Home Informatii Utile Membrii Publicitate Business Online
Abonamente

Despre noi / Contacte

Evenimente Culturale

 

Românii de pretutindeni
Puncte de vedere
Pagina crestină
Note de carieră
Condeie din diasporă
Poezia
Aniversari si Personalitati
Interviuri
Lumea nouă
Eternal Pearls - Perle Eterne
Istoria noastră
Traditii
Limba noastră
Lumea în care trăim
Pagini despre stiintă si tehnică
Gânduri pentru România
Canada Press
Stiri primite din tara
Scrisorile cititorilor
Articole Arhivă 2019
Articole Arhivă 2018
Articole Arhivă 2017
Articole Arhivă 2016
Articole Arhivă 2015
Articole Arhivă 2014
Articole Arhivă 2013
Articole Arhivă 2012
Articole Arhivă 2011
Articole Arhivă 2010
Articole Arhivă 2009
Articole Arhivă 2008
Articole Arhivă 2007
Articole Arhivă 2006
Articole Arhivă 2005
Articole Arhivă 2004
Articole Arhivă 2003
Articole Arhivă 2002


Despre familie, iubire si . . . credinta


Din învataturile Parintelui ARSENIE BOCA
Iisus sfinteste unirea trupeasca a barbatului cu femeia, ridicând casatoria la înaltimea de mare Taina în Hristos si în Biserica.

Atâta vreme cât toti împaratii lumii nu vor fi de prisos, vom înapoia banii însemnati cu numele lor; atâta vreme cât toti oamenii nu vor fi asemenea îngerilor, neamul nostru trebuie sa se înmulteasca.

Familia si statul, înjghebari bicisnice când ne gândim la fericirea din ceruri, sunt trebuitoare în adastarea (asteptarea) pamânteasca a Raiului. Dar, atâta vreme cât sunt trebuitoare, vor fi nevoite, cât de cât, sa nu fie necurate si schiloade.

Cel ce cârmuieste (statul) ar trebui sa simta responsabilitatea deopotriva cu cel ce slujeste; unirea între barbat si femeie (familia) ar trebui sa fie vesnica si nefatarnica.

Iisus vede în casatorie, mai înainte de orice (duhovniceste vorbind), împreunarea a doua trupuri. De data aceasta întareste spusa Vechii Legi: Nu mai sunt doua trupuri ci un singur trup"(Facerea 2, 24; Matei 19, 5). Mirele si mireasa fac un singur trup, cu neputinta de despartit. Acel barbat nu va avea alta femeie; femeia aceea nu va cunoaste alt barbat, pâna nu i-a despartit moartea. Împerecherea barbatului cu femeia, când nu-i usurarea unei luxurii vagabonde, ori a unei prostituari furise, când e întâlnirea si oferta a doua feciorii sanatoase, când e precedata de o alegere nesilita, de o patima curata, de-o învoiala stiuta de lume si consfintita, capata caracter aproape mistic, pe care nimeni nu-l mai poate înlatura. Alegerea e fara schimbare, patima (pasiunea) curata e consfintita, învoiala e vesnica. În cele doua trupuri ce se strâng în dorinta, sunt doua suflete ce se regasesc în iubire. Cele doua trupuri se schimba într-un singur trup, cele doua suflete într-un singur suflet.

Cei doi si-au amestecat sângele; dar din aceasta contopire se naste o faptura noua, plamadita din viata lor: întruchiparea vadita a contopirii lor. Iubirea-i face asemenea lui Dumnezeu: faurari ai mereu reînnoitei si miraculoasei faceri.

Dar aceasta trupeasca si rituala vanitate, cea mai desavârsita dintre nedesavârsitele înjghebari omenesti (nunta crestina), nu trebuie sa fie tulburata ori întrerupta niciodata. Adulterul o strica; divortul o curma. Adulterul este tradarea vicleana a unitatii, divortul renegarea-i definitiva. Adulterul este un divort secret, întemeiat pe minciuna si tradare; divortul, urmat de o noua casatorie, e adulterul legiuit. Iisus osândeste totdeauna, în chip solemn si raspicat, adulterul si divortul. Întreaga-I fire se razvratea împotriva îngrozirii, în fata necredintei si a tradarii. Veni-va o zi, prooroceste El, vorbind de viata din ceruri, în care barbatii si femeile nu se vor mai cununa (Luca 20, 34-36); dar atunci cununia trebuie sa cunoasca macar toate virtutile îngaduite de viata pamânteasca.

Iisus, Care porneste totdeauna de la cele vazute catre cele nevazute, nu-i zice adulterin doar celui care fura sotia fratelui sau, dar chiar si celui ce o priveste pe drum, cu ochii poftei (Matei 5, 27-28). Nu-i adulterin doar cel ce se da într-ascuns cu femeia altuia, ci si acela care, dupa ce a alungat-o pe a sa, se însoara cu alta. Într-un singur loc pare a îngadui divortul: barbatul femeii adultere, însa vina soatei izgonite n-ar putea îndreptati în nici un chip crima pe care ar savârsi-o cel tradat, însurându-se cu alta.

În fata Legii atât de absolute si neîndurate, pâna si ucenicii se ridica în doua picioare (Matei 9, 10). De vreme ce asa trebuie sa fie, la ce bun sa se mai însoare omul? Dar El le raspunde: Nu toti sunt în stare de ceea ce spuneti, ci doar aceia carora le este dat. Deoarece sunt fameni (eunuci) nascuti asa din sânul maicii lor, sunt fameni facuti de oameni si sunt fameni în vederea Împaratiei Cerurilor. Cine-i în stare sa o faca, faca!" (Matei 19, 11-12).

Cununia e un hatâr facut firii omenesti si raspândirii vietii. Nu-s toti în stare sa se pastreze curati, feciorelnici si singuri, "ci doar aceia carora le este dat." (Matei 19, 11). Desavârsitul celibat e un har, o rasplata a izbânzii sufletului asupra trupului. . .

Fragmentele listate pe aceasta pagina provin din 'Tinerii, familia si copiii nascuti in lanturi'. Carte aparuta sub editura 'Pelerinul' din Iasi si scrisa de "Cel mai mare duhovnic ortodox român din secolul al XX-lea !" - Parintele Arsenie Boca.

Arsenie Boca
Nascut la 29 septembrie 1910, în Vata de Sus, jud. Hunedoara

Informatii detaliate cat si alte carti si invataturi ale Parintelui Arsenie Boca gasiti pe site-ul oficial http://www.arsenieboca.ro




Arsenie Boca     2/12/2008


Contact:






 
Informatii Utile despre Canada si emigrare.
Inregistrati-va ca sa puteti beneficia de noile servicii oferite Online.
Business-ul dvs. poate fi postat Online la Observatorul!
Anunturi! Anunturi! Anunturi! la Publicitate Online

 

Home / Articles  |   Despre noi / Contacte  |   Romanian Business  |   Evenimente  |   Publicitate  |   Informatii Utile  |  

created by Iulia Stoian