai convingeri bazate pe cunos-tinte adevarate decat perceptii false bazate pe ignoranta, cum ar fi despre incalzirea p-mantului, zi de zi.
CE: Bine spui ! Asta ar trebui s-o considere oricine in mod rezonabil - si, in special, artistii care pot ilustra, scrie, performa dramatic aceste situatii cu adev?rat reale. Pe de alta parte, este nostim sa imaginezi situatii fictive, inclusiv relatii provocate ireal in acest context fictiv si aici filmul si televiziunea contribuie cel mai mult.

RA: Te uit deosebi la aceste situatii ca regizor, ca actor si, cel mai mult, ca fiind cetateanul Clint Eastwood ?
CE: Cum sa-ti spun... trebuie sa stai obiectiv cat mai mult posibil fata de povestea respectiva si e foarte greu sa nu te implici si sa ai opinii intr-un fel sau altul !

RA: Adevarul este ca nu e greu sa gasim mesaje politice, in special in ultimele filme pe care le-ai facut. Ai facut-o in mod special, sau caracterul si esenta povestii ne duce acolo ?
CE: Vezi ? Asta este exact la ce ma refer !
Incerci sa redai o poveste cat se poate de adevarata si nu scapi de gura lumii ca perceptie sau neintelegeri care se strecoara, chiar daca vrei sau nu.

RA: Atribui asta, pur si simplu, oamenilor care vin din teritorii geografice diferite, tra-ditii si culturi diferite, care interpreteaza ce vad numai prin prizma lor limitata sau chiar sunt influentati de politicieni, agenti si profitori comerciali, publicitate si alte forte ex-tremiste care profita de ignoranta indivizilor care sucombeaza presiunii si nu se preteaza sa verifice ce aud sau sunt solicitati sa faca.
CE: Sa nu uiti, insa, varsta lor, experienta, greutatile suferite si chiar diferenta intre femei, barbati si copii. Suntem cu totii influentati de aceste forte care acompaniaza uma-nitatea.

RA: Te referi la umanitatea actiunilor redate de liderii politici cu conceptii contradictorii…, la faptul ca marile concerne ar trebui sa contribuie la binele societatii pe care o mulg ca niste baracude si escroci de multe categorii si care ar trebui sa fie efectiv controlate de guverne fara de care rechinii ne-ar manca pur si simplu ?
CE: Cam asa, dar intervin si acele guverne fara masura in viata poporului, limitand libertatea individuala a lumii. Stiu ca mi-am schimbat parerile oarecum si as vrea sa vad un Libertarian care sa ne conduca pe drumul in care lumea e lasata sa-si vada de ale lor. Dar, cu atata publicitate care spune ca poti face orice vrei si poti plati mai tarziu, au incurajat lacomia nesatioasa a lumii si uite ce s-a intamplat. Poate e de vina si situatia ca putem capata lucruri si servicii pe gratis.

RA: Dar ce vrei sa se intample cu cei care nu mai pot lucra, incepand cu batranii, veteranii, bolnavii psihic , sau cei chinuiti si schingiuiti de boli, accidente, raniti in razboaie etc., despre care orice societate civilizata trebuie sa aiba grija ?
CE: Da, dar cu masura. Ce se intampla daca Societatea se comporta ca niste gangsteri dictand masuri radicale ?

RA: Dar ce facem cu rechinii carora nu le pa-sa de nimic, decat de ei insisi, ca un cancer ? Nu trebuie sa fie stopati inainte de tragedii, dupa care suferim ca acum, financiar - si care ne-au dus de rapa ca in 1929 ? Ca sa nu mai spun de imaginea rea a vietii americane la care, in situatii normale, ravneste o lume intrega de pe glob ?
CE: Intr-adevar, traim o experienta peste pu-terile noastre, cu noua generatie obisnuita sa capete cadouri cand pleaca de la un eveniment, cum se intampla la ceremoniile Oscar, Emmy, Golden Globes si alte ceremonii asemanatoare.

