Home Informatii Utile Membrii Publicitate Business Online
Abonamente

Despre noi / Contacte

Evenimente Culturale

 

Românii de pretutindeni
Puncte de vedere
Pagina crestină
Note de carieră
Condeie din diasporă
Poezia
Aniversari si Personalitati
Interviuri
Lumea nouă
Eternal Pearls - Perle Eterne
Istoria noastră
Traditii
Limba noastră
Lumea în care trăim
Pagini despre stiintă si tehnică
Gânduri pentru România
Canada Press
Stiri primite din tara
Scrisorile cititorilor
Articole Arhivă 2019
Articole Arhivă 2018
Articole Arhivă 2017
Articole Arhivă 2016
Articole Arhivă 2015
Articole Arhivă 2014
Articole Arhivă 2013
Articole Arhivă 2012
Articole Arhivă 2011
Articole Arhivă 2010
Articole Arhivă 2009
Articole Arhivă 2008
Articole Arhivă 2007
Articole Arhivă 2006
Articole Arhivă 2005
Articole Arhivă 2004
Articole Arhivă 2003
Articole Arhivă 2002


Sublinieri : Semper Fidelis !

Povestea Ioanei care l-a asteptat sapte ani pe Gheorghe după ce a primit nota informativă cu disparitia lui pe undeva pe la Cotul Donului am auzi-o cu multi ani în urmă…în fond o Penelopă a epocii, mi-am zis eu, nu e nici prima nici ultima, « înscrierea » în timp fiind - indiferent de nuantele ei – poate acea nevoie de continuitate, de ancorare în solidul stiut si poate acea disperată încercare de a rămâne fidel : fie că e idee fie că e moment fie că e pur si simplu un mod de a rezista.
Fidelitate matrimonială si atât ?

« Lost in translation », dear – o să-mi ziceti – latinii dialoghează cu timpul fără a tine cont de perisabilitatea vietii umane, ceea ce pare a fi simpla enuntare a unei idei dezvălue o anume întelegere a esentelor cele de care timpul se serveste în a-si transmite permanenta si a ne da iluzia continuitătii.
Semper Fidelis implică ansamblul - nu, nu colectivul - complexul gândirii, sensurile profunde ale apropierii – că nu-i decât apropiere, evident – de ideatic, de zonele către care converg cam toate intentiile superioare, implică strădania de a exprima si, mai ales, de a irita curiozitatea gândului si a-l pune la « treabă » în a transforma ideea în fapt.

Latinul este un mesager, as zice, un « postas » care pune la-ndemâna fiecăruia o « notă » comunicativă care obligă, dacă nu în a actiona, măcar în a te sâcâi să gândesti chiar si atunci când – ca acum – gândirea pare a fi directionată haotic.

Zilele trecute mă uitam la un film – la TV – un serial « mistery » cu trimiteri militare si chiar apatică fiind aud « Semper Fi « - salutul « intim » al soldatilor din marina americană si dintr-odată preiau nota personală, ba chiar mă las coplesită de ea si nu sunt sigură că este numai reflex emotional sau o răscolitoare implicatie memorică ; un mesaj al participăriii mă obligă să descifrez sensurile profunde al ideii de fidelitate, loialitate, atasament fără conditii, putere de dăruire fără plată.

Totdeauna m-am întrebat cum si de ce devenim loiali, unde si când învătăm a fi fideli, unde si cănd realizăm că a supravietui, în sensul real, profund al cuvântului, înseamnă a ne « privi în oglindă » fără farafastâcurile machiante ?
Întrebările au un aer criptic atunci când îndrăznesc să se aventureze în a chestiona conditia umană si a tatona spatiul nelimitat al acordului (sau dezacordului) cu viata…ne tin la portile interpretărilor arbitrare sau facile, după cum ne dă mâna si ne suspendă într-o continuă nedumerire : de ce asa si mai ales de ce Nu asa ? !

Zice Poetul :
« All the world’s a stage,
And all the men and women merely players :
They have their exits and their entrances ;
And one man in his time plays many parts. » *
Shakespeare defineste omul trasându-i posibilitătile cameleonice de care se serveste fie intrând fie iesind din « scenă » .

Si poate aici este cheia « traducerii » de care avem nevoie în a descifra ceea ce Semper Fidelis zice : « jucăm » de-alungul vietii roluri multiple (cum zice Poetul) ne fâtâim încoace si încolo preocupati de ceea ce suntem ori am vrea să fim si indiferent de rezultat avem un « acord » personal, un contract cu noi însine si abia asa extrapolând reusim acel « acord » cu ceea ce (cine) ne înconjoară.

Asta ar cam fi teoretizând descifrarea ideatică a ceea ce latinul zice ori Bardul sintetizează, « piesa » în care jucăm (vrând-nevrând) este viata cu oferte si cerinte, primim dar si dăruim, acceptăm dar si oferim : religiosi fiind Incercăm apropierea divinitătii, morali fiind încercăm ocolirea răului, altruisti fiind sperăm încercând încrederea ba chiar renuntarea – a ta în favoarea celuilalt - si în ultimă instantă transformăm intentia în gest definitoriu sacrificănd de fapt ceea ce îndrăzneam să credem.

Semper Fidelis !
Chiar dacă-i greu în ziua de azi.

* W. Shakespeare, « As you Like It »

Toronto oct. 2012.







Maria Cecilia Nicu    10/25/2012


Contact:






 
Informatii Utile despre Canada si emigrare.
Inregistrati-va ca sa puteti beneficia de noile servicii oferite Online.
Business-ul dvs. poate fi postat Online la Observatorul!
Anunturi! Anunturi! Anunturi! la Publicitate Online

 

Home / Articles  |   Despre noi / Contacte  |   Romanian Business  |   Evenimente  |   Publicitate  |   Informatii Utile  |  

created by Iulia Stoian