Home Informatii Utile Membrii Publicitate Business Online
Abonamente

Despre noi / Contacte

Evenimente Culturale

 

Rom�nii de pretutindeni
Puncte de vedere
Pagina crestinã
Note de carierã
Condeie din diasporã
Poezia
Aniversari si Personalitati
Interviuri
Lumea nouã
Eternal Pearls - Perle Eterne
Istoria noastrã
Traditii
Limba noastrã
Lumea în care trãim
Pagini despre stiintã si tehnicã
Gânduri pentru România
Canada Press
Stiri primite din tara
Scrisorile cititorilor
Articole Arhiv� 2024
Articole Arhiv� 2023
Articole Arhiv� 2022
Articole Arhiv� 2021
Articole Arhiv� 2020
Articole Arhiv� 2019
Articole Arhiv� 2018
Articole Arhiv� 2017
Articole Arhiv� 2016
Articole Arhiv� 2015
Articole Arhiv� 2014
Articole Arhiv� 2013
Articole Arhiv� 2012
Articole Arhiv� 2011
Articole Arhiv� 2010
Articole Arhiv� 2009
Articole Arhiv� 2008
Articole Arhiv� 2007
Articole Arhiv� 2006
Articole Arhiv� 2005
Articole Arhiv� 2004
Articole Arhiv� 2003
Articole Arhiv� 2002


De vorba cu Quentin Tarantino



Vorbind cu Tarantino este o experieneta la fel de puternica daca mergi la filmele sale: un limbaj sardonic, radical si plin de humor, asa dupa cum sunt toate creatiile lui extraordinare. Intr’adevar, pentru el a fost foarte normal sa faca recentul Grindhouse si Death of Proof impreuna cu regizorul Robert Rodriguez a carui experienta si lucrari exceptionale sunt deja bine cunoscute in lumea Hollywood-ului. Amindoi, regizori de renume cu originalitate aparte si creatori independenti, nelegati de studiouri si regulile lor, au hotarit entuziastic sa aduca un omagiu filmelor de categoria ‘B’ prin lansarea celor doua episoade de mai sus prin care spectatorul sa se refugieze de la realitatea cruda, sau nu asa cruda, in care traieste.
RA: Salutari, Quentin! Au trecut doi ani de la ultimul interview
QT: Aha, ai vazut ultimile noastre filme?
RA: Aveam incotro? Sigur ca le-am vazut; atit tu cit si Robert Rodriguez ati realizat o treaba aparte, trebuie sa admit ! Se pare ca v-ati amuzat dincolo de normal si din cate am auzit bune si rele, cred ca ati reusit din plin.
QT: E bine sa aud asta... te-a suparat cumva limbajul?
RA: Ori cat de tare este si chiar porcos, a fost foarte nostim in anumite parti... mi-a amintit de realitatea limbajului de strada si a serialului HBO, “DEADWOOD” din perioada l900 cu injuraturi la fiece doua vorbe.
QT: Am incercat sa fiu correct erei de acum 35 de ani… o satira a anilor aceia si comportarea respective care-I faceau sa mearga sa vada ore intregi asemenea filme ieftine. Ma declar vinovat ca am copiat si vrut sa redau atmosfera aceia de refugiu pentru putinii bani care-i aveau sa cumpere un bilet la un cinema de cartier ca sa se poata refugia in alte lumi pe care numai un ecran mare poate sa redea. Iar Sex, are si el limitele lui.
RA: Definitiv mi-a amintit de cinematografele ieftine de cartier.
QT: Cu toate astea au existat spectatori si oportunitatea de a face filme pentru noi cineaste care au invata ce san u faca sau sa repete.
RA: Unii spunca stilul e mai importanta decat continutul. Ce poti spune despre asta?
QT: Interesant!… cum oate cineva sa aibe continut fara de stil? Un stil personal desigur… iata un exemplu classic:
Arati o floare la 10 fotografi si fiecare va arata o fotografie diferita unii cu mai mult stil si altii cu mai putin.
RA : Ceeace cred ca subliniaza individualismul lor?
QT: Corect! Pe urmeaza faptul ca nu vrei sa te repeti sau sa copiezi pe altii, si atunci expermentezi... cateodata ai noroc si alta data e gunoi. Ori cum, asta este natura oricarui inventator sau artists. Nu-I asa?
RA: Da, asa cred. Dece formatul Gridhouse si in special cele doua subiecte alese?
QT: Dece nu? Am vorbit intr-o zi cu Robert (Rodriguez) si un lucru sau altul s-au proliferat si am crezut c-o sa ne amuzam facandu-el in paralel. Am tatonay ideile cu prietenii nostrii la firma The Weinstein Company sin eau incurajat s-o facem si au facilitat banii de produs. Cat



