Home Informatii Utile Membrii Publicitate Business Online
Abonamente

Despre noi / Contacte

Evenimente Culturale

 

Rom�nii de pretutindeni
Puncte de vedere
Pagina crestinã
Note de carierã
Condeie din diasporã
Poezia
Aniversari si Personalitati
Interviuri
Lumea nouã
Eternal Pearls - Perle Eterne
Istoria noastrã
Traditii
Limba noastrã
Lumea în care trãim
Pagini despre stiintã si tehnicã
Gânduri pentru România
Canada Press
Stiri primite din tara
Scrisorile cititorilor
Articole Arhiv� 2024
Articole Arhiv� 2023
Articole Arhiv� 2022
Articole Arhiv� 2021
Articole Arhiv� 2020
Articole Arhiv� 2019
Articole Arhiv� 2018
Articole Arhiv� 2017
Articole Arhiv� 2016
Articole Arhiv� 2015
Articole Arhiv� 2014
Articole Arhiv� 2013
Articole Arhiv� 2012
Articole Arhiv� 2011
Articole Arhiv� 2010
Articole Arhiv� 2009
Articole Arhiv� 2008
Articole Arhiv� 2007
Articole Arhiv� 2006
Articole Arhiv� 2005
Articole Arhiv� 2004
Articole Arhiv� 2003
Articole Arhiv� 2002








 
Informatii Utile despre Canada si emigrare.
Inregistrati-va ca sa puteti beneficia de noile servicii oferite Online.
Business-ul dvs. poate fi postat Online la Observatorul!
Anunturi! Anunturi! Anunturi! la Publicitate Online

 
De vorbã cu Cate Blanchett

Nascuta in Melbourne, Australia, aceasta blonda impunatoare atat ca statura, dragalasenie cit si cu zimbetul ei, aproape ca te face sa uiti ca este una din cele mai bune actrite ale ecranului inca de la o varsta foarte tanara.
Este asa de modesta, ca nici nu crezi ca este Cate Blanchett, extraordinara actrita care ne incinta cu aura ei! Este atit de familiara, atit de aproape de tine, de parca o cunosti de cind lumea...
Ca si alte maretii ai ecranului, nu si-a inchipuit ca o sa devina actrita inca de pe cind si-a ales cursurile universitare de Economie si Istoria Artei. Dar, find atrasa si de lumea teatrului si a filmelor, si incurajata prieteni, a acceptat sa apara in diferite piese de teatru si filme mici, ceeace a dat ocazie lumii profesionale sa-i admire performantele.
Incapatanandu-se sa ia cursuri de specialitate, a fost primita la Institutul National de Arta Dramatica cu bratele deschise. Doi ani mai tarziu, ofertele de film s-au inmultit, si pe masura performantelor exceptionale, i s-au acordat premii de prestigiu nu numai in Australia, dar si de noi, aici in Hollywood, anume un Golden Gobe pentru filmul "Elizabeth" in 1998 si altul ca Supporting Actress pentru filmul "I'm Not There", in 2008. Fapt care i-a cizelat titlul de "stea" a ecranului chiar aici in Statele Unite.

RA: Salut Cate, de data asta cu povetea Blue Jasmine scrisa si regizata de Woody Allen, ne-ai coplesit cu abilitatea ta de a te transforma si intra subt pielea rolului pe care-l interpretezi; bravo, cum se spune la noi!
CB: Ray, esti charmant ca totdeauna...advevarul este si calitatea povestei lui Woody Allen, cit si stilul sau de regizare ne permit sa inflorim in fata aparatului de filmat si deci conteaza enorm!

RA: Tocmai pentru ca este Woody Allen, sunt curios, cum a fost prima intalnire cu el si cat a durat ca sa puneti la punct colaborarea voastra in acest film?
CB: Dupa cum sti, locuiesc in Australia, asa ca prima discutie a fost prin telefon. A durat mai putin de trei minute in care mi-a spus ca are un scenariu gata si daca vreau sa-l citesc sa-l chem inapoi. Desigur ca i-am raspuns afirmativ; l-am citit imediat dupa care l-am chemat. O conversatie care a durat numai 45 de secunde in care i-am spus ca sunt de acord sa particip la care mi-a raspuns "fantastic, ne vom intalni in San Francisco!" dupa care m-am dus pentru testele un fata aparatelor, iar apoi, zilnic - pe platoul de lucru!

