Home Informatii Utile Membrii Publicitate Business Online
Abonamente

Despre noi / Contacte

Evenimente Culturale

 

Românii de pretutindeni
Puncte de vedere
Pagina crestină
Note de carieră
Condeie din diasporă
Poezia
Aniversari si Personalitati
Interviuri
Lumea nouă
Eternal Pearls - Perle Eterne
Istoria noastră
Traditii
Limba noastră
Lumea în care trăim
Pagini despre stiintă si tehnică
Gânduri pentru România
Canada Press
Stiri primite din tara
Scrisorile cititorilor
Articole Arhivă 2017
Articole Arhivă 2016
Articole Arhivă 2015
Articole Arhivă 2014
Articole Arhivă 2013
Articole Arhivă 2012
Articole Arhivă 2011
Articole Arhivă 2010
Articole Arhivă 2009
Articole Arhivă 2008
Articole Arhivă 2007
Articole Arhivă 2006
Articole Arhivă 2005
Articole Arhivă 2004
Articole Arhivă 2003
Articole Arhivă 2002


Catre mintea iscoditoare, PARADOXUL LUI EINSTEIN SI PRABUSIREA MORALA




Cuprins



1) PARADOXUL LUI EINSTEIN.......1

2) INTUITIE SI STIINTA..........2

3) INTUITII BIBLICE.............3

4) UNELE INTREBARI UNIVERSALE...4

5) ARIPILE OMULUI ..............5



Unele omisiuni crase, inexplicabile, privind felul in
care au putut ateii, inclusiv Einstein, sa nu ia in
consideratie nenumaratele dovezi de netagaduit,
stiintifice, vizuale, de bun simt, previziuni, care
confirma Creatia lui Dumnezeu, si implicarea
permanenta in problemele oamenilor? Biblia se refera
la acest fenomen in Matei 13:14. Si intru acestia este
implinita profetia lui Isaiia, care spune : Auzind
veti auzi si nu veti intelege; si vazand veti vedea si
nu veti intelege. Un studiu despre felul in care unele
persoane, chiar si la cel mai inalt nivel in societate
pot accepta teorii contradictorii, fara a le pune la
indoiala, si mentionate numai in Biblie, si totusi,
Einstein insusi poate avea solutia. Intr-o scrisoare
catre Sigmund Freud la 30 iulie 1932, acesta scria:
Minoritatea care este clasa conducatoare in prezent
are scoala, presa, si in mod obisnuit si biserica la
degetul sau mic, si aceasta ii permite sa organizeze
si sa stapaneasca emotiile maselor si sa le transforme
in instrumentul sau. "A.Einstein.Citatii din computer

Eu nu cred in nemurirea individului si consider etica
a fi o preocupare exclusiv umana fara nici o
autoritate supraomeneasca in spatele sau. A. Einstein.


Odata, Einstein a fost prezentat pentru a vizita
Centrul Medical Rockefeller din New York. Aici, Dr.
Alexis Carrel (Laureat al premiului

Nobel) ale carui interese extraprofesionale erau
spritualismul si perceptia extra senzoriala, lucra cu
Lindbergh la un aparat pentru perfuzia organelor
umane, un dispozitiv care a ajutat la deschiderea
drumului catre trasplantul modern de inima. Carrel il
invitase pe Einstein sa inspecteze aparatul cu
exponatele palpitand. Treizeci de ani mai tarziu
Lindbergh inca si-l aminteste pe Dr. Carrel intrand in
camera cu Einstein. Acesta din urma, prezentandu-si
spiritualismul sau, spunea: " Dar, doctore, ce ati
spune daca ati observa chiar dv. acest fenomen?" /
"Tot nu as crede", a replicat Einstein. Ronald Clark,
Einstein: The Life and Times.

Pentru a fi sigur ca doctrina unui Dumnezeu personal
care se interfereza cu evenimentele naturale nu poate
fi respinsa niciodata. Aceasta doctrina poate oricand
gasi teren in acele domenii in care stiinta nu a putut
pune piciorul inca. A. Einstein.

Aici se afla slabiciunea pozitivistilor si a ateilor
de profesie, infatuati in convingerera ca ei au avut
succes in a scapa lumea nu numai de zei, dar si de
miracole. Frumusetea este ca trebuie sa ne limitam la
recunoasterea MIRACOLULUI, dincolo de care nu este
nici o iesire. A. Einstein.

Exista, totusi, ceva etern care se gaseste dincolo de
atingerea mainii sortii si dincolo de toate
deziluziile omului. Si acest etern se gaseste mai
aproape de persoanele in varsta decat de cei mai
tineri, care oscileaza intre teama si speranta. A.
Einstein.

Oricine este serios implicat intr-o cariera
(activitate) stiintifica devine convins ca un spirit
este prezent in legile universului - un spirit infinit
superior celui al omului, si unul in fata caruia noi,
cu puterile noastre modeste, trebuie sa ne simtim
umili. In acest fel, activitatea stiintifica duce la
un sentiment religios, de un fel special, care este,
intradevar, unul foarte diferit de religiozitatea
unora mai naivi. A. Einstein.

Moartea nu inseamna nimic pentru noi, fizicienii
credinciosi. Distinctia intre trecut, prezent si
viiitor este numai o iluzie, chiar daca una
incapatanata. A. Einstein.