despre ce poveste s-o etalam, cred ca s-a nascut dintr-o anecdota de cum era pe atunci cu ani in urma si ne-am decis sa emulam perioada asa cum o vezi acuma pe ecran. E adevarat ca aceasta colaborare ar parea straniu, dar the asigur ca ne-am amuzat bine amoandoi regizand, filmand, jucand... ma rog, le-ai vizionat.
RA: Planet Terror si Death Proof vor fi prezentate separate in Europa . Cum va afecta asta conceptual original de a viziona doua filme una dupa altul, ramane de vazut.
QT: Ma rog, sunt doua subiecte diferite cu oroare asa dupa cum se vizionau in trecut, dar si azi in unele cinematografe cum ar fi ducandu-te la un Cineplex cu cinmatografe multiple. Cumperi billet pentru nul, dar cand esti nu poti sa scapi de a fi atrs sa intri pe usa adiacenta la celalt cinema, chiar daca prinzi numai o portiune din filmul rulat. Corect? Cine poate sa reziste? E amuzant!
RA: Adevarat…sunt si eu vinovat de asta! Dar care este simnificatia termenului “grindhouse”cand ne referim in cadrul culturii populare Americane si ce este atat de aparte despre acets fenomen?
QT:Ce poti sa-ti spun? Imi aduc aminte cand eram tanar in anii ’70 la cinematograful Orpheum, o antichitate in Los Angeles care a fost declarat Monument Istoric si care a fost remodelat in ultimii ani. E considerat ca cel mai vechi Orpheum Cinema in lume! Acolo am viziona sute de filme ieftine. O lata sursa erau programele vechi de Televiziuni mici care incercau sa-si umple timpul cu aceste filme de categoria ‘B’ noaptea tarziu. Iar can au aparut Video, am stat ore si ore acasa ca sa ale vizionez, chit ca nu egalau ecranele mari unde putea-i sa simti fiecare lacrima si sa impartasesti rasete cu audienta sau reactiile la diferitele scene ce te sperie la culme...sau super drame care-ti storc emotiile de inneci batista, ceeace nu poti simti acasa intre mobilele care nu rad sau plang!
RA: Dar la mine cum o fac? Nu, nu…glumesc!
QT: Degeaba, nu ma poti convinge ca simti acasa vizionand un program TV ca poti simti la fel ca la un cinematograf cu ecran mare! Sigur ca te astepti sa te amuzi sau sa fi impresionat, dar nu ca intr-un cinema, unde atmosfera e molipsitoare de ori und ear veni sau chiar dac-o stimulezi tu reactrionand intr-un fel sau altul iar ceilalti dupa tine in complicitate!
RA: Spui undeva ca dialogul care la-I scris pentru rolul femenin din Death Proof este cel mai bun ape care l-ai scris vreodata.. Dece?
QT:Pentru ca curge, m-I se pare, mult mai bine decat in alte situatii... n-a fost structurat...nu am avut de luptat cu el… dar asta desigur depinde fiecare avandu-si opinia personala.
RA: Are de aface cu atractia ta catre femei razbunatoare?
QT: In special daca sunt frumoase!? DA!
RA: Deci, ca gluma, vrei sa mobilezi atentia fiecaruia care vizioneaza trailer-ul in termini de ‘sexualitatea necenzurata si senzatii animalistice’ iar cand ajungem la aceste scene promise, a aparut anuntul SCUZATI, PORTIUNEA DE FILM LIPSESTE ceeace ne-a facut sa radem ca ne-am lasat dusi de nas, cum ar veni!
QT: Asa a fost in timpurile acelea, nu-i asa? Sper ca nu ai crezut ca chiar o sa arat scene porno XXX!
RA: Sigur ca nu cu adevarat, dar altii au crezut m-i se pare... Spre in formatia ta, unii au fost dezamagiti si alti usurati. Era nostim sa vada reactille astea.
QT: Ce crezi despre violenta? A fost prea mult?
RA: Tocmai am vrut sa te intreb… Ce inseamna viloenta la tine? Este un Catharsis, sau simplu moartea violenta te fascineaza?
QT:Hmmm… Sti,exista violenta si exista violents,daca intelegi ce vreau sa-ti spun...depinde de circumstante si gradul lor …unele ne pot soca, si altele numai uimi… unele lumea le poate accepta si unulel nu. Ceeace este fascinant nu este actul de sine statator, care atrage spectatorul catre viteza actiunii si altii catre liricul romantic care poate deveni oribil in unele cazuri.

N.Obs.

Restul interviului se poate citi in forma tiparita a revistei





dela Ray Arco, corespondentul nostru in Hollywood    8/15/2007


Contact:







 
Informatii Utile despre Canada si emigrare.
Inregistrati-va ca sa puteti beneficia de noile servicii oferite Online.
Business-ul dvs. poate fi postat Online la Observatorul!
Anunturi! Anunturi! Anunturi! la Publicitate Online

 

Home / Articles  |   Despre noi / Contacte  |   Romanian Business  |   Evenimente  |   Publicitate  |   Informatii Utile  |  

created by Iulia Stoian