Home Informatii Utile Membrii Publicitate Business Online
Abonamente

Despre noi / Contacte

Evenimente Culturale

 

Rom�nii de pretutindeni
Puncte de vedere
Pagina crestinã
Note de carierã
Condeie din diasporã
Poezia
Aniversari si Personalitati
Interviuri
Lumea nouã
Eternal Pearls - Perle Eterne
Istoria noastrã
Traditii
Limba noastrã
Lumea în care trãim
Pagini despre stiintã si tehnicã
Gânduri pentru România
Canada Press
Stiri primite din tara
Scrisorile cititorilor
Articole Arhiv� 2024
Articole Arhiv� 2023
Articole Arhiv� 2022
Articole Arhiv� 2021
Articole Arhiv� 2020
Articole Arhiv� 2019
Articole Arhiv� 2018
Articole Arhiv� 2017
Articole Arhiv� 2016
Articole Arhiv� 2015
Articole Arhiv� 2014
Articole Arhiv� 2013
Articole Arhiv� 2012
Articole Arhiv� 2011
Articole Arhiv� 2010
Articole Arhiv� 2009
Articole Arhiv� 2008
Articole Arhiv� 2007
Articole Arhiv� 2006
Articole Arhiv� 2005
Articole Arhiv� 2004
Articole Arhiv� 2003
Articole Arhiv� 2002


Unirea sub Cuza, Unirea sub presedinti postrevolutionari


Presedintele Traian Basescu a declarat la Iasi, ca modelul sau e
domnitorul Alexandru Ioan Cuza. Cine-i modelul si ce urmarea el? Dupa
ce Congresul de la Paris i-a eliberat de protectoratul ruso-turc,
moldo-valahii au realizat la 24 ianuarie 1859 Unirea Principatelor sub
Cuza, apoi el reorienteaza Principatul de la Istambul / Moscova spre
Roma / occident. Dar fara succes: rusi, maghiari, greci, turci,
austrieci si sîrbi era (si mai sunt inca) in mod firesc inpotriva
emanciparii romanilor de sub supravegherea religiosa
greco-pravoslavnica.

Dupa detronarea, exilarea lui Cuza, unirea cu Roma este inlocuita de
ancmasonii
liberali cu limba, cultura franceza si dinastia germana. In ciuda
tuturor, Cuza e un erou. Anturajul sau, în afara de M. Kogalniceanu
l-a tradat. Ziarul rus Le Nord, 22 febr. 1864, remarca: "Cuza aspira
nu mai putin decit la coroana regala a României, subordonarea ritului
grecesc celui roman in Principate, convertirea lui insasi la
catolicism, in schimbul sprijinului puterilor catolice pentru urcarea
lui la tron."

