Home Informatii Utile Membrii Publicitate Business Online
Abonamente

Despre noi / Contacte

Evenimente Culturale

 

Românii de pretutindeni
Puncte de vedere
Pagina crestină
Note de carieră
Condeie din diasporă
Poezia
Aniversari si Personalitati
Interviuri
Lumea nouă
Eternal Pearls - Perle Eterne
Istoria noastră
Traditii
Limba noastră
Lumea în care trăim
Pagini despre stiintă si tehnică
Gânduri pentru România
Canada Press
Stiri primite din tara
Scrisorile cititorilor
Articole Arhivă 2019
Articole Arhivă 2018
Articole Arhivă 2017
Articole Arhivă 2016
Articole Arhivă 2015
Articole Arhivă 2014
Articole Arhivă 2013
Articole Arhivă 2012
Articole Arhivă 2011
Articole Arhivă 2010
Articole Arhivă 2009
Articole Arhivă 2008
Articole Arhivă 2007
Articole Arhivă 2006
Articole Arhivă 2005
Articole Arhivă 2004
Articole Arhivă 2003
Articole Arhivă 2002


Timp fără ani. Oglinzile unui veac


La final de lungă peregrinare printr-un veac de artă muzicală, teatrală si cinematografică, făuritoare de bine sufletesc al celor ce l-au trăit si-al celor ce vor trăi în anii sau poate veacurile viitoare, s-a alcătuit cartea ce m-a antrenat truditor într-un avânt din care tot ce am câstigat este lectia luptei cu sine: „Timp fără ani. Oglinzile unui veac”.

Superlativele sunt tinte imaginare, rareori reprezentări ale faptului concret. Dar buna măsură a lucrurilor e la îndemâna si în puterea de a înnobila omul! De ceva vreme, pe cât de greu se croiesc drumuri de întoarcere la normal din bezmeticeala românească, tot pe atât de spornic răsare câte o garnizoană de trepădusi ai lumii actului artistic ce izolează pe câte un artist. Peste măsură de zgomotoasă si inimaginabil de posesivă, ca si cum respectivul artist ar fi un produs de marcă, apartinând exclusiv cuiva, această garnizoană are o arogantă de păun!

De ani buni, unii artisti, slavă Domnului că putini, s-au lăsat coplesiti de furnicarul de intrigi inepuizabile, ce forfoteste în jurul lor. S-au izolat dincolo de niste pereti vii, în patrulater, prin care nu se poate trece. Înăuntrul patrulaterului acestuia se cred zei! Nu mai există nicio libertatea de a se ajunge la ei fără a se trece prin triajul trepădusilor supravietuitori ai evului mediu si transformati ridicol în arlechini ai spectacolului contemporan!

Astfel, unii artisti sunt foarte securizat păziti de către niste straje contra niciunei amenintări. Dar, a văzut cineva gardă de neurnit, la usile maestrilor?! Nu! Sau, se teme cineva de spadele de lemn ale păzitorilor fată de care ai exersa netrebnicia, ai fi ghiocel, te-ai preda umil ca trofeu, dacă nu i-ai dispretui arătându-le oglinda, ce nu le poate salva bucuria dacă au măcar un dram de părere obiectivă a sinelui?!

Făr-a avea măcar un grăunte de farmec, unii artisti speriati de uitare, ori trepădusi ai lor îmbătati de falsă celebritate s-au apucat si de scris, cu toptanul, cărti de clacă, făurite ca mileul, la gherghef, din ată si ac, între două sfădeli de tate cătăbăioase! Făptuiesc prostii livresti, multe, necrezut de multe, (te miri cum de scriu oamenii acestia sute de cărti!), se autoîncoronează cu titluri pe bază de doctorate îndoielnice, plătesc să fie citati prin zeci de enciclopedii si antologii, îsi umflă biografiile cu realizări de care savantii lumii s-ar cruci! Se autoprezintă în aparitii degradante ale nisipului presei si se înghesuie într-un areal artistic românesc împestritat în primul rând de către productii literare tipărite pe seama niciunui criteriu de selectie. Ce sansă ar putea să mai aibă printre acestia câte un biet ziarist cinstit si iluminat, ori vreun scriitor cu bun simt, care nu iroseste păduri întregi spre a împrăstia pe tone de hârtie cai verzi pe pereti si năzăriri psihopate?! Niciuna!