RA: Cand oamenilor le le place ceva, devi-ne traditie si asta s-a putut constata cu mii de ani in urma. Nu putem sa eliminam acele traditii care s-au impus din felul rezonabil de altadata, cand respectul era la baza oricarei actiuni civilizate, si nu cauze pentru care sa omori pe cineva.
CE: Cu adevarat, trebuie sa respectam pe cei pentru care votam si autoritatea cuvenita lor, dar, din pacate, lumea fiind cum e, gresim si suntem de vina si in aceasta privinta.

RA: Inclusiv si Politia are oameni corupti, fapt care apare evident in multe din filmele tale si care, ca atare, te motiveaza sa iei justitia in mana.
CE: Injustitie? Cine nu e in contra injustiti-
ei ? Cati au, insa, curajul sa faca ceva ca atare? Am facut filme cu fapte pe care unii le-au socotit pentru pedeapsa cu moartea, iar altii tocmai contrar. In lumea electronica de azi e mult mai usor sa nu scapi cu treburi din astea ca pe vremuri.

RA: Ceea ce ma face sa te intreb : cum ai reactionat cand ai vazut coperta revistei SIGHT & SOUND care se intreaba : " Este Clint Eastwood - cel mai mare director american ?"
CE: Ah, aceia ! Mai bine las asta la apre-cierea ta si a altora; Cine stie ? S-ar putea sa fie justificat.

RA: Oare nu te consideri un cineast pur ame-rican ?
CE: Cum altfel ?
RA: Cu adevarat ! Cu atatea succese ca actor si regizor, la ce mai visezi zilele astea ?
CE: Ce vrei, am fost si primar, functie de care m-am debarasat de cum mi s-a terminat legislatura. Acum doar caut povesti care sa denote cine suntem ca indivizi, sau societate, sau tara.

RA: In ce masura crezi ca povestile animate pot fi mai simplu intelese ?
CE : Da si nu. Depinde si de varsta. Pe de alta parte, jocurile electronice ofera niste atrocitati care influenteaza definitiv si chiar ahtiaza mintile tinere. Probabil ca sunt cazuri, dar actorii buni si actritele bune pot sa intre in pielea personajelor chiar foarte usor utilizand imaginatia lor.
Nu trebuie nici sa ai o imaginatie foarte dezvoltata ca sa-ti inchipui ca, sarind de pe Golden Bridge, aceasta poate sa fie foarte daunatoare sanatatii tale! Partea amuzanta a jocului unui actor e tocmai sa-si imagineze si sa interpreteze roluri diferite de ceea ce sunt spectatorii.
Deci, cand stii pe cine interpretezi, cercetezi istoria personajului, caracterul lui, perioada in care a trait, comportarile specifice atunci, atitudinile, educatia, imbracamintea pe care ar fi purtat-o si o incerci sa vezi cum te simti in ea, cum te poti misca si, cu un scenariu bine scris, iata, esti acel personaj intruchipat, incat sa fii credibil.

RA: Sau altfel, nu esti un actor bun si dedi-cat, corect ?
CE: Cam asa ceva !

RA: Dar, sa nu uit..., unii din cititorii mei vor sa stie despre fiicele tale…, cea mai mica are 11 ani ? Si, avand aceasta experienta, ce le inveti despre sexul opus ?
CE: Cred ca acum sunt un tata mai bun decat in tinerete, cu toate ca am lucrat mult in trecut, pentru ca ele sunt cele mai importante decat orice.
Ma duc la scoala la ele si privesc la jocurile lor si, cand m? uit imprejur si v?d ca ceilalti tati sunt mult mai tineri, ma simt putin ridicol, dar e o placere sa le vezi in actiune si, probabil, la varsta mea, apreciezi orisice mai mult ca oricand !


continuarea interviului in editia tiparita a Observatorului




de la Ray Arco, corespondentul nostru din Holywood    10/18/2009


Contact:






 
Informatii Utile despre Canada si emigrare.
Inregistrati-va ca sa puteti beneficia de noile servicii oferite Online.
Business-ul dvs. poate fi postat Online la Observatorul!
Anunturi! Anunturi! Anunturi! la Publicitate Online

 

Home / Articles  |   Despre noi / Contacte  |   Romanian Business  |   Evenimente  |   Publicitate  |   Informatii Utile  |  

created by Iulia Stoian