Home Informatii Utile Membrii Publicitate Business Online
Abonamente

Despre noi / Contacte

Evenimente Culturale

 

Rom�nii de pretutindeni
Puncte de vedere
Pagina crestinã
Note de carierã
Condeie din diasporã
Poezia
Aniversari si Personalitati
Interviuri
Lumea nouã
Eternal Pearls - Perle Eterne
Istoria noastrã
Traditii
Limba noastrã
Lumea în care trãim
Pagini despre stiintã si tehnicã
Gânduri pentru România
Canada Press
Stiri primite din tara
Scrisorile cititorilor
Articole Arhiv� 2024
Articole Arhiv� 2023
Articole Arhiv� 2022
Articole Arhiv� 2021
Articole Arhiv� 2020
Articole Arhiv� 2019
Articole Arhiv� 2018
Articole Arhiv� 2017
Articole Arhiv� 2016
Articole Arhiv� 2015
Articole Arhiv� 2014
Articole Arhiv� 2013
Articole Arhiv� 2012
Articole Arhiv� 2011
Articole Arhiv� 2010
Articole Arhiv� 2009
Articole Arhiv� 2008
Articole Arhiv� 2007
Articole Arhiv� 2006
Articole Arhiv� 2005
Articole Arhiv� 2004
Articole Arhiv� 2003
Articole Arhiv� 2002


Tablete pennru prieteni : Rasism si antirasism

Rasismul are radacini ancestrale:este rasunetul animalic al apararii teritoriului-vezi leul, ciinele etc -fiecare marcindu-si spatiul considerat propriu; prin asta rasismul e univeral si... animalic si prin asta priveste pe toti oamenii -exista -sub o forma sau alta- la absolutl toti oamenii.;din aceasta poate ca a derivat si "simtzul de proprietate".

rasismul nu e genetic; la oameni nu exista diferente genetice esentiale -exceptind diferentele polimorfice impuse de evolutie si selectie naturala care nu depasesc 10% din totalitatea genelor cind se compara grupele umane continentale (africani, asiatici, europeni, amerindieni etc).

rasismul este in functie de ..aparitia gruparilor umane; ca si la animale,formarea "grupului" , colectivitatea , augmenteaza reactia de "aparare" in grup (Lewis); de unde si faptul ca individul devine mai "animalic" cind este incadrat si reactioneaza in grup.

rasismul are si un element psihologic :omul are tendintza sa rejecteaze tot ce apare strain, diferit, de el; tot ce este non -self!!se aseamana prin asta cu ..mecanismul de rejectie a unei grefe heterogene.

minoritatile pot fi considerate ca grefe heterogene culturale , religioase si pina la urma politice in sinul societatii majoritare.

anti- rasismul e analog unui mecanism anti-rejectie.;el se face pe cale cognitiva, culturala,educationala care are ca scop asimilarea , integrarea 'grefei" sociale.Anti-rasismul vehement-political corectness impus si agresiv-, poate avea consecinte inverse (anti-anti-rasism).

succesul integrarii depinde in egala masura de vointza majoritatii si de flexibilitatea minoritatii; minoritatile rigide , inchistate in ele insele,creind ghetto-uri social-culturale si politice nu au sanse de integrare ci creaza in continuare conditii de rejectare.

organizarea minoritatilor rigide si rezistente in grupuri de actiune, loby-uri combative agraveaza diferentele cu majotitatea si intretine procesul de rejectie ;de unde aparitie de 'feeling"-uri si miscari anti-anti-rasiste.Deaceea anti-rasismul poate apare tot asa de radical si intolerant ca si rasismul.

solutia? educatia majotitatii si a minoritatii in egala masura ,combaterea civilizata a discriminarii de orice natura,incurajarea contactelor intre grupuri minoritare si "interchange''-ul lor prin incrucisari mixte si .."timp" necesar maturizarii oamenilor.Minoritatile rezistente integrarii risca recrudescenta discriminarii cu toate urmarile nefaste.;in acest caz nu trebue sa surprinda neo-rasismul de orice orientare (anti -muslima , anti -semitism ,anti afro-american,etc).
Integrarea cere sacrificii de ambele parti care sunt compensate prin "linistea si echitatea sociala" care se obtine eventual.

Concluzii: rasismul are radacini ancestrale,antropologice,social-culturale si psichologice (non-self rejectare);procesul de integrare a minoritatii in grupul majoritatii are nevoie de contributii-concesii- bilaterale; educarea maselor in vederea acceptarii minoritatii
si deci a succesului "grefei sociale" este calea cea mai eficace si mai agreata de masse; legiferarea anti-rasiala-impunere de atitudini anti-rasiale prin legiferare in urma unor activitati lobiste active si insistente-este de evitat caci poate avea efect anti-anti-rasist. ;minoritatile rezistente la integrare (rigide in ce priveste traditia, cultura , religia)risca oricind sa genereze neo-rasism. Cind "Integrarea" este imposibila sau nu neaparat cautata de politica unui stat (Canada spre deosebire de US) "multiculturalismul" poate constitui o solutie de acomodare cu conditia sa respecte integral drepturile , legislatia implimentata de majoritate si respectarea integrala a culturii (traditii, obiceiuri, organizare sociala,etc.) a tarii in care s-a facut imigrarea. Daca asimilarea e nedorita de o minoritate imigrata -care vrea deci sa-si mentina integritatea etnica, culturala si religioasa- si majoritartea colectivitatii in care a imigrat nu o accepta ca atare (cazul Quebec-ului) si cere "acomodari" bilaterale acestea trebuesc oferite daca se doreste o "pace sociala"; daca nu se pot face concesii reciproce nicio legislatie anti-rasista nu poate impiedica desvoltarea unor sentimente rasiste in mijlocul majoritatii ;pacea sociala in aceste cazuri e grav amenintzata pentruca majoritatea se considera "invinsa" de pretentiile minoritatii si realizeaza ca nu are nimic de cistigat dintr-o astfel de coexistentza in care nu se intrevad avantaje bilaterale.
Un "fair deal"este necesar caci altfel minoritatea are de suferit in mod sigur (sabotaje, omucideri, desecrari,etc).

Dr. Dinu Dimitriu





Dinu Dimitriu    11/29/2007


Contact:







 
Informatii Utile despre Canada si emigrare.
Inregistrati-va ca sa puteti beneficia de noile servicii oferite Online.
Business-ul dvs. poate fi postat Online la Observatorul!
Anunturi! Anunturi! Anunturi! la Publicitate Online

 

Home / Articles  |   Despre noi / Contacte  |   Romanian Business  |   Evenimente  |   Publicitate  |   Informatii Utile  |  

created by Iulia Stoian