Home Informatii Utile Membrii Publicitate Business Online

Traditii
Limba noastrã
Lumea în care trãim
Pagini despre stiintã si tehnicã
Gânduri pentru România
Articole Arhiv� 2003
Articole Arhiv� 2002

Excursie la Toronto Island

Duminica, serbaraea Zilei Muncii din Canada, am vizitat insula orasului Toronto.
Pe la ora 10 am plecat de acasa cu masina la Fort York, unde am parcat masina pentru 15 dolari pentru toata ziua.
Cand am ajuns acolo am luat bicicletele din portbagajul masinii si le-am legat de poarta fortului.
La Fort York oamenii erau deghizati in pirati. Se putea vedea o mini corabie de pirati, erau jocuri vechi de noroc, spectacole in aer liber de teatru si de jonglerie si se puteau cumpara suveniruri pe teme de pirati.
Am baut o halba de bere la terasa piratilor unde am ascultat vechi cantece marinaresti irlandeze, scotiene si englezesti cantate live de formatii de artisti profesionisti.

Dupa ce am vizitat Fort York am mers cu bicicletele pe strada Queen’s Quay, adica Cheiul Reginei, la Ontario Place unde era o mare demonstratie aviatica. Se sarbatorea Labour Day, adica Ziua Muncii in toata Canada si toata lumea mergea sa admire spectacolul de avioane si multe jocuri si spectacole la Canadian National Exhibition Place, adica Expozitia Nationala Canadiana, unde erau cozi de un kilometru la bilete. Erau si concerte in aer liber la Harbour Front, adica Faleza Portului.

Insula Toronto se afla in imediata apropiere a centrului orasului Toronto, caruia i se mai spune Downtown si este marginita la Nord de portul Toronto, la Est de Canalul Estic, la Sud de lacul Ontario si la Vest de Canalul Vestic.

Insula este un mini oras si cuprinde: case de locuit, terenuri de sport: un teren de baseball, un teren de fotbal, un Yacht Club, multe locuri de parcare pentru barci, o mini ferma de animale domestice ca la Toronto Zoo, un mini parc de distractie ca la Wonderland, o biserica din lemn, o punte din lemn care intra o suta de metri in lacul Ontario, o fantana arteziana, o scoala naturista in aer liber, o statie de pompieri, o mini uzina de apa, un mini aeroport, Cafeneaua Rectoratului, terasele de bere de langa puntea de lemn care intra o suta de metri in lacul Ontario. Am vazut statuia lui Ned Hanlan, mare canotor canadian care a trait pe aceasta insula si care a cistigat multe titluri mondiale la schif prin anii 1930.

Locuintele se aflau mai demult pe toata insula dar in urma unui decret al primariei Toronto trei sferturi din locuinte au fost demolate iar insula a fost redata naturii ca parc de agrement.

Din centrul orasului se poate ajunge la insula cu ferry boat-ul pe trei cai:

1) la capatul de Est al insulei, la care i se spune Ward terminal,

2) la partea centrala a insulei,

3) la punctul Hanlan, care este in capatul de Vest al insulei.

Noi am luat vaporul de la Ferry Dock-ul din centrul orasului la Word’s Island . De pe vapor se vedea C.N. Tower, Rogers Centre si nenumarate “skyscrapers”, adica ”zgarie-nori”, care sunt niste cladiri de cincizeci pana la o suta de etaje. Insula este inconjurata de lacul Ontario care era traversat de barci cu panze sau cu motor, vapoare si iahturi. Lacul era linistit, apa albastra si cristalina.

Eu si tata Sandu am ales urmatorul traseu sa-l parcurgem cu bicicletele: din centrul orasului am luat bicicletele si ne-am urcat cu ele pe ferryboat-ul care ne-a dus la Word’s Island de unde am mers la capatul de Sud al canalului Estic, de unde ne-am continuat traseul pe poteca de scanduri, ajungand la puntea de lemn din centrul insulei unde ne-am intalnit cu mama Mia si Dana. De aici am mers pe puntea de lemn care intra o suta de metri in lacul Ontario, am vizitat ferma de animale, dupa care ne-am continat drumul pe langa plaja de nudisti, farul Gibraltar, scoala naturista, uzina de apa, statuia lui Ned Hanlan si am ajuns in sfarsit la terminalul Hanlan de unde am luat ferryboat-ul inapoi spre oras.

La ferma de animale domestice am vazut caluti, miei si oi, struti, magarusi, porci, capre, tapi si iezi, ponei. La mini Wonderland ne-am dat pe un tobogan cu apa inalt de zece metri cu un bustean al companiei Lumber Company pentru care biletul a costat 6$ de persoana.

Cand ne-am intors era seara si am luat vaporul care a avut o intarziere de 10minute . Restaurantul “Captain John” se afla pe un mare vapor vechi decomisionat, langa iesirea din terminalul ferry boat-ului.Tot de acolo incepe Yonge Street, adica strada Yonge care este cea mai lunga strada din lume si are 1800 km lungime, axa centrala o orasului Toronto.

de Adriana Iaschevici    9/21/2006

Contact:

Informatii Utile despre Canada si emigrare.
Inregistrati-va ca sa puteti beneficia de noile servicii oferite Online.
Business-ul dvs. poate fi postat Online la Observatorul!
Anunturi! Anunturi! Anunturi! la Publicitate Online

Home / Articles  |   Despre noi / Contacte  |   Romanian Business  |   Evenimente  |   Publicitate  |   Informatii Utile  |