Din nenorocire, pe de o parte, si din nechibzuintă, pe din toate părtile, s-a ajuns la stupefianta conditie ca oricine vrea să ajungă la unii artisti să se înghesuie la pragul castelului lor de primitivă faimă si să laude măcar un pic spiridusii pentru care minciuna, drept complezentă, este ce-i drojdia pentru pâine!
Cândva, eu personal, nu mă confruntam cu aceste furci caudine în fata niciunei personalităti, nu numai a artistilor. Aveam conversatii libere, scriam cu seriozitate, pretuire si obiectivism despre ele. Multe mă sunau, îmi transmiteau unele stiri, îmi acordau întâlniri, colaborau cu mine... Azi, vremurile acestea sunt în pericol de a deveni numai o istorie dacă nimeni nu-i plesneste în aroganta lor pe cei despre care eu cel putin am început să scriu tot mai rar, sau deloc! Poate că pe ei nu-i interesează dacă sau ce mai scriu eu, din moment ce au scribii lor de fituici ce produc mai mult zahăr literar decât producea fabrica de la Roman în anii ei de vârf, când dădea în clocot. Zahărul acesta, însă, e toxic, atât de toxic încât omoară spiritual pe loc, pe cineva iluminat de văpaia literaturii.

Încă mai sper că va veni o zi în care cei ce se lasă în chip exagerat pe mâna falsilor scriitori îsi vor redresa mintea, iar scriitorii la normă, făuritori de tocănite lexicale, ce umplu lumea cu absurdităti avansate la cotă de literatură si banalităti iremediabile, cu pretentie de operă, vor fi degradati. Priviti-le teancul de foi în care ei îngrămădesc un curriculum vitae fabulistic si veti sesiza că oamenii acestia, se află în fata unei erori cu privire la părerea despre ei! Nu sunt decât stoluri de grauri, prăbusite pe o vie si ciugulind strugurii, cu lăcomie feroce!
Eu unul nu gust struguri, eu beau vin bătrân din cramele de la Cotnari, si de aceea, cu atât mai putin as putea iubi apa tâfnoasă a izvoarelor minerale! Mi-am trăit toată viata mea pe două drumuri: drumul de sub picioare si drumul de sub frunte. Le-am mers, le-am dat anii mei si odihna mea, iar ele m-au încărcat cu învătăminte si amintiri.
Din acestea s-a alcătuit cartea pe care dumneavoastră cititorii o cinstiti străbătându-i drumurile din pagini, căci de la o copertă la cealaltă e brăzdată de drumuri, ca si viata mea!
Poate acum, când cititi, sunt pe vreun drum sau undeva unde nu există drumuri… poate în timpul acesta continuu să adun rânduri pentru altă carte, sau voi fi iesit din timp si nu mă mai găsesc decât în rândurile pe care le-am lăsat cu această grijă, trudind să răsădesc în ele cuvinte ce mângâie, nu cuvinte ce-nteapă!
Pentru aceasta nu a ajuns numai râvna mea, ci si cooperarea cu artistii. De ei a depins în bună parte să izbutesc zugrăvirea lor în cuvinte. I-am întâlnit aproape pe toti. Mi-au trebuit informatii, documente, fotografii. De la unii le-am procurat usor, de la altii greu, iar unii au refuzat. Dar eu am scris o carte netedă si nu se vede când mi-a fost greu, nu se vede când mi-a fost usor, încât toată lumea crede că am scris o carte de povesti. Nu e asa! Fiecare dintre protagonisti are fizionomia sa, starea lui sufletească, faptele sale. Nu seamănă unul cu celălalt, nu sunt creati în serie, nu sunt multiplicati. Am căutat ca încă din primele cuvinte să se detaseze trăsăturile care să identifice personalitatea fiecăruia. Trebuie să nu gresesti când zidesti portretul unui om, trebuie să nu ai erori ori omisiuni! Portretul trebuie să semene cu modelul. Aceasta-i conditia, altfel nu este portret, este imagine anonimă.