Dar stiinta poate fi creata numai de catre aceia care
sunt complet patrunsi de aspiratia spre adevar si
intelegere. Aceasta sursa de sentimente izvoraste
totusi din sfera religiei. Tot acesteia ii apartine si
credinta in posibilitatea ca reglementarea valabila
pentru lumea existentei este rationala, adica lesne de
inteles ca ratiune. Nu pot concepe un om de stiinta
autentic, fara aceasta credinta profunda. A. Einstein.
Conform descrierii matematice a lui Einstein a
timpului si spatiului, s-a vazut ca daca "Big Bang" ar
fi fost mai puternic sau mai slab cu o parte din 10'60
(o parte in 60 de zerouri) ar fi facut universul
impropriu vietii asa cum o cunoastem noi. Coincidente
Cosmice de John Gribbin si Martin Rees. Pg. 18.

Tot mult laudatul nostru progres tehnologic, insasi
civilizatia noastra - se afla ca un topor in mainile
unui criminal psihopat. A. Einstein.

Se pare ca evolutia si ateismul au fost cel mai mare
succes al lui Satan, cea mai lugubra si atroce farsa
din cate au existat. Dar din pomul cunoasterii binelui
si raului, tu sa nu mananci din acesta: pentru ca in
ziua in care vei manca din acesta, in mod sigur vei
muri. Geneza 2:17.

Einstein despre cum a fost intrebat de Ben-Gurion daca
credea in Dumnezeu , "Chiar si cu aceasta mareata
formula a energiei si masei, am fost de acord ca
trebuie sa fie ceva in spatele acestei energii", A.
Einstein.

Fizicienii moderni care prefera sa-si rezolve
problemele fara a recurge la Dumnezeu (desi aceasta
devine din ce in ce mai dificil tot timpul) subliniaza
ca natura opereaza in mod misterios pe baza
principiilor matematice. Exact aceasta ortodoxie
matematica a universului da posibilitatea unor
teoreticieni ca Einstein sa prezica si sa descopere
legi naturale, simplu, prin solutiile ecuatiilor.
Lincoln Barnett. Universul si Dr. Einstein.

Stephen Hawking care este considerat un al doilea
Einstein, vorbeste despre inceputul timpului, timp
spatiu, timp imaginar, si ca Dumnezeu poate trai in
afara timpului. Stephen Hawking de Kitty Ferguson.

Ceea ce numim timp este numai reflectia ireala,
miscatoare, a eternitatii. Platon.

Un alt paradox este : Prin ura pierzi chiar castigand,
prin iubire castigi chiar daca pierzi. Calliope.



A)INTUITIE SI STIINTE. Intuitia este puterea de a
obtine cunostinte in mod direct fara a recuge la
interferenta, la rationament. Enciclopedia Britanica.

Intelectul are putin de a face pe drumul catre
descoperire. Intervine un salt in constienta, numiti-l
intuitie sau cum vreti, si solutia vine catre voi si
voi nu stiti de ce. Toate marile descoperiri au fost
facute in acest fel. A. Einstein.

Lucrul cu adevarat valoros este intuitia. A. Einstein.


Mintea intuitiva este un dar sfant si mintea rationala
este servitorul fidel. Noi am creat o societate care
onoreraza pe servitor si care a uitat darul. A.
Einstein.

Sunt suficient de artist pentru a desena (draw) in mod
liber pe imaginatia mea. Imaginatia este mai
importanta decat cunoasterea. Cunoasterea este
limitata. Imaginatia inconjoara lumea. A. Einstein.

Realitatea este mereu o iluzie. A. Einstein.

Cand ma examinez pe mine insumi si metodele de
gandire, ajung la concluzia ca darul fanteziei a
insemnat mai mult pentru mine decat talentul de a
absorbi cunostinte pozitive. A. Einstein. Dovedim prin
logica, dar prin intuitie descoperim. Henry Poincare.

In conferinta sa de la Memorialul Faraday in 1881, Von
Heimholtz - el insusi unul dintre cei mai mari
matematicieni fizicieni ai secolului, a remarcat :
este uimitor in cel mai mare grad sa vezi ca un mare
numar de teoreme, deductia matematica, ce solicita cea
mai mare putere de analiza matematica; el a gasit-o
printr-un fel de intuitie, cu siguranta, fara ajutorul
unei singure formule matematice. Von Heimholtz.

Trebuie sa recunosc faptul ca mintea inconstienta este
capabila uneori sa asume o inteligenta si un sens al
scopului care sunt superioare conoasterii constiente
efective. Carl Gustav Jung Psihology and Religion.

Experienta mea psihologica mi-a aratat mereu si mereu
ca unele capacitati pornesc dintr-un psihic mai
complex decat constiinta. Acestea contin o analiza
superioara sau intelegeri sau cunostinte pe care
constiinta nu le poate produce . Avem un cuvant
potrivit pentru aceste aparitii ale intuitiei. Cand il
pronunta, cei mai multi oameni au un sentiment
agreabil de parca ceva a fost rezolvat. Dar ei nu iau
niciodata in consideratie faptul ca nu poti face o
intuitie. Dimpotriva, aceasta intotdeauna vine catre
tine; ai o intuitie, un presentiment, aceasta s-a
produs si tu doar o prinzi, numai sa fii destept si
destul de rapid. Carl Gustav Jung.

Psihology and Religion.

Termenul intuitie nu denota ceva contrar ratiunii, dar
uneori in afara zonei ratiunii. Carl Gustav Jung.