RA: Caracaterul lui Jasmine in film e disfunctional ca si familia ei....cum sum sunt relatiile cu familia ta?
CB: Cum nu se poate mai bine. Suntem foarte apropriati unii de altii si din cauza asta nu m-am mutat la Londra sau Hollywood. Si, dupa cum sti, sotul meu este un cineast talentat cu acolade bine meritate si cu care am o simbioza speciala, altfel nu ne-am fi putut sta impreuna de atitia ani!

RA: Sunt sigur ca cititorii nostrii iti vor aprecia sinceritatea. Stiu ca ai muncit mult ca sa-ti castigi pozitia si respectul bine meritat de azi. Oare datorezi asta si norocului? Intreb pentruca cunosc multi artisti talentati care, ne avind inca nici o sansa, se sbat sa-si plateasca chiria!
CB: Noroc? Hmm... Probabil c-am fost norocoasa sa am asa un destin! Ha! Serios, insa, se pune ca ai noroc daca esti la timpul potrivit la locul potrivit... Poate asta depinde mai mult daca-ti faci bine lectiile din fata si dosul aparatelor de filmat. Depinde si de harul cu care te-ai nascut si felul in care acest talent sau talente ies la suprafata pe masura ce crestem. Sigur c-am admirat vedetele din filme, dar nu am visat niciodata ca voi ajunge unde am ajuns acum. O luasem total in alta directie, dupa cum bine sti, dar iata ca anumite oportunitati s-au ivit si am riscat sa le adopt sperand ca voi reusi. Iar daca acestea se numeste noroc, apoi asta este!

RA: Si asta se aplica si cu banii pe care-i castigi azi?
CB: Ha! Ne venind dintr-o familie bogata, a trebuit sa-mi numar banii de buzunar in timpul studentimii si chiar pana am ajuns azi, cind sint implinita financiar si ma consider chiar foarte bogata.

RA: Cu toate astea, cum multi din noi suntem enorm de ocupati, ne intreabam cum oare Cate Blanchett poate balansa responsabilitatile de de familie cu un barbat care si el e foarte ocupat, trei copii, cariera profesionala, grija de sine - mai ales ca femeie, viata sociala, etc? Cum balansezi toate astea?
CB: E adevarat! Nu-i usor! Sau mai bine zis, totul merge ca pe automat pana cand iti gasesti un creion, sau poseta, sau unul din nimicurile de care ai nevoie pe moment ce te face sa explodezi chiar daca ai un caracter disciplinat. Sunt micile lucruri care te deraiaza desi nu sint majore. Si daca iti aduci aminte pe moment ca Legea lui Murphy este inca valabila, dai din umeri si te linistesti. Numai ca de multe ori sunt altii care iti aduc aminte. Dec e crezi ca m-am casatorit? Ha, ha!

RA: Da, da, acum imi dau seama si mai bine de ce m-am casatorit, ai dreptate! Ha! Si pentru-ca veni vorba deoarece vei filma in Monuments of Men scris si regizat de George Clooney despre lucrarile de arta furate de nemti, profit de ocazie ca sa iti spun ca si sotia mea , care este istoric de arta, o sa devoreze acest film nou cu un asemenea subiect, in care tu ai acest rol de curator muzeografic; ce poti sa imi relatezi in privinta asta?
CB: Este o poveste care abea acum iese la suprafata pentru publicul mondial si e caracteristica dedicatiei lui George Clooney sa descopere cit mai mult situatii aparent obscure dar de o importanta mare. Cine a stiut ca Presedintele Roosevelt a adunat o echipa de istorici de arta, arhitecti, muzeografi, istorici, care chiar daca nu au fost militari, au acceptat sa fie parasutati in dosul liniilor inamicului ca sa dibuiasca si sa salveze colectiile furate de Nazisti (in majoritate de la evrei pentru muzeul lui Hitler din Linz si ascunse la Jeu de Paume - o anexa Muzeului Louvre?
Echipa e formata din Matt Damon, Bill Murray, Bob Balaban si John Goodman. Iar eu joc rolul lui Rose Vallant care a catalogat in secret lucrarile de arta din care multe au fost arse ca fiind arta decadenta, cu toate ca erau semnate de maestrii ca Picasso, Klee, Goya si multi altii. Infruntind primejdia de a fi descoperita si amenintata de nemti ca va fi executata daca in caz de divulgare, ea totusi a continuat in secret. Misiunea echipei americane este sa o gaseasca si sa ii castige increderea ca sa le spuna ce stie. Natural toate numele adevarate au fost schimbate.