În al doilea rând mi-au fost de sprijin Editura „Anamarol” ce făptuieste fizic această carte, si, într-o formă mă răsplăteste sufleteste. Colaborarea cu poeta Rodica Elena Lupu, directoare totodată, a Editurii a fost agreabilă si roditoare. Apoi m-au sprijinit cei citati la sursa fotografiilor, distinsa Oana Georgescu, de mult timp colaboratoare a mea si eu a sa, în unele realizări editoriale, prezentatorul Octavian Ursulescu, permanentă tintă a mea de sfătuire si sursă bogată de informatii, ca si maestrul Benone Sinulescu, cel care m-a tinut din scurt, îndemnându-mă să scriu despre unii artisti pe care altminteri i-as fi omis si povestindu-mi în dese discutii întâmplări din fabuloasa lume a spectacolului muzical folcloric, în care a trăit o viată, fiind azi unul dintre cei mai de seamă artisti ai neamului românesc… Maestrul mi-a cerut să nu îl remarc frecvent în paginile cărtii, cunoscută fiindu-i modestia, dar a fost cu neputintă să îi acopăr prezenta mai mult decât mă lasă adevărul istoriei melosului nostru folcloric, la fundatia căruia se află ca o coloană la bolta unei catedrale. Cât priveste fondul de fotografie, el se datorează în primul rând artistilor imaginii fotografice, cineastul George Dăscălescu, Daniel Angelescu, fotograful Casei Majestătii Sale Regelui Mihai I, Ioana Chirită, Zoltan Lorencz, Constantin Ticu („O dată-n viată”), Mircea Stir (TvR), Oana Monica Nae (Teatrul Evreiesc de Stat), Laurentiu Pintoi, Sebastian Oros, Gabriel Boholt, Dragos Constantin... Multe dintre fotografii fiind primite din partea artistilor nu-mi pot provoca o asumare a vinei de a nu preciza sursa, în conditiile în care ea devine una revendicată, eu neavând cum să stiu de unde are respectivul artist fotografiile pe care mi le încredintează. Dacă se va ivi această situatie pe care fără vina mea nu am evitat-o, adresez scuze eventualilor proprietari ai fotografiilor, rugându-i să nu fie animati de zelul măsurilor sanctionabile, mai impulsiv ca niciodată în vremurile acestea, împotriva oamenilor de bine, urmând ca în volumul final să fac precizările respective.