Probabil ca nivelul cel mai inalt de inteligenta - si
cea mai mareata forma de gandire creatoare - este
intuitia. Intuitia este abilitatea de a primi sau
percepe informatii care nu sunt accesibile celor cinci
simturi ale noastre. Aceasta capacitate este extrem de
acuta la copii cu varstele cuprinse intre patru si
sapte ani. Prea adesea aceasta este inabusita si
zdrobita de autoritate care o priveste ca un
comportament irational. Oamenilor le este teama de
intuitie deoarece ei cred ca intr-un fel, aceasta
inlatura gandirea rationala. Adevarul este ca intuitia
se bazeaza pe gandirea rationala si nu ar putea
functiona in lipsa acesteia. Carl G. Jung.

Vedeti ca oamenii care traiesc expusi conditiilor
naturale utilizeaza intuitia pe scara larga, si
oamenii care risca ceva intr-un domeniu necunoscut,
care sunt un fel de pionieri, vor folosi intuitia,
inventatorii o vor folosi, precum si judecatorii o vor
folosi. Ori de cate ori aveti de a face cu conditii
ciudate, acolo unde nu aveti valori stabilite sau
conceptii stabilite, veti depinde de facultatea
intuitiei. Am incercat sa descriu aceasta functie cat
pot de bine , dar probabil, nu prea bine. Dupa mine,
intuitia este un fel de perceptie care nu se conduce
cu exactitate dupa simturi, ci se conduce prin
subconstient, si din acest punct de vedere o parasesc
si spun: 'Nu stiu cum lucreaza". Nu stiu ce se
intampla cand cineva cunoaste ceva ce in mod clar nu
ar trebui sa cunoasca. Nu stiu cum se ajunge la
aceasta, dar acel cineva stie ceva foarte bine si
poate actiona pe baza acestei cunostinte. De exemplu,
visele premonitorii, fenomenele telepatice, si toate
aceste lucruri, sunt intuitii. Germanii numesc aceasta
"Einfall", ceeace inseamna un lucru care ne vine in
cap de nicaieri. Uneori este ca o revelatie. De fapt,
este vorba despre o functie foarte naturala, un lucru
perfect natural, si este, de asemenea, si o
necesitate, pentru ca suplineste ceva ce noi nu putem
percepe ori gandi sau simti deoarece acestui ceva ii
lipseste realitatea. Carl Gustav Jung: Analytical
Psychology. pg.14-15.

Roger Penrose spunea : "Adevarul matematic este ceva
ce trece dincolo de formalismul pur si simplu", scria
el. Adesea pare sa fie o realitate profunda in
legatura cu aceste concepte matematice, ce merge mult
dincolo de deliberarile unui anume matematician. Este
totusi gandirea umana, este ghidata . in loc de
aceasta, catre un adevar extern - un adevar care are o
realitate a sa, proprie, si care este revelat numai
partial oricaruia dintre noi. "Luand ca exemplu
sistemul numerelor complexe, Penrose spunea ca acesta
are o realitate profunda si fara limita in timp". Paul
Davies. Mintea lui Dumnezeu . Pag. 145. Uimitoarea
intuitie a unor matematicieni precum Gauss si Rieman,
este atestata nu numai de remarcabilele lor fapte
(Gauss a fost un copil minune si avea si o memorie
fotografica), dar si de abilitatea lor de a nota
teoreme fara demonstratii, lasand generatiile
urmatoare de matematicieni sa se lupte pentru
demonstratii. Cum au fost capabili acesti
matematicieni sa vina cu rezultatele lor "de-a gata" ,
cand demonstratiile s-au dovedit adeseori a solicita
volume de rationamente matematice complexe, este o
mare nedumerire. Probabil cel mai faimos caz este
acela al unui matematician indian, S. Ramanujan.
Nascut in India la sfarsitul secolului al
nouasprezecelea, Ramanujan provenea dintr-o familie
saraca si avea o educatie limitata. Intr-un fel sau
altul, el a invatat singur matematici, si fiind izolat
de curentul major al vietii academice, el a abordat
subiectul intr-o maniera cat se poate de
neconventionala. Ramanujan isi nota o multime de
teoreme fara demonstratii, unele dintre acestea fiind
de o natura foarte speciala, care, in mod normal, nu
ar fi fost la indemana unor matematicieni mai
conventionali. In cele din urma, unele din rezultatele
lui au atras atentia lui Hardy, care a fost uluit. "Nu
am mai vazut niciodata, nici pe departe, asa ceva", a
comentat el. "O singura privire asupra acestora, este
suficienta pentru a arata ca asemenea teoreme nu ar fi
putut fi scrise decat de un matematician de cea mai
inalta clasa".

Hardy a putut sa demonstreze unele dintre teoremele
lui Ramanujan, desfasurandu-si intreaga si
considerabila sa indemanare de matematician, si
totusi, numai cu cea mai mare dificultate. Alte
rezultate l-au depasit complet. Cu toate acestea, el
simtea ca acestea trebuiau sa fie corecte, "pentru ca
nimeni nu ar fi avut imaginatia sa le inventeze. Hardy
a aranjat in cele din urma ca Ramanujan sa
calatoreasca la Cambridge si sa lucreze cu el.
Ramanujan, din nefericire, a suferit socul cultural si
a avut probleme de sanatate, si a murit prea devreme,
la numai treizeci si trei de ani, lasand in urma sa o
vasta cantitate de ipoteze matematice pentru
posteritate.

Paul Davies. Mintea lui dumnezeu. Pag. 153.