In acelasi an boierul Nicolae Rosetti Raznoveanu îl denunta la Moscova
pe Cuza: ?Toti am fost cuprinsi de cea mai dureroasa neliniste vazind
staruintele, deja de patru ani, de a smulge tarii noastre credinta,
care pina acum a pazit si mângaiat pe parintii nostri; toti am
tremurat, vazind ca aparatorii firesti ai credintei noastre, oameni,
care stau in fruntea tarii noastre, se unesc deschis cu aceste
sfortari care ne imping prin toate mijloacele la schisma si erezie,
supunindu-ne jugului papal? In acelasi timp, organele oficiale ale
guvernului au inceput, la orice ocazie, sa destepte in noi ura si
dispret
fata de coregionalii nostrii din Rusia si de biserica greaca de la
Constantinopol, mama noastra obsteasca? N-a fost destul ca a lipsit de
putere pe calugarii greci, trebuia sa-i si goneasca? Cu toate acestea
generatia de acum? a ramas legata in adincul inimii sale de vechia lor
credinta ortodoxa, astfel ca râvna guvernului nu a putut culege multe
jertfe... Dar viitoarea generatie va fi mai accesibila pentru iubirea
papala. Pentru aceasta au inceput sa scoata din seminariile nationale
limba parintilor greci si sa o
inlocuiasca cu studierea limbilor franceza si latina? au introdus
profesori greci-uniti. In fruntea Universitatii din Iasi au pus pe un
unit? In scolile de fete au adus surori de carietate catolice... In
orasele de judet, ca in Botosani, se vede ca sunt destul de multi
simpli preoti catolici de parohie, au instituit episcopate catolice. A
pregatit introducerea calendarului greco-unit? In sfirsit, ca sa se
dea ultima lovitura, s-a infiintat seminarul catolic din Iasi ca sa
inunde satele noastre cu propagandisti romano-catolici si sa le predea
ca jertfa prozelitismul bisericii papale. Guvernul nostru nu pierde
nici-o inprejurare ca sa arate o vadita bunavointa fata de episcopul
catolic si
propagandei lui, pe când în locurile cele mai inalte se discuta public despre
superstitiile credintei ortodoxe? Pe lânga aceasta trebuie sa Va spun,
ca guvernul nostru, numai pentru a termina despoticele sale planuri?
trebuie sa se incredinteze de ajutorul ? fireste nu fara folos
personal ? politicei straine, trebuie sa-i dea ? zic ? o asigurare:
aceasta asigurare este darîmarea religiei noastre nationale si
inlocuirea ei cu religia catolica. Nu am nevoie sa arat aci legatura
launtrica, care uneste propaganda catolica din tara noastra cu
propaganda pe care o savirseste in aceiasi vreme clerul polon,
insufletit de aceiasi politica in tinuturile apusene al imperiului
(rus). Astfel a trebuit sa se temine marele plan, care nu a avut alt
scop afara de a ataca imperiul rus
ortodox in acelasi timp din doua parti opuse, creându-i la Vistula si
pe Dunare dusmani de credinta si de politica. Augustul imparat, care
conduce in prezent soarta imperiului, numai sa voiasca, si va stropsi
cu o singura lovitura revolutia si erezia? Eu nu vorbesc despre marile
interese politice, care trebuie sa înpiedice Rusia in lupta contra
distrugerii ortodoxiei la Dunare; numele ei atunci va fi urât,
influenta ei va fi perduta, influenta dusmana insa va fi stapâna lînga
portile ei. Eu chem gânduri nelumesti. Eu ma adresez ortodoxiei
tuturor fratilor nostri din Rusia? Ceea ce ati facut pentru tinuturile
apusene ale imperiului, unde ca si la noi, credinta nationala a fost o
tinta pentru fanatica propaganda a partidului polon, faceti acelasi
lucru si pentru noi." (Stefan Berechet, Un nou document privitor la
reformele bisericesti ale lui Al. I. Cuza, in Biserica Ortodoxa
Româna, 1925)

Aici sunt sintetizate prejudecatile ortodoxe legate de Roma, dupa
Unirea din 1859 si Revolutia 1989: (re)orientarea moldo-valahilor de
la Tarul rus si Patriarhul grec spre Europa (azi UE), spre Roma e
tradare; prezenta occidentala pe Vistula si Dunare la poloneji si
români (extinderea NATO), este si din punct de religios inacceptabila
pentru ortodocsi; prezenta catolicilor si unitilor cu Roma din Ardeal
in invatamint, institutiile de carietate este numai un cal troian al
prozelitismului occidental; chiar si cultura laica franceza, limba
franceza si latina sunt la fel de subversive etc.

Acest codex pravoslavnic era propagat in România postrevolutionara sub
lozinca - ?Nu ne vindem tara!? La Revolutia din 1989, Ion Iliescu,
fidel celei de a ?treia Roma? / Moscova, ia puterea dupa lichidarea
lui Nicolae si Elena Ceausescu, adepti ai celei de a ?patra Roma? /
Bucuresti. De atunci toata suflarea româneasca e pentru Europa / UE si
depasirea statutului de sclavi de pe plantatia de la periferia
occidentului.