Mai e de spus în legătură cu fotografiile faptul că pesemne unii dintre protagonisti vor manifesta insatisfactii si amendamente fată de calitatea câtorva, ipostaza, anturajul de personaje, elementele de compozitie, încadrare, fundal etc... Ar fi un orizont tematic indefinit cu privire la aceasta, dar eu as propune tuturor să mediteze la aspectul naturii si cel al artefactului. Orice imagine, act, stare, fenomen, prefăurite, ajustate în laborator, reduc mult din frumusetea reală, asa cum e o mare diferentă între florile de seră ce sunt atât de viu colorate si au forme asa de desăvârsite încât par turnate din plastic, în comparatie cu minunătia de flori sălbatice! Cartea aceasta este una vie, cu un grai curgător, în măsură a zugrăvi artistii cât mai aproape de geana privirii cititorului si de usa sufletului si inimii sale, neavând ca tel înfătisarea personajelor ca la expozitia Madame Tussauds. Artistii sunt si ei oameni, iar eu nu am renuntat nici în ruptul capului la unele imagini ce-i reprezintă la diferite ocazii în toată dinamica momentului si în cadrul vietii în act. Eu stiu cât de mult tin unii artisti la imaginea lor făptuită cu pămătuful, la cabină, si prin filtrul aparatului de filmat, dar unde e viata din fiinta artistului, dacă-i teapăn ca un manechin, cu râs de statuie, având în spate un gol colorat, artificial, lucios, ce trece prin om?! Nu am să înteleg nicioadată de ce unii artisti preferă fotografii cu ei de sus până jos decorativi si sintetici, fiind interesati exagerat de chipul fizic ce surclasează naturalul. N-au nicio frumusete si nu exprimă nimic aceste tipuri kitsch de imagini! E drept, Renasterea ne-a lăsat unele tablouri foarte fine si studiate, dar acelea sunt acelea, altele ca ele nu se mai poate să mai făurim, si nici nu s-ar cădea. Cum si de ce să modernizăm piramidele, tencuindu-le, cum si de ce să umplem parcurile cu Masa tăcerii ori Coloana fără sfârsit din ciment, cum si de ce să înnoim picturile bizantine, de ce să dublăm frumusetea si mesajul, când nimic si nimeni nu le pot înlocui. Monumentele vii sunt omul! Nu sunt de acord cu fotografiile geluite ce-l denaturează si de aceea nu le-am folosit decât pe unele de acest fel, trimise si preferate exclusiv de către artisti.

Cartea este deschisă până la capăt unei permanente comuniuni, iar dacă unii artisti apreciază ca imperative eventuale corecturi, ori dacă altii nu se regăsesc aici dar sunt doritori să mă onoreze prin cuprinderea lor în această carte, acceptiunea mea nu are nicio limită, tinând cont de respect si mă pot căuta oricând pentru aceasta.
Mi se părea departe sfârsitul cărtii, ca un mal de mare pentru timonierul frământat de dor în larg. Purtându-mi acum ochii prin ea observ că am integrat în propria conceptie iubirea ca principiu! Sunt peste patru sute de artisti cărora le-o mărturisesc! Într-un vast cuprins de carte am avut-o drept veritabilă călăuză care acum, la sfârsitul călătoriei prin lumea artistilor, îmi induce întrebarea: pe cine iubesc, oare, ei, artistii?!

Am câstigat multă si prestigioasă experientă cunoscându-i pe multi. Ce fortă spirituală se concentrează în universul lor si cât de mult ar putea însemna dacă ea si-ar aduce mai concret aportul la restabilirea binelui pentru toti! Ce mult ar conta dacă ar făptui un demers aliniat unei mari sincronii atât de necesare învingerii tulburărilor sociale ce macină azi societatea românească. Ei, artistii, pot! Multi, cei mai multi s-au îndreptat spre respectul si fidelitatea pentru Majestatea Sa Regele Mihai I precum si spre iubirea valorilor Familie Regale a României. La rândul meu împărtăsesc aceleasi principii si sentimente si închin Majestătii Sale Regelui întreaga trudă a alcătuirii acestei cărti si cartea însăsi. Afirm totodată speranta că unii dintre artistii evocati în carte sunt de partea acestei iubiri!