B) Intuitii Biblice



"Dar voi credeti nu fiindca nu sunteti din poporul meu
, asa cum v-am spus". Ioan 10.26. "In vremea aceea,
Iisus a spus aceste cuvinte : Iti multumesc, Tata,
Domn al cerului si al pamantului, pentru ca ai ascuns
aceste lucruri de cei invatati si intelepti, si pentru
ca le-ai dezvaluit celor simpli. Astfel, Tata, a fost
voia ta. Matei, 11 25; 26. Si Domnul a spus catre
Moise. Du-te la Faraon : fiindca eu am intarit inima
sa si inima slugilor sale, si as putea sa arat aceste
semne ale mele in fata sa. Exodul 10:1. Asa a spus
Domnul Dumnezeu; de asemenea voi veni sa trec aceasta,
atunci cand lucrurile vor veni in mintea ta, si tu vei
gandi un gand rau. Ezekiel 38:10. Pentru ca Domnul nu
ne-a dat duhul temerii; ci pe acela al puterii, si al
iubirii, si al unei minti sanatoase. Timotei 2 - 2:7.
Si cand va vor aduce in sinagogi si judecatorii si la
guvernatori si putere, nu va ganditi cum si ce lucruri
sa le raspundeti, sau ce veti spune, pentru ca Duhul
Sfant va va invata atunci, pe loc, ce ar trebui sa
spuneti. Luca 12:11, 12. Si se vor adresa voua pentru
o marturie. Stabiliti, astfel, in inimile voastre, sa
nu meditati mai inainte de a da raspunsurile voastre.
Caci va voi da voua gura si intelepciune la care nici
unii dintre dusmanii vostri sa nu fie in stare sa va
contrazica sau sa reziste. Luca 21:13, 14, 15. Si cand
a venit ziua de Pentecost (Cincizecimea), ei erau toti
ca unul intr-un singur loc. Si, deodata, s-a auzit un
vuiet mare din ceruri, ca un vant puternic, si i-a
umplut pe toti cei de fata, acolo unde se gaseau
sezand. Si au aparut printre ei limbi despicate, ca de
foc, si s-au asezat pe fiecare dintre ei. Si ei au
fost plini de Duhul Sfant, si au inceput sa vorbeasca
in alte limbi, dupa cum le dadea glas Duhul Sfant. Si
erau in casele evreilor din Ierusalim, oameni
evlaviosi din fiecare neam de sub soare. Cand acel
vuiet a venit asupra lor, multimea s-a adunat
laolalta, si au fost (confounded) uimiti, deoarece
fiecare om I-a auzit vorbind in limba sa proprie. Si
acestia erau cu totii uimiti si uluiti, spunandu-si
unul altuia : Fii atent, nu sunt toti acestia care
vorbesc, Galileeni? Si cum putem noi auzi pe fiecare
om in graiul nostru, in care ne-am nascut? Parti, si
mezi, si elamiti, si pe locuitorii din Mesopotamia si
Iudeea, si Cappadocia, in Pont Euxin si Asia. Frigia
si Pamfilia, in Egipt, si parti din Libia, de la
Cirene, si straini din Roma, evrei si prozeliti. Pe
Cretani si pe cei din Arabia nu-i auzim vorbind in
graiurile noastre minunatele vorbe ale Domnului.
Pentecost (Cincizecimea) Cap. 2: 1-11. Ati auzit ce
s-a spus pana acum, Iubeste pe aproapele tau, si
uraste pe dusmanul tau, Dar Eu va spun voua : iubiti
pe dusmanii vostri, binecuvantati pe cei ce va
blestema, faceti bine celor ce va urasc si rugati-va
pentru aceia care va urgisesc si va persecuta. Matei
5: 33-34.

Si daca un strain salasluiste cu tine pe pamantul tau,
sa nu-l superi pe el. Iar strainul care locuieste cu
tine sa fie acolo ca unul nascut din neamul tau, si
sa-l iubesti ca pe tine insuti; caci si voi ati fost
straini in tara Egiptului: Eu sunt Domnul Dumnezeul
vostru. Lev. 19 3.



C)UNELE INTREBARI UNIVERSALE. Cand eram copil, ma
intrebam cine aprinde noaptea stelele pe cer. Acum,
stiu mai bine, datorita teoriilor lui Max Planck. Si
totusi, inca de pe atunci, am devenit dependent de
marea bucurie si fascinatie de a rezolva tot felul de
enigme interesante. Totusi, in peste 20 de ani de
gandire, nu am putut rezolva unele paradoxuri, care,
desi pareau a fi destul de simple pentru ca si un
copil sa le dezlege, s-au dovedit a fi fenomene
inexplicabile atat de complexe, incat nici pana acum
nu le-a rezolvat cineva, deoarece perfectiunea si
precizia universala in anticiparea proiectelor,
integrarea, echilibrul si diversitatea in biologie,
metamorfoza, spre deosebire de teoria aleatorie
evolutionista.

C) Cum se face ca un ateu este nereceptibil la tot ce
tine de supranatural si ce se intampla dupa moarte, in
ciuda experimentelor matematice exacte, a
experientelor, evenimentelor istorice, la structurile
uimitoare si posibilitatile misterioase ale tuturor
formelor de viata pe pamant, a proceselor
reproductive, metamorfoze, a puterilor extraordinare
ale mintii umane, si a fortelor misterioase a
intuitiilor pozitive si negative, dincolo de timp,
inteligenta, materie, fizica si intelegerea noastra,
in ciuda faptului ca acestea au un impact fundamental
asupra tuturor formelor de viata.