RA: Rose Valand mai traieste?
CB: Nu, din pacate, tare as fi vrut sa ma intalnesc cu ea…

RA: Ceeace ma face sa te intreb care din actrite ai admirat si admiri si care sint femeile care te-au influentat?
CB: Isabelle Huppert, Liv Ullmann, of course, Elizabeth Debicki din Great Gatsby cu care am lucrat recent si care e un om de teatru innascut, foarte inteligenta si calma, o combinatie eminenta.

RA: Si din trecut?
CB: Din trecut? Hmm...probabil Joane d'Arc !

RA: Okay, nici nu m-as fi gandit altfel! Ha! Ceeace ma face sa te intreb: ce comparatie poti sa faci intre Woody Allen si George Clooney caci ai lucrat cu amandoi?
CB: Wow! Desigur ca sunt total aparte in felul de a pozitiona si accentua o poveste... si felul in care regizeaza, cum e si natural, dar amandoi nu se impun, sunt total dedicati atat materialului cat si loiali celor cu care lucreaza si cu care se simte ca parca sunt o familie si probabil din cauza asta filmele lor sunt atat de vivante, fascinante si interesante. Sunt incredibil de inteligenti!

RA: Deci... esti o admiratoare dedicata filmelor lui Woody Allen?
CB: Glumesti? Salivez cand ma gandesc la simplicitatea lor bazata pe emotii atat de naturale... tocmai mi-am pierdut credinta ca voi lucra vreodata cu el, dar sti cum este, cand the astepti mai putin se intampla ceva incredibil. Daca Woody nu e acum aici, este ca a plecat deja in Sudul Frantei turnand un alt film! E un izvor de idei si lacom sa le aplice in special ca regizor si poate din cauza asta isi scrie scenariile de asa maniera ca sa-si ajunga tinta. Si, atat el ca si George, sunt de o modestie incredibila, da, Ray!

RA: Ai dreptate; Wody, de exemplu, mi-a spus si mie ca nu are timp de scenariile altora sau sa citeasca ziarele pentru noutati caci il distrag de la modul de gandire cand compune o poveste si pe care trebuie sa o regizeze. Cate, crezi ca e fascinat mai mult cu roluri pentru femei, vis-a-vis George care a scris numai cateva?
CB: Probabil... aparent are o sensibilitate diferita fata de multi alti...

RA: Tin minte ca reputatia renumitului regizor George Cukor din generatia trecuta, era asa, cu toate ca a facut multe filme si cu barbati dealungul erei de aur Hollywood-ului. Dar sa nu uit...iti place sa vizionezi filmele in care joci si cat de ‚criticata’ esti?
CB: Ah, sunt permanent nemultumita! Poate asta-i din ce cauza continui sa lucrez. Le vad poate odata dupa post-production cand ne uitam cu totii daca mai e ceva de imbunatatit. Dar in filmele cu Woody, nu e nici o sansa, pentru ca daca nu se intampla pe platou, nu se intampla deloc! Stiu, multi din actori nu le place sa revada filmele in care sunt caci, dupa cum spun unii, isi pierd din intensitatea experientei pe care au avut-o in timpul turnarii. Si cred ca sunt de accord cu ei. Ma rog, vom trai si om vedea...



Nota Observator;
Intregul interviu se afla in forma tiparita a Observatorului din 12 august a.c.





de la Ray Arco, corespondentul nostru in Hollywood    8/10/2013


Contact:

Home / Articles  |   Despre noi / Contacte  |   Romanian Business  |   Evenimente  |   Publicitate  |   Informatii Utile  |  

created by Iulia Stoian