Din nou, aceeasi recunostintă pentru adăugarea la putinul meu a câte unei fărâme din multa dragoste de bine, din partea sorei mele, Maria Burcă, maestrilor Benone Sinulescu si Octavian Ursulescu, oameni de bine, mai întâi de toate, artistului Paul Surugiu (Fuego), interpretei Stela Enache, interpretului Stefan Vlad, prieten nu dintre cei multi ci dintre cei dintotdeauna, interpretei Maria Salaru al cărei glas descântă strugurii când se coc la Cotnari, umplându-se de mierea pământului si spiritul iubirii, doctoritelor Luminita Marilena Pascariu, Mihaela Colbeanu, Hilda Rotaru, Diana Georgiana Trifan, Georgiana Rosu, Tatiana Uruioc, Andreea Cătălina Gulea, asistentelor Minerva Ionascu, Mihaela Bârjovanu, Cornelia Floares, ec. Elena Pal - Spitalul Muicipal Roman, unei prietene din copilăria mea, asadar dintotdeauna, Elena Teodorescu si distinsului ei sot col. Gheorghe Teodorescu, P. S. Episcop Virgil Bercea, Pc. pr. Gheorghe Bârjovanu, Pc. pr. Eugen Isailă, prietenului meu dr. ing. Emil Vamanu, director al Administratiei Bazinale de Apă Siret, dr. ing. Constantin Romică Grigoriu - Hidroelectrica Neamt, domnului Vasile Ciubotaru, primar al comunei Itesti, prietenei mele din Ashikaga, Japonia, Daniela Uchyiama, domnului John Banu din Florida, maicii Alice Vazhapally din India, doamnei Reiko Kawakami din Tokio, dragii interprete Natalia Guberna, distinsei doamne judecător Gabriela Baltag...