Dovada evenimentelor supranaturale inclusiv a
premonitiilor si a experientelor in afara corpului la
5% din intreaga lume, (aproape toti pastrand tacerea
din teama de a nu fi considerati ridicoli) a
statisticilor incontestabile, si in ciuda unora dintre
cei mai mari oameni de stiinta, filosofi, si din
fuziunea dintre stiinta si religie datorita multelor
descoperiri stiintifice care intr-o masura, sunt
incorecte din punct de vedere politic, ceeace rareori
transpare in mass media, dezbateri si chiar in
educatie implicand un libertinism al conducerii, a
carui influenta este crearea dihotomiei si
tulburarilor deja evidente in unele parti ale lumii,
dupa ce Darwin si-a descarcat prima salva, in ciuda
faptului ca el credea in Creatie, exact asa cum facea
si colegul lui de descoperiri, Wallace. Si totusi,
inca de atunci, ni se baga pe gat evolutia, deoarece
ateismul poate supravietui numai prin ignorarea
faptelor majore, stiintifice si de alta natura, dupa
estimarea mea in proprotie de 95-99%. De aceea, ar
rezulta ca nu exista nici naturalul nici
supranaturalul, decat in imaginatia noastra, si numai
un tot indivizibil natural sau supranatural. Einstein
spunea : minoritatea, clasa conducatoare in prezent,
are scoala si presa, in mod obisnuit biserica, sub
influenta sa, si aceasta ii permite sa organizeze si
sa controleze emotile maselor, si sa-si faca un
instrument din acestea. Albert Einstein, scrisoare
catre Sigmund Freud, 30 iulie 1932.

Din aceeasi sursa, Einstein a spus : "Intregul nostru
progres tehnologic, asa de laudat, insasi civilizatia
noastra, sunt ca un topor in mana unui criminal
patologic". Darwin sau oricine altcineva nu au putut
lamuri asemenea mistere precum lipsa fosilelor
evolutioniste, originea ochiului, a urechii, si
milioane de alte creatii, facute perfect inca de la
inceput. De exemplu, sansa ca sangele sa fi venit prin
evolutie este unu la unu urmat de 620 de zerouri; sau
studiati o carte detaliata de anatomie umana pana la
AND (DNA) si realizati imposibilitatea evolutiei.
Considerati nenumaratele exactitati (exactitudes) din
fiecare stiinta, asamblate intr-o sincronicitate care
lucreaza impreuna pentru a forma si intruchipa
universul nostru maret, precis, magnific, de la nivel
micro la nivel macro. Problema care se pune este daca
o Inteligenta Suprema a creat nenumaratele lucruri
exacte in cea mai extraordinara inginerie, perfecta de
la inceput, si de a gandi ca o asemenea Inteligenta
Suprema ar permite ca viata pe pamant sa se dezvolte
la intamplare, este de asemenea imposibil de ordinul a
unu la unu urmat de toate zerourile utilizate in
nenumarate cazuri exacte. Gasirea unui arc de ceas sau
a unui fir de iarba dovedeste existenta unui Creator.
Ar putea ateii sa-si permita o dezbatere deschisa cu
un challenger (opozant) pe care sa nu-l aleaga chiar
ei? Un asemenea opozant este Dr. Hugh Ross cu
organizatia sa "Motive de a Crede"

(Reasons to Believe) sau eu pot sa
propun o colectie de mari oameni de stiinta [citat]
dificil de gasit la cerere. Intrebarea mea este, ar
putea fi tolerata in mass media o dezbatere libera si
deschisa? In analiza finala, fortele negative promit
si incurajeaza viata buna pe pamant iar fortele
pozitive promit fericirea in ceruri. Chiar in cele mai
extreme fluctuatii ale mele nu am fost niciodata ateu,
in sensul de a nega existenta lui Dumnezeu. C. Darwin.
Cum sa presupunem ca ochiul cu aparatul lui inimitabil
de a ajusta focalizarea la diferite distante, de a
permite intrarea diferitelor cantitati de lumina, si
pentru corelarea observatiilor sferice si

cromatice,s-ar fi putut forma prin evolutie.



SELECTIA NATURALA, pare, marturisesc, absurda in cel
mai inalt grad. C. Darwin.

Diverse citatii. Astronomul necredincios este nebun.
Sir William Herschel.

Cum un politician nu crede niciodata ce spune, acesta
este surprins cand altii cred in el. Charles de
Gaulle.

Seneca a descris cu exactitate "Sindromul Imperiului
Roman" in cateva cuvinte : "Ceea ce odata au fost
vicii devin in prezent maniere". Dar, daca mi s-ar
cere astazi sa formulez cat mai concis posibil cauza
principala a revolutiei ruinatoare care a inghitit
PANA LA 60 DE MILIOANE DIN POPORUL NOSTRU, nu as putea
sa exprim acest lucru mai exact, decat sa repet
:Oamenii l-au uitat pe Dumnezeu". De Alexandr
Soljenityn.

In 1869, chimistul rus Dimitri Mendeleev a descoperit
in somn cum sa clasifice elementele chimice dupa
greutatea atomilor lor, si cum sa prevada descoperirea
elementelor necunoscute la vremea aceea. Multi alti
artisti, precum Mozart, Schumann, Johannes Brahms, si
Giacomo Puccini, au declarat ca si-au auzit
compozitiile pentru prima data in visele lor. Visele
l-au dus pe Fredrick August Kekule von Stradonitz, la
structura moleculelor pe baza de carbon. Motaind
intr-o noapte, el a vazut atomii de carbon si hidrogen
unind intr-un lant coloana vertebrala a moleculelor
complexe. Ani mai tarziu el a vazut structura cercului
si a realizat ca aceasta era benzenul, o descoperire
care a dus la industria vopselelor sintetice in
Germania. In lipsa unei solutii la paradoxul
predestinarii de catre Dumnezeu si al liberului
arbitru al fiintei umane, Einstein, ca multi alti mari
intelectuali de-a lungul secolelor, a negat existenta
unui Dumnezeu personal. Cu toate acestea, si spre
meritul sau, Einstein si-a pastrat neabatuta credinta
intr-un Creator, in ciuda presiunii din partea celor
ca el.