Asa a reaparut spinoasa dilema politico-religioasa din vremea lui Cuza
Voda: pentru integrarea româno-ortodocsilor in vest, in lumea
catolicilor si protestantilor, e necesar un limbaj comun, de dialogul
si Unirea cu Roma. In acest scop Iliescu a fost de mai multe ori la
Roma, si cind Emil Constantinescu, un subaltern de-a lui pe linie de
PCR, era presedinte, Ioan Paul II a vizitat România si a redeschis,
unicului neam ortodox de origine latina, portile UE. Au venit apoi si
conducatori laici. Romanie e azi in UE.

Si Preafericitul Patriarh Teoctist a fost de mai multe ori la la Roma,
s-a imbratisat in vazul multimii cu Ioan Paul II si au vorbit de Unire
atit la Bucuresti cit si in Piata Sf. Petru. Bineinteles ca Iliescu nu
e Cuza, cum nu e nici Emil Constantinescu, care-l imita in mod
penibil. Lipseste si azi un M. Kogalniceanu si o generatie pe masura.

In Razboiul Rece rusii au lichidat tot ce facilita românilor
orientarea spre vest. Doua mii de biserici unite cu Roma au fost
trecute la ortodoxia pravoslavnica a Moscovei de Armata Rosie. Mi de
preotii si zeci de mii de intelectuali prooccidentali au fost
exterminati si exilati. Au fost interzise mii de publicatii, autori. A
urmat îndobitocirea comunista, cu larg caracter de masa: ?In scolile
elementare, de specialitate, dar mai ales din licee si facultati
trebuie sa fie inlaturati profesorii de valoare care se bucura de
popularitate. Locurile lor trebuie sa fie ocupare de oameni numiti de
noi, avind un nivel de pregatire slab... la facultati sa ajunga cu
prioritate
sau in mod exclusiv, cei ce provin din cele mai joase categorii
sociale, cei care nu sunt interesati sa se perfectioneze la nivel
inalt, ci doar sa obtina o diploma." (KGB. Istoria secreta a
operatiunilor sale externe de la Lenin la Gorbaciov. Bucuresti 1994)

In acest context nu-i de mirare ca Ion Iliescu pe de o parte a
linistestit norodul drept credincios cu duhul soborniciei si pe de
alta s-a confruntat si cu vrajmasi cunoscuti deja sub Cuza. Rusii,
grecii, maghiarii si sirbii nu sunt pentru emancipare moldo-valahilor
si Unirea lor cu Roma. Nici greco-catolicii, unitii cu Roma, dupa o
generatie in catacombe, n-au ajuns la cadenta impusa de clarviziunea
si dinamismul Romei.

Români care mai pledeaza pe fata pentru obedienta rusa si greaca sunt
putini, totusi exista urmasii ai boierului Raznoveanu, ai KGB-ului. Ei
se închina in continuare la Moscova / Constantinopol si vad in
occident tot raul, vrajmasie si prozelitism. In lipsa alternativei
occidentale autentice, reapar paleativele trecutului. Astfel curentul
cultural francez, francmasonii liberali, dinastia cu printul Duda,
colonel al Armatei romane, joaca din nou rolul de intermediari între
români ortodocsi si occident.

Sub Iliescu am avut o situatie similara cu cea sub Cuza, dar exact pe
dos. Daca Cuza si Kogalniceanu in taina si fara sprijinul eficient al
intermediarilor cu Roma, au fost mari deschizatori de drumuri
inpotriva tuturora, Iliescu si Teoctist, cu toate ca au avut sprijinul
papei Ioan Paul II, al Vestului, inclusiv dorinta majoritatii, nu au
fost la inaltimea momentului istoric prilejuit de sfirsitul Razboiului
Rece. Din contra. Era Iliescu & Teoctist a fost numai una de tranzitie.