Cartea aceasta, intitulată „Timp fără ani. Oglinzile unui veac” deoarece zugrăveste chipurile unor artisti solari ce-au iluminat de la începutul veacului trecut calea timpului prin care a peregrinat România adună între copertile volumelor ei peste patru sute de făptuitori ai actului cultural si artistic, cei mai multi întâlniti de către mine, ceea ce mi-a înlesnit cunoasterea directă, discutia, colaborarea cu ei. Am investit mult timp pentru aceasta, am călătorit de nenumărate ori la Bucuresti si prin tară, aproape am împărtit zilele între tihna de acasă si cazarea inconfortabilă a hotelurilor. Nici nu-mi trece prin minte cine si dacă m-o fi înteles cineva, dar numai eu stiu cine si cât m-a împovărat în tot acest timp cu absurditatea aprecierii că iroseam timpul si nu numai timpul si că iar si iar, o dată, de două, de trei sau patru ori, câteodată, pe lună, am avut de mers la Bucuresti, ori prin alte părti de tară...!
Până la ajungerea în forma în care s-a făptuit această carte am încercat multe versiuni, niciuna dintre ele neîndeplinind conditia de unitate, textul fiind peste măsură de mare. Abia când am alcătuit sumumul lui, pagină cu pagină, mi-am dat seama că nu se poate făuri o carte atât de mare, de vreo sase mii de pagini si de aceea am împărtit-o după literele ce reprezintă initiala numelor artistilor, fiecare literă însemnând în sine un volum (mai putin cele ce reprezintă un număr foarte mic de nume, sau cele ce nu reprezintă nici un nume, fireste).
Astfel, textul cărtii, în unitatea lui, integrează interviuri, reportaje, eseuri cu si despre artisti români si internationali, ziditori de punti sufletesti cu România, din domeniile muzicii (clasică, usoară, folclor, de petrecere si romantă, solisti vocali si instrumentisti precum si compozitori si textieri), actori, artisti de circ, alte personalităti din universul scenei, ale actului artistic în genere... Organizat în ordine alfabetică sumarul nu este fix. Se pot adăuga, pe măsura realizării lor alte portrete în cuvinte, într-un posibil volum de încheiere. De asemenea, unele regretabile omisiuni sau erori pot fi corectate în acest volum rezervat completărilor.
Cartea se va făptui si în formă electronică pe un CD ce va închega toate literele, inclusiv volumul de încheiere. De asemenea, se va realiza în final si o editie completă, cu toate volumele. Sumarul, cuprinzând toate literele, este următorul:
ASR Principele Radu al României; Acapella; Anton Achitei; Anda Adam; Anca Agemolu; Mircea Albulescu; Alesis, Cătălina Tereza Alexa, Nae Alexandru; Nicu Alifantis; Dorin Anastasiu; Andra; Aurelian Andreescu; Horia Andreescu; Titus Andrei; Diana Bisinnicu Andries; Luminita Anghel, Mariana Anghel; Monica Anghel; Rodica Anghelescu; Anna; Adriana Antoni; Antonia; Firuta Apetrei; Florin Apostol; Alexandru Arsinel; Aneta Arvinte; Constantin Arvinte; Mioara Manea Arvunescu; A.S.I.A.; Autentic; Christian Badea; Doina Badea; Alla Baianova; Bambi; John Banu; Ana Barbu; Marga Barbu; Mariana Barcan; Monalisa Basarab; Ioan Batinas; Andreea Bănică; Stefan Bănică; Tita Bărbulescu; Artemiza Bejan; Lamia Beligan; Radu Beligan; Pascal Bentoiu; Ducu Bertzi; Ion Besoiu; Veta Biris; Rodica Popescu Bitănescu; Dan Bitman; Ioan Bocsa; Florin Bogardo; Saveta Bogdan; Zinaida Bolboceanu; Bordo; Cornel Borza; Elisabeta Bostan; Tamara Buciuceanu-Botez; Anamaria Botezatu; Nicolae Botgros; Florica Bradu; Sava Negrean Brudascu; Marius Brutaru; Angela Buciu; Tania Budi; Smaranda Oteanu Bunea; Maria Butaciu; Maria Buză; Floarea Calotă; Nicolae Caragia; Ion Caramitru; Magda Catone; Laurentiu Cazan; Anda Călugăreanu; Vasile Cănănău; Mariana