Dr. Hugh Ross Creatorul si Cosmosul.

Exploziile de extaz, fericire si bucurie nelimitata la
momentul revelatiilor au fost descrise in diferite
feluri de catre : compozitorul P.I. Ceaikovski, poetul
P.B. Shelly, pictorul Van Gogh, compozitorii C.
Debussy, Beethoven, F. Schubert, R. Wagner ..


Cele trei componente de sine statatoare ale
umanitatii. Intelepciune, extaz, creativitate

"Scopurile unei vieti contemplative sunt neschimbatele
si eternele adevaruri care guverneaza si stau la baza
universului.

Prin contemplarea acestor adevaruri sufletul isi
gaseste un sentiment de puritate si siguranta.

Fericirea meditativa nu depinde de altcineva, o poti
avea aproape oricand si este acea viata pe care
trebuie sa o atribuim zeilor.

Este forma vietii in care fiintele umane ajung cel mai
aproape de divinitate."

Aristotel

Misterul lui Isus. "Fii linistit, nu M-ai cauta daca
nu M-ai fi gasit deja."

Blaise Pascal

Evolutia omului se bazeaza pe forte pozitive si
negative: bucuria binelui si a cladirii sau
satisfactia urii si raului.

Bucuria data de satisfactie este trecatoare si in ziua
urmatoare isi va fi pierdut sensul si efectul.

Bucuriile trecatoare sau ale luptei pentru o viata
plina de bogatii, placeri, putere si glorie, pot avea
si efecte negative care depasesc cu mult orice
avantaje si se sfarsesc, cu toate, in amaraciune si
moarte.

Pe de alta parte exista bucuriile eterne, fericiri
despre care orice personalitate remarcabila ar putea
sa vorbeasca pe larg si sa le gaseasca in biblioteci,
sau la sub denumirea
"WISDOM RAPTURE CREATIVITY".

La nastere intram intr-un labirint sau "terra
incognita" cu multe cai si drumuri, dar fara Ariadne
care sa ne arate drumul spre iesirea labirintului.

"Si cu privire la ei se implineste proorocia lui
Isaia, care zice: "veti auzi cu urechile voastre, si
nu veti intelege; veti privi cu ochii vostri, si nu
veti vedea." Matei13:14

" Adevarat va spun ca daca nu va veti intoerce la
Dumnezeu si nu va veti face ca niste copilasi, cu nici
un chip nu veti intra in Imparatia cerurilor. Matei
18:3

" Cred ca a spune ca oamenii cei mai maturi sunt
copilarosi, suna paradoxal, dar nu este asa. Cei mai
maturi oameni sunt cei care se bucura mai mult."

Abraham Maslow, Presedintele Asociatiei Americane de
Psihologie

" Omul este cu adevarat uman doar cand se joaca."

Friedrich Schiller

" Mai degraba as vrea sa descopar o cauza decat se
cuceresc regatul Persiei."





5) ARIPILE OMULUI

De Calliope

Toate drepturile rezervate de Calliope. Atena, Grecia
800 I.Ch.

Undeva, pierdut departe, in ceata eterica si nebuloasa
a timpului si spatiului, despre care nu stim unde se
afla, sau daca se afla in trecut, in prezent sau in
viitor, un grup de liber cugetatori au asamblat,
asambleaza sau vor asambla . Acesti liber cugetatori
au inteles ca dragostea + bucuria = cea mai mare