2007 e clar ca ?toate drumurile duc la Roma?, ca Papa nu-i pentru
convertire. Nici macar modelul Unirii cu Roma a greco-catolicilor
transilvaneni din 1700 nu e actual, iar extinderea UE / NATO nu e
impotriva rusilor, care coopereaza cu occidentalii pe fronturile
Asiei. Cultura apuseana nu respinge valorile crestine orientale.
Majoritatea vad ca România si Republica Moldova merg intr-o directie
gresita. 90% din tineret vor sa fuga in vest. Si daca Cuza, Ceausescu,
Iliescu, Constantinescu n-au reusit, dupa Razboiul Crimeii si Razboiul
Rece, sa-i scoata pe moldo-valahi de la periferia mizeriei orientale
si sa-i integreze in UE, urmasul lor, Basescu are acum o sansa.

Numai Unirea cu Roma, adica realizarea marele proiect national initiat
de de Cuza, poate salva tara de situatia de periferie in bataia
tuturor vanturilor. Bineinteles ca o apropiere intre capitanul de
cursa lunga Basescu si cel mai mare teolog si folozof al timpurilor
noastre, papa Benedictul XVI, nu-i usoara. Totusi sa ne reamintim de
vizita comunistului Ceausescu, a (neo)comunistului Iliescu la Roma si
de Constantinescu, un obscur activist PCR de la Facultatea de
Geologie, care a avut curajul de initia venirea papei Ioan Paul II la
Bucuresti, 1999 si mai ales de vizita papei Benedict XVI in Turcia, la
Patriarhul Bartolomeu I de ziua Sf. Andrei, 2006.

In ciuda riscului de a fi mazilit de monstroasa coalitie dintre
liberalii francmasoni si sobornicia greco-pravoslavnica Traian Basescu
vrea sa merga pe urmele lui Cuza, a inaintasilor lui Ceausescu,
Iliescu, Constantinescu. Devotamentul sau pentru Cuza merita toata
cinstea. Pana acum Basescu, prizonier al Aliantei, a curentului
francmason si cultural occidental, n-a reusii sa rupa lanturile
coruptiri si duplicitati moldo-valahe, sa-i scoata pe romani la liman,
din eterna mlastina a orientului.

Republica Moldova e inca sub rusi, dar Romania e membra a UE/NATO,
ceea ce e din nou un avans de incredere a occidentalilor fata de toti
romani, similar cu cel de dupa primul razboi mondial. Atunci, in
Romania Mare, increderea a fost nejustificata. Francmasonii, germanii
etc. au subminat unirea cu Roma, dar acum romanii sub Traian Basescu
pot din nou decide: Moscova / Istambul sau Roma?

Cu instinctul sau politic, care l-a avansat in fruntea tarii, Basescu
este constient ca programul politic liberalo-francmason, cultural
occidental, inclusiv printul Duda sunt praf in ochi. Totul e numai o
fatada, care vrea sa ascunda defectele sistemului turco-fanariot, care
domneste de cinci secole la Bucuresti si a facut ca si Romania Mare sa
se prabuseasca in numai doua decenii. Integrarea in Europa / UE va fi
la fel de pasagera, daca se va nesocoti dorinta de unire cu Roma a lui
lui Cuza si urmasilor. Basescu este pe drumul cel bun, el articuleaza
ce vrea poporul, tineretul roman.

Prof. dr. Viorel Roman, consilier academic la Universitatea din
Bremen, Germania





Viorel Roman    3/11/2009


Contact:







 
Informatii Utile despre Canada si emigrare.
Inregistrati-va ca sa puteti beneficia de noile servicii oferite Online.
Business-ul dvs. poate fi postat Online la Observatorul!
Anunturi! Anunturi! Anunturi! la Publicitate Online

 

Home / Articles  |   Despre noi / Contacte  |   Romanian Business  |   Evenimente  |   Publicitate  |   Informatii Utile  |  

created by Iulia Stoian