Ionescu Căpitănescu; Maria Cârneci; Tiberiu Ceia; Florina Cercel; Elena Cernei; Silvia Chifiriuc; Corina Chiriac; Oltita Chirilă; Tudor Chirilă; Magicianul Christianis; Lucretia Ciobanu; Maria Ciobanu; Angela Ciochină; Sergiu Cioiu; Ileana Ciuculete; Margareta Clipa; Matilda Pascal-Cojocărita; Tavi Colen; Emilia Comisel; Daniela Condurache; Dani Constantin; Jean Constantin; Marin Constantin; Nicu Constantin; Ileana Constantinescu; Mihai Constantinescu; Cornel Constantiniu; Mărin Cornea; Gianina Corondan; Viorica Cortez; Nae Cosmescu; Gabriel Cotabită; Ileana Cotrubas; Vali Crăciunescu; Eugen Cristea; Remus Cristea; Ion Cristoreanu; Cătălin Crisan; Elena Daniela Cuculici; Ovidiu Cuncea; Cezara Dafinescu; Marius Damian; Adrian Daminescu; Nicolae Datcu; Mirabela Dauer; Monica Davidescu; Alexandra Dăriescu; Elvira Deatcu; Cristina Deleanu; Mircea Diaconu; Ion Dichiseanu; Nuami Dinescu; Gheorghe Dinică; Ioana Dîrstar; Luminita Dobrescu; Gil Dobrică; Ion Dolănescu; Ionut Dolănescu; Anamaria Donosa; Emilia Dorobantu; Gabriel Dorobantu; Irina Dragnea; Marcel Dragomir; Dida Drăgan; Constantin Drăghici; Damian Drăghici; Dorina Drăghici; Ion Drăgoi; Mihai Drimbe; Catrinel Dumitrescu; Silvia Dumitrescu; Doru Octavian Dumitru; Adrian Enache; Stela Enache; Constantin Enceanu; David Esrig; 3 Sud Est; Dumitru Fărcas; Valentina Fătu; Anamaria Ferentz; Felicia Filip; Viorela Filip; Viorica Flintasu; Marina Florea; Constantin Florescu; Cornel Fugaru; Ionut Fulea; Petre Geambasu; Florin Georgescu; Oana Georgescu; Silvia Ghelan; Elena Gheorghe; Gheorghe Gheorghe; Marioara Man Gheorghe; Polina Gheorghe; Tudor Gheorghe; Col. Aurel Gheorghită; Angela Gheorghiu; Doina Ghitescu; Ion Ghitulescu; Giuliano; Dan Grigore; Loredana Groza; Natalia Guberna; Mihaela Gurău; Raluca Guslicov; Daniela Gyorfi; Hara; Manuela Hărăbor; Toma Hogea; Emil Hossu; Stefan Hruscă; Nelu Hutu; Aimée Iacobescu; Narcis Ianău; Nicolae Furdui Iancu; Traian Ilea; Sorin Iliesiu; Nicoleta Ion; Luigi Ionescu; Gil Ionită; Stefan Iordache; Daniel Iordăchioaie; Julia Jianu; Alexandru Jula;. Zinaida Julea; Kamara; Jolt Kerestely; Eva Kiss; Ovidiu Komornyik; Sanda Ladosi; Laura Lavric; Anastasia Lazariuc; Filofteia Lăcătusu; Maria Lătăretu; Nae Lăzărescu; Anna Lesko; Grigore Lese; Nicolae Licaret; Irina Loghin; Damian Luca; Alexandru Lulescu; Gabi Luncă; Dumitru Lupu; Rodica Elena Lupu; Polina Manoilă; Mădălina Manole; Lucky Marinescu; Medeea Marinescu; Delia Matache; Draga Olteanu Matei; Cătălin Maximiuc; Mihai Mălaimare; Elena Merisoreanu; Ilie Micolov; Mihaela Mihai; Titiana Mihali; Cristian Mihăilescu; George Mihăită; Mariana Mihut; Ada Milea; Millenium; Doina Mirea; Nelly Miricioiu; Vlad Mirită; Maria Mocanu; Horia Moculescu; Aurel Moga; Marius Moga; Angela Moldovan; Aurel Moldoveanu; Eugenia Moldoveanu; Vasile Moldoveanu; Lucia Popescu Moraru; Marin Moraru; Maia Morgenstern; Cristian Mungiu; Drăgan Muntean; Ioana Munteanu; Vasile Muraru; Marioara Murărescu; Crina Muresan; Nicolae Muresan; Naarghita; Nadine; Naidin; Daniela Nane; George Natsis; Mihaela Neagu; Achim Nica; Georgeta Nichifor; Nico; Nicola; Mariana Nicolesco; George Nicolescu; Maria Slătinaru Nistor; Nicolae Nitescu; Lazăr Novak; Georgel Nucă; Virgil Ogăsanu; Mălina Olinescu; Liliana Oncioiu; Armand Oprescu; Cezar Ouatu; Olimpia Panciu; Sebastian Papaiani; Andrei Partos; Ioan Gyuri Pascu; Marcel Pavel; Adrian Păduraru; Georgiana Păduraru; Maria (Dan) Păuceanu; Dragos Pâslaru; Margareta Pâslaru; Mina Pâslaru; Amza Pellea; Oana Pellea; Pepe; Teo Peter; Gică Petrescu; Maria Pietraru; Lucian Pintilie; Ion Piso; Marica Pitu; Elena Plătică; Nelu