putere latenta si munca in singuratate, liniste si
seninatate de a achizitiona acea stralucire interna
intensa pe care unii o numesc extaz sau elixirul
vietii, dar aceasta ar putea avea multe alte nume si
multe intelesuri . Acesti intelepti se bucura de
solitudinea, linistea, serenitatea si taria lor, fiind
stapanii mintii si corpului lor. Ei permit gandului
placut frau liber, asa cum permite timpul, deoarece,
intr-un fel, acesta gaseste cele mai minunate locuri
in mod independent, liber de toate dorintele si
sperantele, si acest lucru este important deoarece "ce
gandesti aceea vei deveni. (1) Ei nu vor pretinde, si
nici accepta, nici o medalie, rasplata, sau avantaje
personale, materiale sau de alt fel, pentru prezent
sau viitor, deoarece acestea sunt in fapt diluanti,
narcoza si chiar otrava pentru nivelurile inalte, dar
ca lucratori se bucura de fructele bine meritate ale
muncii lor. Ei se bucura de fiecare pas al promenadei
vietii, "care este superior placerii si durerii" (2)
sau plin de bucurie. Emanciparea in cautarea
dominatiei totale asupra lor insile, si nu asupra
altora, prin taria credintei, bucuriei, dragostei, si
vointei, spre maxima revarsare a splendorilor eterne
si infinite ale intelectului uman. Dar credinta,
intelepciunea si iubirea sunt intelese numai daca le
ai pe acestea. Ei ar renunta la orice descoperire care
are vreun castig material deoarece scopul lor este
bucuria pura, adevarul, binele etern si frumosul prin
cea mai deplina implinire, dezvoltare functionala,
eliberarera de teama si descatusarea totala a
puterilor intrinseci si sinergice care se afla in noi
toti, deoarece, noi toti traim pentru scopuri cu mult
mai mari decat vietile noastre. Sau, cum spunea
Aristotel, "Fericirea contemplativa . este forma de
viata in care fiintele umane ajung cel mai aproape de
a devini divine". Si totusi, fericirea si bucuria
perfect divine pot fi realizate numai in totala iubire
a lui Dumnezeu". "Sa-l iubesti pe Domnul Dumnezeul tau
din toata inima ta, si cu tot sufletul tau, si cu
toata mintea ta, si cu toata puterea ta: aceasta este
prima porunca". Marcu 12:30. Marii filozofi clasici,
si sfintii, au desconsiderat total bunurile lumesti.
"Nu lua nimic pentru calatoria ta, nici servitori,
nici saci, nici paine, nici bani - nici macar o camasa
in plus". Luca 9:3 Acesta este omul care incearca sa
atinga perfectiunea in bucurie, spirit, minte si trup.
Noi, muritorii, nu putem atinge perfectiunea, dar este
un scop la care sa tintim. Acestia sunt
eternalistii(cei vesnici), sau cei care au fugit din
pestera alegorica a lui Platon, deasupra si dincolo de
problemele trecatoare, ca cerinte ale corpului,
mandria si supararea care sunt atat de corozive,
apasatoare si coercitive pentru multimi. Acestea vor
alunga pe nenumaratii laici afara din pestera si mare
este bucuria lor cand chiar si unul singur pleaca, (3)
dar vor varsa o lacrima pentru cei care stau in
prezent in capcana si orbiti de placeri trecatoare,
incapabili sau nevrand sa vada lumina soarelui si
realitatea adevarata, in afara pesterii si a lumii
umbrelor. Si totusi, este dreptul de netagaduit al
omului de a-si alege bucuriile din bucuriile eterne si
supreme ale iubirii si contemplatiei, la inabusirea
gandului, prin mijloace artificiale si sa numeasca
asta "amuzament" sau pur si simplu sa permita miscari
si sunete necontrolate si sa le numeasca "arta".

Dumnezeu a creat omul pentru cautare si echilibru
intre elemente opuse, libertinism si ascetism, furt -
inselaciune si adevar, egoism total si lipsa totala de
egoism, intre bucuria maxima a celor vesnici fata de
cei vremelnici si chinurile de moment ale tepilor
trandafirului, intre disperare si speranta, de la
bucuriile pozitive si benefice pana la bucuriile
neutre si negative care produc mai multa durere si
suparare si astfel ne arata directia, dorintele si
abilitatile, pe care le ducem cu noi pe lumea
cealalta. Cat de mult din univers este balansat intre
extreme ? Dupa o eternitate de adaptare suntem inca
incatusati cu instincte primitive - negative si suntem
inca servitorii mintii si trupului. Cei vesnici au o
dorinta, o nerabdare, si o pasiune de a invata (preda)
si invata, si a avansa catre "legile universale" pe
masura ce sunt trasi tot mai repede in virtejul
parabolic catre implinirea completa, in timp ce
(momentarienii) se straduiesc sa evadeze din capcana
dulce tandra, "de asemenea o arma puternica" si care
are in prezent o putere agonizanta, distructiva si
nemiloasa. O capcana care porneste destul de inocent
dintr-o curiozitate naturala dar poate creste in
intensitate pana la pasiuni nesatioase care coplesesc
vointa, logica, si rusinea adesea alimentate de o
viata opulenta si care costa comunitatea o mare povara
in sistemul de sanatate/asistenta sociala, si
tulburari

(disruptions) sociale. Si in timp ce o boala poate
sfarsi cu moartea pacientului, viciile pot fi
transmise urmatoarelor generatii, sfarsind cu
sindromul "Imperiului Roman", si redusa la nevoile
supravietuirii. Filosoful este fericit cu putinul pe
care il are, si omul trecator este vesnic nefericit cu
ce nu are. Trebuie sa ne conformam "Manualului
Constrctorului" din punct de vedere spiritual,
filozofic, psihologic, stiintific si practic, pentru
beneficiul personal si bunastare. Gandeste, studiaza
si il vei gasi. Daca omul poate numai sa realizeze ca
fiecare cuvant si gest, oricat de mici, pentru cauze
bune sau rele, sfasie tot mai larg in societatea umana
la infinit, cu mult dincolo de gestul in sine sau de
beneficiul sau costul personal.

Si cand acesti oameni vremelnici incearca sa-si
ascunda problemele, ei sunt la fel de falsi ca si un
preot posomorat, care nu a reusit sa inteleaga
semnificatia credintei, bucuriei si iubirii. O,
Doamne, dupa douazeci si patru de secole inca suntem
in perstera lui Platon in fiare si inca omorandu-I pe
cei care vad soarele si lumea reala. Doamne
Atotputernice, dupa aproape cincisprezece miliarde de
ani de munca asta este tot ce Iti putem oferi?

Dintre acesti oameni vesnici, cativa nu ar incerca sa
descopere legile naturale, ci sa cutreiere dupa plac
printre minuni dincolo de legile fizicii, pentru a
controla timpul, materia, spatiul si cunoastrea,
atatea cate un om binecuvantat a realizat prin voia
Domnului. Mergand prin foc, vindecand boli, prin
telepatie, profetii si puterea mintii asupra materiei
sunt numai cateva palide exemple pentru a ispiti

comunitatea stiintifica.