Ploiesteanu; Sandu Pobereznic; Sergiu Pobereznic; Cristian Pomohaci; Tania Popa; Temistocle Popa; Cristian Popescu; Mitică Popescu; Pepino Popescu; Stela Popescu; Theodora Popescu; Virgil Popescu; Ileana Popovici; Titel Popovici; Geta Postolache; Valeria Peter-Predescu; Proconsul; Ionela Prodan; Iosif Ion Prunner; Dan Puric; Ioana Radu; Raoul; Stefania Rares; Mircea Cârtisorean-Ratiu; Carmen Rădulescu; Aurelia Fătu Rădutu; Colea Răutu; Victor Rebenciuc; Lupu si Cornelia Rednic; Marius Rizea; Elena Roizen; Carmen Fulger Rosca; Gheorghe Rosoga; Sofia Rotaru; Mihaela Runceanu; Ioana Sandu; Florentina Satmari; Văru Săndel; Ileana Sărăroiu; Oana Sârbu; Marina Scupra; Valeria Seciu; Paula Seling; Analia Selis; Anca Sigartău; Steliana Sima; Angela Similea; Cristian Simion; Benone Sinulescu; Tiberiu Soare; Victor Socaciu; Alina Sorescu; Cristina Spătar; Dan Spătaru; Doina Spătaru; Sida Spătaru; Spitalu’ 9; Marian Spânoche; Cristina Stamate; Aneta Stan; Elise Stan; Cornel Stavru; Carmen Stănescu; Lucia Stănescu; Mariana Stănescu; Tatiana Stepa; Marian Stere; Pompilia Stoian; Laura Stoica; Angelica Stoican; Niculina Stoican; Aurel Storin; Pavel Stratan; Loredana Streche; Maria Stroia; Narcisa Suciu; Nicolae Sulac; Paul Surugiu; Anna Széles; Maria Salaru; Satra; Vasile Seicaru; Carmen Serban; Natalia Serbănescu; Ileana Sipoteanu; Paul Talasman; Fratii Tarzan; Carmen Tănase; Maria Tănase; Aurel Tămas; Floarea Tănăsescu; Vasilica Tătaru; Irina Tebeică; Aurelian Temisan; Maria Teslaru; Mihai Traistariu; Adriana Trandafir; Carmen Trandafir; Maria Tripon; Ionel Tudor; Iuliana Tudor; Olga Tudorache; Elisabeta Turcu; Gheorghe Turda; Marius Teicu; Anca Turcasiu; Florica Ungur; Alexandra Ungureanu; Mihaela Ungureanu; Valentin Uritescu; Octavian Ursulescu; Aura Urziceanu; Tora Vasilescu; Leontina Văduva; Mioara Velicu; Alexandra Velniciuc; Sofia Vicoveanca; Dorel Visan; Carmen Aldea Vlad; Stefan Vlad; Daniela Vlădescu; Marina Voica; Nicoleta Voica; Gelu Voicu; Mădalin Voicu; Dan Claudiu Vornicelu; Antoaneta Zaharia; Stefan Zaharia; Gheorghe Zamfir; Dumitru Zamfira; Virginia Zeani; Marius Petrică Zgâianu; Florentina Coca Zibilianu; Al Bano si Romina Power; The Red Army Choir; Toto Cotugno; Europe; Julio Iglesias; Indila; Mireille Mathieu; Nana Mouskouri; Eastern Royal Orchestra; Toše Proeski, Alessandro Safina; Smokie; Bonnie Tyler; Pc. Episcop Virgil Bercea; Pc. Pr. Gheorghe Bârjovanu; Pc. Pr. Eugen Isăilă; Cotnari S.A; Maria Burcă; Daniela Uchiyama; Emil Vamanu; Tudorita Lungu; Mihaela Ungureanu; Reiko Kawakami; Alice Vazhapally.

Unele fragmente de text din această carte au apărut în câteva publicatii nationale si internationale, printre care revistele „VIP”, „Ateneu”, ziarele „Informatorul Moldovei”, Ziarul de Bacău”, „Observatorul de Bacău”, portalul de stiri al Radio Iasi, publicatiile electronice „Confluente literare” si „Ceasca de cultură”, ziarele „Timpul”, „Jurnal de Chisinău” si „Ziarul de gardă”, din Basarabia, ziarul „New York Magazin”, si revista „Lumea Românească” din America, „Observatorul” din Canada, sau unele ziare din Italia, Spania si Germania, ori, în citate de coautor, unele articole din Japonia si India.
(aurel.vzgheran@yahoo.com)





Aurel V. Zgheran    2/7/2016


Contact:






 
Informatii Utile despre Canada si emigrare.
Inregistrati-va ca sa puteti beneficia de noile servicii oferite Online.
Business-ul dvs. poate fi postat Online la Observatorul!
Anunturi! Anunturi! Anunturi! la Publicitate Online

 

Home / Articles  |   Despre noi / Contacte  |   Romanian Business  |   Evenimente  |   Publicitate  |   Informatii Utile  |  

created by Iulia Stoian