Einstein se distra : trebuie sa ne multumim cu
recunoasterea "miracolului" dincolo de care nu este
nici o cale de iesire. (5)

Acestia vor incerca sa ocoleasca stiinta, pentru ca un
strop de apa, o

pietricica sau cea mai mica samanta este mult mai
complexa decat toate progresele pe care le-a facut
stiinta vreodata in cautarile sale sau de a elibera
spiridusul care ne indeplineste noua dorintele, aurul
alchimistilor, sau fructul biblic oprit. (4)

Si totusi, Einstein demonstreaza o convingere mai
larga, intr-un fel ca a Sfantului Pavel, ca mila are o
valoare mai mare decat credinta si speranta, sau darul
profetiei, sau chiar detinerea tuturor cunostintelor.
(6) Prin "iubire-credinta" ei maximizeaza potentialul
uman in orice efort, de la alfa la omega si catre cele
mai indepartate locuri din univers, deoarece cuvantul
"iubire" acopera intregul spectru pozitiv, prin sutele
de cuvinte si expresii aferente. Daca ai credinta, cat
o samanta de mustar, poti muta muntii din loc. (7)
Melancolia, nefericirea, boala, moartea si intregul
spectru de posibilitati negative nu le vor aborda cu
usurinta, deoarece acestea se conformeaza cel mai mult
regulilor de viata ale omului si ale destinului etern,
asa cum mintea moderna ce vindeca comunitatea a fost
deja de acord. Chiar daca ei vad credinta ca un
concurent .. Acesti liber cugetatori nu pot fi
dominati de oricine si sunt egalii oricui, fie ca este
vorba de un rege mandru sau numai de un umil cersetor
si au invatat sa-si reduca supararile si adversittile
lor fata de rolul de invatator, profesor si sursa de
tarie si chiar sa le transforme in bucurie, asa cum a
facut Sfantul Francisc de Assisi si a fost cel mai
fericit om care a trait vreodata, fiindca spiritul are
deplina suprematie asupra mintii si trupului.

Fiecare gandeste, vorbeste si scrie ceeace el sau ea
doreste, indiferent de faptul ca cineva accepta
conceptul-gand sau nu, acum sau peste un mileniu,
fiindca numai Dumnezeu este judecatorul lor. In
razboiul universal si etern intre bine si rau, ei stiu
ca prin forta pierzi chiar daca castigi, iar prin
iubire castigi chiar daca pierzi. Odata ce omul gusta
(rapture) si libertatea interioara, aceasta ii va fi
suficient intotdeauna, iar durerera si supararea vor
fugi fara sa se mai intoarca vreodata, pentru ca
Dumnezeu Atotputernicul a intentionat ca omul sa fie
in armonie cu sine si cu universul. Oricine ar putea
sa se bucure de toate acestea pentru un minut sau o
eternitate, deoarece "distinctia dintre trecut,
prezent si viitor este numai o iluzie, chiar daca una
incapatanata" (8).

Aripile bucuriei, ale binelui, adevarului si
frumusetii (9) te vor duce la inaltimile splendorii
(koruphe) (10) lumii, deoarece acesta este nivelul la
care omul a fost menit sa fie. Priviti-i pe copiii
fericiti, exuberanti, cu o enegie nezagazuita, (11) ei
va vor arata drumul "caci daca nu va veti schimba si
nu veti deveni precum copiii, nu veti intra niciodata
in imparatia cerurilor" (12). Calatorie fericita,
sosire binecuvantata cu cel mai bucuros bun venit,
pentru ca numai problemele care conteaza sunt probleme
eterne.

1) Mahatma Gabdhi

2) Antoniu

3) Sf. Luca 15:10 ; exista bucurie printre ingerii
Domnului chiar si pentru

un pacatos care se caieste.

4) Geneza 2:17: Puteti manca din fiecare pom din
gradina, dar nu din

copacul cunoasterii binelui si raului; caci in ziua in
care veti manca din acesta, cu siguranta veti muri.

5) Albert Einstein : Perspective Istorice si Culturale
de Gerald Holton si

Yehuda Elkana, pagina 251.

6) A. Einstein, Omul de stiinta filozof de Paul Arthur
Schilp, pagina 650

7) Marcu: 9:23 :Totul este cu putinta cand cineva are
credinta

8) Documentar TV. Einstein la moartea prietenului Bern
a scris : Moartea nu

inseamna nimic , pentru noi, fizicienii credinciosi,
distinctia dintre trecut, prezent si viitor este numai
o iluzie, chiar daca una incapatanata.

9) Platon

10) Varfuri de munte (in l. greaca)

11) Bencin Richard, Psihologia Creativitatii: Adultul
in varsta de 40 de

ani, obisnuit, retine numai 2% (doi la suta) din
creativitatea pe care o avea la 5 ani. Mare parte din
creativitatea timpurie este erodata in mod deliberat
in cursul procesului cresterii.

12) Matei 18:3 : Va asigur ca daca nu va veti schimba
si nu veti deveni

precum copiii, nu veti intra niciodata in imparatia
cerurilor.



Email: info@archimedesfoundation.org





Peter Suba - Toronto    4/12/2003


Contact:







 
Informatii Utile despre Canada si emigrare.
Inregistrati-va ca sa puteti beneficia de noile servicii oferite Online.
Business-ul dvs. poate fi postat Online la Observatorul!
Anunturi! Anunturi! Anunturi! la Publicitate Online

 

Home / Articles  |   Despre noi / Contacte  |   Romanian Business  |   Evenimente  |   Publicitate  |   Informatii Utile  |  

created by Iulia Stoian